Skip to content

לקרוא בשש אחרי המבצע, רגע אחרי כניסת הפסקת האש לתוקפה

כשאתם קוראים את השורות האלה, אתם יודעים שלא המשכנו ולא כבשנו ולא השמדנו ולא כתשנו. רק יצאנו להפסקה. כי גם המדינה הכי צודקת, גם הצבא הכי חכם, גם העם הכי נחוש, בסך הכל יצא להפוגה נוספת. כי הפסקת אש כשמה כן היא: הפסקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


* הערת אזהרה: את המאמר הזה תקראו דקה אחרי הפסקת האש

(ואם בכל זאת קראתם אותו, אז עשו טובה לעצמכם ותחזרו אליו אחרי שהפסקת האש תיכנס לתוקפה)


נתחיל בשורה של עקרונות

– אני עומד על זכותה של מדינה ריבונית להגן על עצמה, על האינטרסים שלה ובראש ובראשונה על אזרחיה. קודם כל על אזרחיה.

– אני עומד על זכותה של המדינה – כל מדינה, ובוודאי המדינה שבה אני חי – להחזיק, לממן ולאמן צבא חזק, מודרני, מאומן היטב, מצויד היטב, צבא נחוש וחותר להכרעה בכל מחיר.

– אני עומד על זכותה של מדינה, כל מדינה – ובוודאי המדינה שבה אני חי – להפעיל את צבאה בכל כוח שיידרש במטרה לשמור על עצם קיומה, על זכויותיה, על גבולותיה, על שלום ועל חיי אזרחיה.

– וזה בדיוק מה שממשלות ישראל בעשור האחרון, אפילו בשני העשורים האחרונים – לא עשו. הן לא זיהו ולא עשו ולא סיכלו את איום המנהרות. הן לא פעלו לסיכול האיום הרקטי (ולא, מערכת הגנה שעולה מיליארדים – מדהימה ככל שתהיה – היא לא סיכול איום; היא כשמה: מערכת הגנה).

למדינה מותר להפעיל כוח. לפעמים זו חובתה (צילום: נירה ידין)

ממשלות ישראל בעשורים האחרונים העדיפו לשפוך את מיטב כספנו על מסע רכישות מטורף ומופקר של מטוסים שיכולים להגיע לירח ובחזרה; של מערכות נשק יקרות שממש – אבל ממש לא עוזרות לחיילי גולני וגבעתי בסמטאות סג'עייה; השקיעו הון עתק בשמירה על התנחלויות, על אבטחת יישובים בשטחים כבושים, בתחזוקת מחסומים, בסגרים, בשיטור – ובעיקר בשליטה והנצחת הכיבוש על מיליוני אנשים, שאף אחד לא היה מסוגל להחליט האם לבלוע אותם או להקיא. ובעיקר איך.

ושיא השיאים: השקעה מטורפת, פסיכוטית, בבניית כוח דימיוני, מנותק מכל מציאות, מול איום גרעיני מרוחק, שיש אפשרות סבירה שכלל לא היה וספק אם יהיה;  עוצמה שכל בר דעת ידע בכל רגע נתון שלא הייתה, אין ולא תהיה שום דרך להפעיל אותה, לעולם.

ובמקביל, בשם הנצחת הכיבוש, בשמירה על השטחים, על ההתנחלויות, על המתנחלים – טרחה אותה הנהגה בדיוק להשמיד ולחסל כל סיכוי להסדר מדיני. להסכמה כלשהי. יום אחר יום, בהתמדה ראויה לכל גנאי, הרסה ההנהגה הישראלית כל אפשרות, קלושה ככל שתהיה, להגיע להסדר כלשהו, לשביב של משהו, להתחלה של משהו, עם הפרטנר הכי נוח שהיה כאן מעולם וכנראה שכבר לא יהיה לעולם. העיקר ששערה לא תיפול מראשו של מתנחל זקוף קומה אחד.

כל הרקטות, כל המנהרות, כל הכאוס הזה שגלום במושג "רצועת עזה" – הם על ראשם של האנשים נעדרי הכישרון וחסרי אחריות שהעם הזה בחר לשלוט בו. זה לא שהם לא ידעו; זה לא שהם כשלו; זה לא שהם ניסו ולא הצליחו – הם פשוט סובבו את ראשיהם לצד השני.

אש ברצועה. זה לא נגמר, זה לא ייגמר (צילום: Gaza News Now)


אז מה מחכה לכולנו ביום שאחרי כניסת הפסקת האש לתוקפה

אז אם עשיתם כפי שביקשתי בכותרת, ואתם קוראים את המילים האלה אחרי שהרעש נדם, אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקפה והארץ שקטה – אתם בוודאי יודעים שגם המדינה הכי צודקת, גם הצבא הכי חכם, גם העם הכי נחוש, בסך הכל יצא להפוגה נוספת. כי הפסקת האש כשמה כן היא: הפסקה. וכמו שלמדנו אז בבית הספר, בילדותנו שהייתה יפה, גם ההפסקה הגדולה נגמרת בסוף.

כי עכשיו, כשאתם קוראים את המילים האלה, אתם יודעים שכאשר אנחנו מביטים דרומה – עזה ובנותיה עדיין עומדות שם. עם כמעט 2 מיליון האנשים שמתגוררים בה. בצפיפות הגדולה ביותר בעולם. על אותה האדמה. בלי מוצא דרומה. בלי שערים צפונה ומזרחה. בלי מוצא לים. בלי מסלול המראה. בלי כלום. 2 מיליון בני אדם.

ועכשיו, רגע אחרי הפסקת האש, אתם יודעים שמעל ובעיקר מתחת לאדמה של עזה ובנותיה, עדיין מצויות אלפי רקטות. ועשרות אלפי עזתים, אולי מאות אלפים, מחזיקים בבתיהם מאות אלפי רובים. טילי נ"ט, טילים מכל הסוגים והמינים, מאות טונות של חומר נפץ, מטעני חבלה. טונות על טונות של כלי הרג והרס.

וגם עכשיו, רגע אחרי הפסקת האש, אתם יודעים שגם אם חשפנו והשמדנו ופוצצנו 15, אולי 20, או 50 מנהרות – יש עדיין מספר כפול של מנהרות כאלה. ואחרות. ועוד לפני שנדמו קולות הפיצוצים, ריח אבק השריפה וענני האפר והעפר, אלפי כורים עמלנים וחרוצים כבר זוחלים עמוק מתחת לאדמה וחופרים. ויחפרו. ועל כל מנהרה שהושמדה – שתיים חדשות כבר נחפרות. וזה קורה כרגע. בזמן שאתם קוראים את המילים האלה.

ברגעים האלה, דקה אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקפה, אתם יודעים שאין לכם – אין לנו – תמונת ניצחון. לא הייתה ולא תהיה. ששוב שילמנו בחייהם ובבריאותם ובשלמותם הגופנית, ובוודאי בשלמותם הנפשית, של טובי בנינו. והחמאס לא נעלם. לא עזב לשום תוניס. גם לא לקטאר. וגם אם הרגנו את כל המג"דים שלהם, ואת כל המח"טים שלהם; וגם אם חיסלנו את כל ראשי הנחש – את כולם עד האחרון שבהם – לכולם כבר יש מחליפים. כמו שהיה תמיד.

וגם עכשיו, רגע אחרי שנכנסה הפסקת האש לתוקפה, ממשיכים הצווחנים לצרוח שאסור היה לעצור; שחייבים היינו להמשיך. ולכתוש. ולנפץ. ולנתץ. ולכבוש. ולשלוט. ולמוטט. ויעלה כמה שיעלה. כי לא יעלה על הדעת. וכל זה.

אבל כשאתם קוראים את השורות האלה, אתם יודעים שלא המשכנו ולא כבשנו ולא השמדנו ולא כתשנו. רק יצאנו להפסקה. להפסקת אש.

הם הביאו אותנו לשם, הם ישאירו אותנו שם. נתניהו, יעלון, גנץ (צילום: קובי גדעון, לע"מ)


ולמה? כי חיים שם 2 מיליון בני אדם. ואנחנו לא נשמיד מיליוני בני אדם

למה? כי לא. כי זה לא אפשרי. כי זה לא יקרה. כי אין לנו את היכולת ולא את הרצון להשמיד 2 מיליון אנשים. נכון, זה כבר קרה בהיסטוריה – אנחנו אפילו מכירים את ההיסטוריה הזאת על בשרנו – אבל זה לא קרה כאן ולא יקרה.

אז מה כן יקרה? העם הזה ימשיך לתת את הכוח בידי האנשים שאולי ידעו ואולי לא ידעו על המנהרות – אבל אפשרו להן לזמזם מתחת לרגליים שלנו ושלכם במשך שני עשורים. ושוב ייבחרו אותם האנשים, בדיוק אותם אנשים, שהשקיעו עשרות מיליארדים על התעצמות מול איום רחוק והכנות למשהו שמעולם לא היה יכול להתממש. ושוב יקבלו את האמון שלכם אלה שמעבירים הון עתק לחיזוק התנחלויות שכל כולן נזק לאומי מתמשך; אלה שמוסרים נכסים לאומיים, חינם אין כסף, לקבוצה זעירה של טייקונים מושחתים ומופקרים; אותם אנשים שמספסרים באדמות ובנכסים הלאומיים שלנו ושלכם לצרכי התעשרות של אותם עשירים ומתעשרים.

והכל על חשבונכם. על חשבוננו. על חשבון הבריאות שלנו. על איכות חיינו. על רמת החינוך של ילדינו. על חשבון רמת שירותי הבריאות והרווחה שמגיעים לנו.

וכמו שאתם רואים כרגע, דקות אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקף – גם על על חשבון ביטחוננו, חיינו וחיי ילדינו.

 

[related-posts title="מדבר אל הקיר – טורים קודמים"]

 

10 Comments

  1. גידי
    31 באוגוסט 2014 @ 12:57

    טובי שלום.
    בני הצעיר קצין הנדסה שלחם בעזה ,
    אני מקווה שיעברו לו הצלקות מהלחימה,ויישאר רק עם הניסיון והפקת הלקחים לפעם הבאה או מול כל אויב.
    עתה קראתי את כתבה זו שלך ויצא שעשיתי כהמלצתך הרבה דקות ושעות לאחר תום הלחימה הזמנית .
    כמו כן יצא שקראתי זאת לאחר הגמר הגדול של האח הגדול…! מי שזכתה הייתה טל שבאה כפתה והטיפה בגסות רוח,מניפולציה, ובלשון רחוב לטבעונות.(אגב מטרה ראויה)
    גם אתה משתלח בהנהגה,ואפילו עושה זאת עם עקרונות …?!, בהפוך על הפוך ומשחק אותה כאחרון הימניים(לכתוש עאלק).
    אני לא משתחרר מההרגשה שלך טובי ולאח הגדול (וטל) יש אותם תכונות יצרים ומניפולציות, ובעצם אתם די דומים רק שהיא עשתה מיליון שקל בשלושה חודשים…

  2. ניר
    27 באוגוסט 2014 @ 15:19

    אנשים שוכחים איך הפגיזו בשנות השישים הסורים את הקיבוצים בצפון ואת טבריה מה קרה הקובוצים וטבריה ברחו ?אלה הם השכנים שלנו מדי פעם איך אומרים בשכונה עולה להם הדם לראש וצריך לתת להם מכות להרגיע אותם השבדים הם לא השכנים אנחנו חיים בגונגל …….

  3. ניר
    8 באוגוסט 2014 @ 10:16

    הערת אזהרה: את המאמר הזה תקראו דקה אחרי הפסקת האש השאלה איזו הפסקת אש ???כבר הבוקר החליטו 8/08 החמאס שדי נמאס להם מהשקט והם דואגים לעוד הרוגים מקרה האוכלוסיה האזרחית בעזה פתחו בירי לעבר ישראל באיסלם מקדשים את המוות כנראה שקט לא יהיה כמו שטובי אומר דברו אל הקיר

  4. נמרוד נוי
    1 באוגוסט 2014 @ 10:51

    טובי ידידי,
    דבריך חריפים וקשים עד מאוד. דווקא כעורך עליך להיות קצת יותר אחראי. צר לי לומר לך שאינך צודק. התשתית הסמויה והגלויה שאתה נשען עליה אין לה אחיזה במציאות. התעלמותך מהנעשה בעולם הערבי-אסלמי והטלת כל כובד המשקל עלינו איננה הפתרון לדברים. לאחרונה פרסמתי במגפון מאמר שקורא לבחינה מחדש של פרדיגמת 'שתי המדינות לשני העמים' וקונסטרוקציית 'הכיבוש' שבנינו עליה לצרכינו אנו. באופן אישי אינני אוהב את הגישה של אנחנו והם. הם – הממשלה והימין וכדומה – הרעים והטיפשים והנוראים, ואילו אנחנו הטובים והחכמים. עדיף תמיד לשאוף לדיון מקצועי ככל שניתן, וגם אם איננו מומחים לדברים, מצוי ביד כל אחד מעמנו מספיק ידע כדי שנוכל לעבדו היטב בתהליכים של עיון והגות עם התובנות המשוכלות שרכשנו במהלך חיינו.

  5. שרה
    29 ביולי 2014 @ 12:10

    די, מספיק עם הבכיינות והתבוסתנות. יש לנו בעיה ואנחנו מתמודדים אתה. כבר עברנו ימים קשים בהרבה כאשר כל צבאות ערב עלו עלינו להשמידנו ויכולנו להם. גם הפעם נוכל להם, ואם יהיה צורך שוש ושוב, עד שיבינו שאנחנו כאן ונשארים כאן.

    • דותן
      27 באוגוסט 2014 @ 13:51

      שרה,

      יש לנו בעיה. אנחנו קוראים לה "הנהגה", למרות שהיא עושה הכל חוץ מאשר להנהיג.

      כשהעם הוא חזק, אז הוא יכול להתמודד עם כל אתגר שיוצב בפניו. ראינו זאת גם כעת, בסיבוב הנוכחי.

      אבל כשהמנהלים של המדינה זורקים את החיילים הטובים שלנו אל תוך תופת, מתוך רשעות ותאבת בצע גרידא; כאשר אותם אנשים רשעים וחלולים הורגים את האחים והחברים הנפלאים שלנו במהלך שהיה צריך להיות מתוכנן לפני מספר שנים; כאשר הם משקרים לנו במשך עשורים, וזורקים עלינו ססמאות כל כך ריקות מתוכן – אז הבעיה שלנו היא איתם, עוד לפני שיש לנו בעיה עם האויבים שלנו.

      ראי את החיילים. הקשיבי לקולם האחיד, שאומר: "נעשה כל מה שצריך, ונקריב את עצמנו אם צריך". איך אפשר לקחת את מתנת החיים שהם נותנים לנו, ולהשליך אותה על מהלך שכל-כולו נועד למשוך עוד זמן, עד לקדנציה הבאה שבה מישהו אחר יצטרך להתעמת עם אותם הנושאים?

      המנהלים צריכים ללכת הביתה. אבל מי יחליף אותם?

      דותן

      • אורן
        27 באוגוסט 2014 @ 18:03

        מילים כדורבנות, דותן.

      • שרה
        1 בספטמבר 2014 @ 13:46

        דותן, גם אתה וגם טובי פולק יודעים להצביע על כל ה״כשלונות״ ״הסחת הדעת״ , ״חוסר האחריות״ וגרוע מכל הציניות בה אתם נוקטים: אתם באמת מאמינים שראש ממשלה או ממשלה כלשהי בישראל תקריב קרבנות על מנת להשאר בשלטון ותו לא? נו באמת. אם אתם כל כך חכמים תגידו מה כן לעשות בסיטואציה אליה נקלענו בתחילת המלחמה הזו, אל תטיפו. תהיו קונסטרוקטיביים, ולא מהרסים ומחריבים.

      • גידי
        3 בספטמבר 2014 @ 14:35

        דותן ושרה.
        יש לנו בעיה שקוראים לה דותנים,למרות שהם ישראלים הם לא ציוניים.
        כשהעם חזק לא צריך דותנים ראו את המבצע ורוח הלחימה.
        כשהדותנים רואים שהמדינה וההנהגה מצליחה מול אויביה ,הם מתוך היותם רשעים נבובים מודיעים שהחיילים הגיבורים והנפלאים נהרגו לשווא .
        איך אפשר לראות את כל זה ולא להעריך את קורבנם?
        הדותנים מעטים נבובים והזויים.ויש מי שיחליף אותם.
        (כל דמיון לדבריו ההזויים של דותן עושה זאת על דעתו בלבד)

        • שרה
          6 בספטמבר 2014 @ 21:15

          המזל הוא שהדותנים הולכים ומתמעטים בתוכנו. כל קיצוניות סופה להיכחד. ראה קומוניזם, נאציזם, צלבנים, אינקוויזיציה ועכשיו יש חזית חדשה ״המדינה האיסלאמית״ מעניין מה טובי פולק, דותן וחבריו יאמרו על כך כאשר הם יאיימו על ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן