Skip to content

עלייה של כ-30% במספר הולכי הרגל שנהרגו השנה

63 הולכי הרוגים מתחילת השנה לעומת 44 הרוגים הולכי רגל בתקופה מקבילה אשתקד, מעבר החצייה איננו המקום הבטוח עבור הולכי הרגל – 72% מההרוגים נפגעו במעבר חצייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתחילת שנת 2014 נהרגו 63 הולכי רגל בתאונות דרכים, עלייה של כ-30% במספר הולכי הרגל שנהרגו בהשוואה ל-44 הולכי הרגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנת 2013, כך עולה מנתוני אור ירוק המתבססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. (נתונים נכונים ל-13.07.2014). בסיכום שנת 2013 נרשמו 94 הולכי רגל הרוגים ו-591 בני אדם נפצעו קשה.

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות דרכים הוא הולך רגל. הנתון הטראגי הזה מציב את ישראל במקום השני מקרב המדינות המתקדמות בעולם (IRTADׂ), בשיעור הולכי הרגל ההרוגים (34%) – כמעט כפול מהממוצע, העומד על 19% הולכי רגל מקרב ההרוגים.

על פי נתוני הלמ"ס לסיכום שנת 2013, מעבר החצייה איננו המקום הבטוח עבור הולכי הרגל. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 72% נפגעו במעבר חצייה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול מזמן עשרות אלפי ילדים ובני נוער לרחובות. העלייה החדה במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים מחייבים את משרד התחבורה להפסיק להתעלם מהולכי הרגל ולקבל כמובן מאליו את ההיפגעות הגבוהה שלהם. צריך להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד גני משחקים, מתנסי"ם ובאזורי ריכוז קשישים גבוה".

מהדו"ח עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 133 הולכי רגל בישראל. שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים, נתון שמציב אותנו במקום השני והלא מחמיא, רק ליפן.

משנת 2003 חלה עליה חדה של כ-10% במספר הולכי הרגל הנפגעים, עליה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שבסך כל משתמשי הדרך חלה ירידה במספר ההרוגים. המגמה ההפוכה מצביעה על בעיתיות בטיפול בטיחות הולכי הרגל בישראל.
מהדוח עולה כי פעוטות, ילדים וקשישים נמצאים בסיכון גבוה, יותר מאשר כל קבוצת אוכלוסיה. בשנת 2013 נהרגו 15 ילדים (0-14) ו-39 קשישים (65+) כשהלכו ברגל. הולכי הרגל הקשישים מהווים 41% מסך מכלל הולכי הרגל ההרוגים והילדים מהווים 16%.

הולכי הרגל הינם האוכלוסייה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך וככזו יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן