Skip to content

אזהרת מסע לטורקיה והמלצות להתרחק מהפגנות נגד ישראל

המטה ללוחמה בטרור ממליץ להינע מביקורים שאינם חיוניים בטורקיה, או לפחות לנקוט בה אמצעי ערנות וזהירות מיוחדים. התאחדות הסוכנים טוענת שמדובר ב"חידוד" של התראת מסע קיימת בדרגה נמוכה; משרד החוץ ממליץ להימנע מכניסה אל מוקדי הפגנות ואירועי מחאה נגד ישראל ברחבי העולם; דעת הקהל העולמית הוסטה קצת בסוף השבוע לאסון הפלת המטוס המלזי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) של המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ממליץ להימנע מביקורים שאינם חיוניים בטורקיה, או לפחות לנקוט בה אמצעי ערנות וזהירות מיוחדים.

באתר משרד החוץ נכתב, כי נוכח האווירה הציבורית בטורקיה, על רקע מבצע צוק איתן מחדדים ההמלצה להימנע מביקורים שאינם חיוניים ולנקוט אמצעי עירנות וזהירות מיוחדים. כמו כן ממליץ המשרד להימנע מכניסה אל מוקדי הפגנות ואירועי מחאה נגד ישראל במדינות שונות בעולם.

עירית רוזנבלום מוסיפה: התאחדות סוכני הנסיעות מבהירה בעקבות הודעת משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור, כאילו פורסמה התראה מעודכנת או חדשה בעניין טורקיה – כי ההודעה הינה ״חידוד״ שאינו מחדש את ההתראה המופיעה מזה זמן רב באתר המטה ללוחמה בטרור ומשרד החוץ. "התראת המסע לטורקיה, הקיימת מזה שנים, היא בדרגה 4 – הנמוכה ביותר (דרגה 1 היא הגבוהה ביותר). ההודעה מצטטת את הקיים והישן ואינה מחדשת או מעדכנת דבר",, טוענים ראשי ההתאחדות, "לו חפצו הגורמים האחראים לעדכן את התראת המסע לטורקיה, היו מוציאים הודעה על התראת מסע חדשה, ומעלים את דרגת החומרה של ההתראה. נראה כי עניינו של הפרסום באופן הזה ובעת הזו הוא 'לפרוטוקול' בלבד, בעוד הוא גורם לבלבול גדול של הציבור, שאינו יכול להסיק ממנו דבר ומחציתו. לא מיותר להזכיר, שמשרד החוץ הורה ביום שישי לחלק מצוותו להתפנות מאיסטנבול, אולם לא הוציא הנחייה דומה לישראלים הנופשים בצידה האחר של טורקיה, באנטליה", סיכמה התאחדות הסוכנים.

הפגנות נגד ישראל

הפגנות נגד ישראל היו לא רק בטורקיה. לפני קצת יותר משבוע ובתחילת השבוע שחלף אירעו בעולם מחאות נגד ישראל. אלפי פעילים פרו פלסטינים ברחובות לונדון ופריז וקראו להפסקת ההתקפות האווירות של ישראל בעזה. בלונדון הפגינו אלפים מחוץ לשגרירות הישראלית במערב לונדון וקראו להסיר את המצור מעל עזה. בהפגנה השתתפו גם מפגינים חרדים אנטי ציוניים.

הפגנת מחאה מול שגרירות ישראל בלונדון (צילום מסך)
הפגנת מחאה מול שגרירות ישראל בלונדון (צילום מסך)

באוסלו נורבגיה הפגינו 3,000 בני אדם נגד פעילות צה"ל בעזה ליד בניין הפרלמנט המקומי, בטורנטו הפגינו מפגינים נגד מה שהם טענו אלימות ישראל בעזה. הפגנות נגד ישראל היו גם בארה"ב, מקסיקו, צ'ילה, ובקארקאס בוונצואלה.

היום חודשה הפגנת אלפים בלונדון.

דעת הקהל הוסטה

בסוף השבוע הוסטה קצת דעת הקהל העולמית ממה שקורה בישראל ובעזה, לעבר האסון הטראגי של הפלת המטוס המלזי מעל אזור הקרבות באוקראינה. באסון זה קיפח את חייו הישראלי איתמר אבנון, בן 27, שהיה אחד מ-295 נוסעי מטוס מלזיה אירליינס שיורט אתמול במזרח אוקראינה וכל נוסעיו נהרגו. אביו, דב אבנון, ספד לו: "מטוסים שממריאים אמורים גם לנחות בשלום אבל הפעם לאיתמר זה לא עזר". באסון זה מאשימים הבדלנים באוקראינה והצבא האוקראיני זה את זה בשיגור הטיל שהפיל את המטוס.

הציוץ של ביל מאהר

המאבק על דעת הקהל עברה גם לטוויטר. ביל מאהר, קומיקאי מצליח, בעל תוכנית אירוח מוערכת ברשת HBO, אוהד ישראל, צייץ ביום חמישי שחלף וכתב: "להתעסק עם חמאס זה כמו להתעסק עם אשה משוגעת המנסה להרוג אותך – אפשר להחזיק בכפות ידיה זמן מה עד שמכניסים לה סטירה".

"Dealing w/ Hamas is like dealing w/ a crazy woman who's trying to kill u – u can only hold her wrists so long before you have to slap her"

הציוץ שלו הוא עורר בעיקר את זעמן של נשים רבות בארה"ב.

סערה עורר גם ציוץ של כתבת CNN, דיאנה מאגניי, שסיקרה עד יום שישי שחלף את המבצע הישראלי בעזה, והועברה מתפקיד זה בעקבות ציוצה לאירופה לסקר את אסון המטוס המלזי. הכתבת שהעבירה כתבה על ההרעשה הארטילרית של צה"ל לפני הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, מגבעה ליד שדרות,התעצבנה מתגובת ישראלים, שהתאספו במקום והריעו לנחיתת הפגזים בתוך עזה ואמרה בשידור, כי היא מזועזעת מהתנהגותם. מאוחר יותר היא צייצה: "ישראלים על גבעה מעל שדרות מריעים כשפצצות נוחתות על עזה; מאיימים להרוס את המכונית שלנו אם אומר מלה לא נכונה; חלאות".

"Israelis on hill above Sderot cheer as bombs land on Gaza; threaten to 'destroy' our car if I say a word wrong. Scum"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן