Skip to content

יעלון: יוכנסו לשימוש סוללות נוספות של כיפת ברזל

שר הביטחון ניפגש היום עם ראשי רפאל והתעשייה האווירית, יו"ר רפאל איציק גת, המנכ"ל דידי יערי, יו"ר התעשייה האווירית רפי מאור והמנכ"ל יוסי וייס, היצרניות והמפתחות של כיפת ברזל. בדברו על מפתחי המערכת אמר השר: "ההתגייסות שלכם במבצע הזה מרשימה מאוד ומעוררת הערכה. בימים האחרונים אתם ואנשיכם פועלים במסירות, יום ולילה, כדי להקים באופן מידי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שוחח היום עם ראשי חברות רפאל והתעשייה האווירית – יו"ר רפאל איציק גת והמנכ"ל דידי יערי; ויו"ר התעשייה האווירית רפי מאור והמנכ"ל יוסי וייס – אשר פיתחו את מערכת כיפת ברזל וממשיכות לייצר מערכות נוספות גם בשעות אלו, כדי שיכנסו לשימוש כבר במשך מבצע "צוק איתן".

 יעלון בביקור במערך הייצור של "כיפת ברזל" ברפאל (צילום ארכיון: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
יעלון בביקור במערך הייצור של "כיפת ברזל" ברפאל (צילום ארכיון: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
יירוט מעל תל אביב (צילום: דן בר דוב)
יירוט של כיפת ברזל מעל תל אביב (צילום: דן בר דוב)

בשיחה עם ראשי התעשייה האווירית ורפאל אמר שר הביטחון יעלון: "אני מבקש להודות ולהביע הערכה רבה על פעילות מערך כיפת ברזל. מדובר בהישגים יוצאי דופן של המערך, אשר בראש ובראשונה מצילים חיים, מעניקים לנו אפשרויות רחבות בניהול המערכה מול חמאס ומהווים מסר למדינות וארגונים שסביבנו, אשר אוגרים כמויות אדירות של טילים ורקטות. הביצועים המרשימים של מערך כיפת ברזל הם בעלי משמעות אסטרטגית עבור מדינת ישראל, ביטחונה וביטחון אזרחיה, ואני מבקש שתעבירו את תודתי ותודתם של אזרחי ישראל למהנדסי, מפתחי ויצרני המערכת".

אי אפשר לא להתפעל

בדברו על מפתחי המערכת ומפעיליה אמר שר הביטחון: "ההתגייסות שלכם ושל אנשיכם במבצע הזה מרשימה מאוד ומעוררת הערכה. בימים האחרונים אתם ואנשיכם פועלים במסירות, יום ולילה, כדי להקים באופן מידי סוללות נוספות של כיפת ברזל, שכבר במהלך מבצע צוק איתן יוכנסו לפעילות ויגנו על אזרחי ישראל, ולהמשיך בייצור החימושים. ביקרתי אתמול, ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתא השליטה של מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר וצפינו ביירוטים של כיפת ברזל בזמן אמת. אי אפשר היה שלא להתפעל מהמקצועיות והמחויבות של לוחמי ההגנה האווירית, כמו גם מהיכולות המיוחדות של מערך כיפת ברזל. הן מהוות דוגמה נוספת לאיכות האנושית יוצאת הדופן של אנשי התעשיות הביטחוניות בישראל".

כיפת ברזל

מערכת כיפת ברזל מורכבת ממכ"ם חיפוש והנחיה, מרכז בקרה וטילי יירוט טמי"ר, המצוידים בראש ביות אלקטרו-אופטי ובמשטחי משטחי ניהוג המקנים להם כושר תמרון גבוה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן