Skip to content

רוני דניאל, מאחוריך: סדרות הטלוויזיה שירחיקו אותנו מהמצב

כמה פעמים אפשר לראות את אותן תמונות במהדורות החדשות? כמה פעמים רוני דניאל, אלון בן-דוד והפרשנים שמתרוצצים בין הערוצים, ישדרו מידע ממוחזר על "צוק איתן"? מערכת "מגפון תרבות" ביקשה מנגה גור-אריה להמליץ על סדרות שירחיקו אותנו מהמציאות וגם יגרמו לנו לצחוק על צרות של אחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימים לא קלים עוברים על ישראל. מרבית אזרחי הארץ נמצאים בטווח הטילים של חמאס, ולא מעט חוששים לצאת מהבית. חשוב להיות מעודכנים במתרחש, אבל מה לעשות – לפעמים קצת אסקפיזם עושה טוב לנפש. הנה כמה סדרות טובות שיקחו אתכם הרחק הרחק מהמצב:

Suits

עורכי דין תאגידיים בחברה יוקרתית בלב מנהטן שפועלים באזור האפור, מתח מיני, ציניות בשפע וה-bromance הכי מוצלח בטלוויזיה – כל אלה והרבה יותר ארוזים באריזה אחת ושמה Suits – דרמה/קומית שבימים אלה משודרת עונתה הרביעית ב- YES.

 מייק רוס הוא צעיר גאון, עם יכולת זיכרון פנומנלית, שמבזבז את הפוטנציאל הטמון בו ומבלה את זמנו בעבודות מזדמנות. כאשר חברו הטוב ביותר מסבך אותו בעסקת סמים, הוא נתקל במקרה בהארווי ספקטר, עורך דין חלקלק עם שיער מטופח, שלוקח אותו תחת חסותו, ומצרף אותו אל משרד עורכי הדין, "פירסון הארדמן", על תקן בוגר הרווארד. יחד, הצמד פועל לניצחון (כמעט) בכל מחיר, ובמקביל מנסים להסתיר את העובדה שמייק מעולם לא למד משפטים.

את מייק והארווי מקיפות דמויות משנה שתורמות לדינמיקה הקבוצתית: לואיס – מקביל של הארווי שחולם להיות כמוהו ומנסה לאמלל למייק את החיים, ג'סיקה – שותפה בכירה בחברה שמנהלת בפועל את המשרד ויחד עם הארווי מנסה להבטיח כמה שיותר ניצחונות, רייצ'ל – העוזרת המשפטית של החברה והחצי השני של מייק (רק חבל שלוקח להם זמן להבין את זה), דונה – המזכירה של הארווי ומי שיודעת הכל על כולם כל הזמן.

Suits היא סדרה ממכרת שבאופן מופתי מצליחה לדבר לנשים, למרות שבמרכזה שני גברים. עם דיאלוגים שנונים, קאסט כשרוני ועלילה שהולכת ומתפתחת עם העונות, כדאי ורצוי לשים לרגע את המציאות בישראל בצד, ולהיכנס לעולם התאגידי בלב מנהטן.

מינדי

מינדי קאלינג, שזכורה לכולנו מ"המשרד", עוברת לקדמת הבמה ומככבת בסדרה שפשוט לא מפסיקה להצחיק. בימים אלה משודרת העונה השנייה של הסדרה ב"הוט", כשהעונה השלישית כבר מתקרבת לשידור בארצות-הברית.

קאלינג משחקת רופאת נשים עם בטחון עצמי מופרז, שעובדת במרפאה פרטית יחד עם צוות לא מתפקד, כל אחד בדרכו המשעשעת שלו. הסדרה לא מתבלטת יותר מדי בארצות-הברית, אבל מושכת אליה מספיק קהל כדי להיות מחודשת בכל שנה מחדש. מספיק לצפות בפרק אחד מהסדרה כדי להבין שמדובר במכרה זהב בטלוויזיה דלת-הקומדיות של היום.

בכל פרק מחדש, נקלעות הדמויות לעלילה מצחיקה, לפעמים עד דמעות, כשקאלינג מנצחת על צוות קומי מגוון ומשובח: רופא בריטי מטרוסקסואל ועדין, רופא רודף נשים ונוירוטי, אח עתיר מוזרויות חברתיות שלא יודע מהם גבולות, ואקסים מגוונים. 

בתוך הבועה (Under the Dome)

הצרות בעיירה הקטנה צ'סטרס מיל יכולות, בקלות רבה, להרחיק אותנו מהצרות של העולם האמיתי. אחרי הכל, בועה מסתורית הקיפה אותה ואת יושביה בקר בעיר אחד, ויצרה חיץ בינה ובין העולם שבחוץ. סדרת הדרמה/מתח/מד"ב מבית היוצר של סטיבן שפילברג עוררה הדים רבים בארצות-הברית, וכיום עונתה השנייה משודרת ב- YES.

מה קורה כשבועה מסתורית נוחתת מהאוויר ומנתקת עיירה שלמה ושלווה מהעולם החיצון? האם מדובר בניסוי צבאי או בתופעה על טבעית? והאם יש לה קשר לאדם מסתורי שבמקרה הופיע באותו יום, או לילדה שעברה בעיירה וסובלת מהזיות על כוכבים ורודים? השאלות האלה אמנם מטרידות את תושבי העירייה בימים הראשונים לנפילת הבועה, אך ככל שחולפים הימים המשאבים מדלדלים והסודות יוצאים.

"בתוך הבועה" אמנם מתקדמת בקצב איטי, אבל מציגה עלילה מסועפת ומרתקת בו זמנית. מי שבעל קיבה רגישה אולי יתקשה לעכל כמה מהמראות שם (למשל הרגע שבו ה"בועה" נוחתת בדיוק באמצע של פרה וחותכת אותה לשניים), אבל שווה לעצום עיניים לכמה שניות כדי ליהנות באמת מכל השאר. אם אפשר, כדאי לצפות בסדרה עם אנשים נוספים, ולשחק משחקי ניחושים שינסו להסביר את כל המסתורין שצ'סטרס מיל מכילה בקושי.

חשיפה לדרום

אם אתם מחפשים סדרה קלילה שפשוט כיף להעביר איתה את הזמן, "חשיפה לדרום" היא בשבילכם. העלילה לא חדשה לצופי טלוויזיה ותיקים שראו שתיים-שלוש סדרות בחייהם: זואי, רופאה ניו יורקרית לחוצה מגיעה לעיירה שקטה באלבמה אחרי שהיא מגלה שאביה הביולוגי שחי שם ומעולם לא הכירה, הלך לעולמו.

במשך שלוש עונות (והרביעית בדרך) המשודרות ב"הוט", אנו עדים לניסיונות ההשתלבות הספק מוצלחים ספק כושלים של זואי להשתלב באווירה הדרומית, כשברקע רשימה של דמויות צבעוניות, החל מה-Bells – חבורת נשים צעירות דרומיות שממררות לזואי את החיים, דרך רופא העיירה שלא שמח על התחרות, וכלה בשני גברברים חתיכים שרבים על ליבה.

ב"חשיפה לדרום" אין התחכמויות, סיבוכים או מסתורין. כל פרק הוא 40 דקות של בידור קליל, שלא דורש ריכוז יתר, כך שאפשר ליהנות מהצפייה ותוך כדי לחטוא לדיווחי החדשות בנייד.

עד עצם היום הזה

רוצים לברוח מהמציאות? "עד עצם היום הזה" תעיף אתכם עד לעולם האגדות. הסדרה מבית היוצר של "דיסני", סחפה את צופי הטלוויזיה בכל העולם כשעלתה לראשונה בשנת 2011, והציגה בפנינו את השאלה: מה היה קורה אם כל הדמויות מכל האגדות היו מתעוררות יום אחד בעולם האמיתי אחרי קללה שהוטלה עליהם, כשאיש אינו זוכר את זהותו האגדתית?

בכל שבוע מחדש הציגה "עד עצם היום הזה" טוויסט חדש על אגדה קלאסית מוכרת והותירה פיות פעורים בהפתעה מהגאונות של כותביה. אחרי עונה שנייה שהיתה בינונית מינוס, שודרה בשנה החולפת העונה השלישית (בארץ ב"YES"), והגדירה מחדש את הסטנדרטים של עצמה. כשהדמויות מצאו עצמן ב- Neverland ("ארץ לעולם לא") יחד עם פיטר פן וטינקר בל, נחשפנו לטוויסטים בעלילה כמו שלא ראינו במשך שתי העונות הקודמות. בהמשך, הגיע כוח ירוק ואפל מארץ עוץ, והעלה עוד יותר את הרף הגבוה גם ככה שהסדרה קבעה לעצמה.

בעונה הרביעית, שתעלה בסתיו, יופיעו, למשאלת הקהל, הדמויות מ"לשבור את הקרח" (Frozen), הלהיט האחרון מבית היוצר של "דיסני". עכשיו רק נשאלת השאלה איך עוד יצליחו יוצרי הסדרה להפוך אגדות מוכרות על פיהן?

 שקרניות קטנות

העיירה השקטה רוזווד מתעוררת לחיים כאשר אליסון דילורנטס, נערה פופולארית וחובבת סודות, נעלמת באופן מסתורי, אחרי ערב "מסיבת פיג'מות" עם ארבע חברותיה הטובות – ספנסר, האנה, אריה ואמילי. כשגופתה מתגלה שנה לאחר מכן, מתהפך עולמן של ארבע החברות, והן מתחילות לקבל איומים מדמות מסתורית החתומה באות A.

במשך ארבע עונות, סודות נחשפו, קווי עלילה התפתלו, וזהותו/ה/ם של A טרם התגלתה, אבל האיום על הבנות הלך והתגבר ככל שהתקרבו למצוא את הרוצח של אליסון. לפני חודש עלתה העונה החמישית, וסימני שאלה נוספים עלו. במקביל, הודיעה רשת ABC על חידוש הסדרה לשתי עונות נוספות, כך שיש לנו עוד שלוש עונות שלמות לנסות ולפתור את התעלומה ושמה A, וגם לגלות את סוד ההצלחה של "שקרניות קטנות" המוקרנת ב"הוט".

מדובר בסדרה לא חכמה מדי ולא מורכבת מדי, אלא בעיקר בידור קלילה וטהור עם נגיעה של מסתורין. בזמן שהמנהיגים שלנו פה בישראל מנסים למצוא פתרון לבעיה מדרום, כיף לשבת ביחד ולנסות לפתור את תעלומת A.

 VEEP

חמאס מפציץ? מעניין מה סלינה מאייר היתה עושה. מזל שמדובר בשאלה היפותטית, כי אם האישה הזו היתה סגנית נשיא ארצות-הברית במציאות, האימפריה האמריקנית ככל הנראה היתה מתפוררת.

הסדרה VEEP, שמשודרת ב"יס" כבר שלוש עונות (והרביעית בדרך), היא פרודיה מצחיקה מאד על הפוליטיקאים הלא מתפקדים בוושינגטון. במרכז הסדרה, סלינה מאייר – סגנית נשיא ארצות-הברית (המזכירה לרבים את שרה פיילין), שמנסה לצאת בסדר עם כולם ובדרך הורסת הכל. בתור מי שמקיפה את עצמה בצוות יותר כושל ממנה, קשה להאמין שמשהו טוב יוצא מהמשרד של סלינה, אבל לפעמים ,כנגד כל הסיכויים, גם זה קורה (עד שמישהו בא והורס גם את זה).

הסדרה הקומית הזו מזכירה קצת את "המשרד" ואת "משפחה מודרנית", מינוס המונולוגים למצלמה, ומציגה הומור שנון, חד ואיכותי. ג'וליה לואי דרייפוס, שזהו תפקידה זוכה-הפרסים השלישי בטלוויזיה, מובילה צוות שחקנים קומיים מוכשר אל שלל סיטואציות מצחיקות עד מצחיקות מאד, הרבה בזכות הניואנסים הקטנים שלה והתזמון הקומי המושלם. אז מי שמחפש לצפות קצת במערכת פוליטית לא מתפקדת אחרת – שיפתח את הטלוויזיה על VEEP, סדרה שבזכותה אנחנו יכולים קצת לצחוק על צרות של אחרים.

סקנדל

קחו את VEEP, סובבו 180 מעלות (אבל הישארו באותו מקום על הגלובוס) וקבלו את "סקנדל" – דרמה פוליטית בקצב מהיר, שתפיל אתכם מהכיסא. אחרי שלוש עונות מוצלחות וכמה מועמדויות ל"אמי", עומדת הסדרה בפני עונה רביעית שתעלה בארצות-הברית בספטמבר, ובארץ תשודר, כמו קודמותיה, ב"הוט".

"סקנדל" מתארת את קורותיה של עורכת-הדין אוליביה פופ (קארי וושינגטון המוערכת), המקדישה את חייה להגנה על תדמיתה הציבורית ולשמירה על סודותיה של האליטה הפוליטית בוושינגטון. עד לאחרונה אוליביה רבת ההשפעה היתה ראש מערך התקשורת של הבית הלבן ונשיא ארצות-הברית – ופרשה כדי לפתוח חברה משלה לניהול משברים בוושינגטון. היא מקווה לפתוח פרק חדש בחייה, מקצועית ואישית, אך נדמה שהיא לא מסוגלת להתנתק מעברה, שחלקים ממנו הולכים ומתגלים בכל פרק.

הצוות של פופ מורכב מאנשים מסתוריים בעצמם. כאלה שאספה בפינצטה ואימנה לעבודה עיוורת בשם הצדק, גם על חשבון עבירה או שתיים על החוק. יחד, הם עושים הכל כדי להגן על הלקוחות רמי ההשפעה שלהם. אוליביה היא אישה חזקה, אבל מאחורי הארשת הרצינית והמסורה לעבודה, מסתתר רצון לאהבה, לשקט ולסדר. את כל אלה היא מנסה להשיג, כשבדרך מפריעים לה לא רק הלקוחות, אלא גם צוות הבית הלבן ובראשו נשיא ארצות-הברית, עמו היא מנהלת רומן מיוסר ומלא תשוקה.

"סקנדל" היא כל מה שחלמתם לקבל בסדרת טלוויזיה – קצב עלילה מסחרר שלא מתקמצן על קווי עלילה, רומן סוער, מתח, אקשן וגם מידה מספקת של הומור. אבל הכי חשוב – בכל פעם שתחשבו שהבנתם מה קורה, "סקנדל" תפתיע אתכם מחדש, ותטלטל אתכם לגמרי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן