Skip to content

חברות תעופה זרות מבטלות טיסות לישראל

החלטתן התקבלה בעקבות פגיעת רקטה ביהוד. עד כה ביטלו את טיסותיהן לארץ : יו.אס. אייר, יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס האמריקניות, ואייר פראנס, קלמ, בריסל איירליינס, לופטהנזה, סוויס אייר, אוסטריאן איירליינס וג'רמן אייר האירופיות. יתכן שיצטרפו אליהן חברות נוספות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דלתא איירליינס
דלתא איירליינס

פגיעת הרקטה בבית ביהוד, במרחק לא רב מנתב"ג, יצרה תופעת דומינו של ביטול טיסות לישראל של חברות תעופה זרות, בשלב זה ל-24 שעות, אך בהחלט יתכן שההשעיה תמשך יותר זמן. ביטולים אלה מהווים הישג לחמאס, המנסה ללא הרף לפגוע בנתב"ג. גורמי תעופה מעריכים, כי יתכן שגל הפסקת הטיסות יכלול חברות תעופה זרות נוספות. בדיוק כפי שחברות תעופה הפסיקו לטוס מעל אזור הקרבות באוקראינה, לאחר יירוט המטוס המלזי.

החברות שביטלו

החברות שביטלו בשלב זה את טיסותיהן לישראל הן: יו.אס. אייר, יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס האמריקניות, ואייר פראנס, קלמ, בריסל איירליינס, לופטהנזה, סוויס אייר, אוסטריאן איירליינס וג'רמן אייר האירופיות. בלי כל קשר לנפילת הרקטה ביהוד הודיעו השבוע חברת התעופה קוריאן אייר וחברת התעופה נורוויג'אן איירליינס על ביטול טיסותיה לישראל בכך הצטרפה לחברת קורייאן אייר שביטלה את כל טיסותיה השבוע מסיאול לנתב"ג וממנה בגלל המצב הביטחוני.

בעקבות ביטול הטיסות נתקעו בנתב"ג מאות נוסעים, שהיו אמורים לטוס לאירופה ולארה"ב. נתקעו גם מאות נוסעים בנמלי תעופה באירופה ובארה"ב. חברות התעופה הישראליות, בראשם חברת אל על החלו להיערך למציאת פתרונות לנוסעים אלה.

יונייטד איירליינס
יונייטד איירליינס

הראשונות שהודיעו היום אחר הצהריים, אחרי נפילת הרקטה ביהוד על ביטול טיסותיהן לארץ בגלל המצב הביטחוני וכדי לשמור על בטיחות הנוסעים והמטוסים היו חברות דלתא ויו.אס. אייר האמריקניות. הן עשו זאת על דעת עצמן ולא כתוצאה מהנחיה מגבוה.

ניסיונות לבטל את ההחלטה

משרד התחבורה הישראלי, באמצעות רשות התעופה האזרחית (רת"א), ניסו להסביר לחברות התעופה הזרות, כי נתב"ג נמל התעופה הראשי של ישראל בטוח להמראות ולנחיתות. שר התחבורה ישראל כץ קרא לחברות התעופה האמריקניות לשוב ללוח טיסותיהן הרגיל וציין כי נתב"ג הוא נמל תעופה בטוח להמראות ולנחיתות ולכן אין כל חשש לביטחון המטוסים והנוסעים. "אין כל סיבה שדווקא חברות תעופה אמריקניות יפסיקו את טיסותיהן ויתנו פרס לטרור".

הודעת דובר רש"ת

בעקבות הידיעה על הפסקת הטיסות של שתי החברות האמריקניות מסר בערב דובר רשות שדות התעופה (רש"ת), כי יתכן וחברות תעופה זרות נוספות יחליטו לבטל את טיסותיהן לארץ. הוא המליץ לנוסעים לבדוק את לוח הטיסות בנתב"ג כדי לברר אם טיסתם פועלת, באמצעות טלפון למודיעין נתב"ג שמספרו: 03-9755555, או באתר האינטרנט של הרשות.

FAA הורה להפסיק לטוס

מאוחר יותר פרסם מינהל התעופה הפדראלי, ה- FAAהודעה (NOTAM) שבה הוא אוסר על חברות התעופה האמריקניות לטוס אל או מנתב"ג לתקופה של 24 שעות. בהודעה נאמר כי ההחלטה התקבלה בתגובה לפגיעת רקטה שנחתה בבוקר כקילומטר אחד מנמל התעופה. עוד נמסר בהודעה כי ה-FAA ימשיך לעקוב ולהעריך את המצב ובהתאם לכך הוא יעדכן את חברות התעופה האמריקניות. בעקבות הודעת ה-FAA הודיעה גם יונייטד על ביטול הטיסות לישראל.

חברות אירופיות הצטרפו

לופטהנזה איירליינס
לופטהנזה איירליינס

בתוך זמן קצר הודיעו גם חברות תעופה אירופיות – אייר פראנס, קלמ, בריסל איירליינס, לופטהנזה, סוויס אייר, אוסטריאן איירליינס וג'רמן אייר על ביטול טיסותיהן לארץ לתקופה שבין 24 לבין 36 שעות, בגלל המצב הביטחוני באזור.

תגובת איגוד הטייסים הישראלי

בתגובה על ביטול טיסות של חברות תעופה זרות לישראל מסר איגוד הטייסים הישראלי, כי "חשוב לנו שתושבי מדינת ישראל ידעו שיש להם על מי לסמוך. בדיוק כעת ניכר יותר מכל היתרון של הטייס הישראלי – שטס וימשיך לטוס אל ישראל וממנה בכל מצב – לא רק כשהכל טוב ונעים ונוח בשמים פתוחים, אלא גם כעת ברגעי משבר, מול אתגרים וניסיונות האויב לשבש את חיי תושבי מדינת ישראל.

"לצערנו, ברגע האמת, חברות זרות וטייסים זרים מקפלים את הזנב ונמנעים מלטוס לישראל – כי אולי נוח להם לעשות כך. במקרים אלו נוהגות החברות הישראליות הבינלאומיות, להוסיף טיסות אל ישראל וממנה, דבר שגורם לעומס רב על הטייסים המסחריים. לכן, נוצר צורך מהותי לאייש טיסות בלתי צפויות אלה, כדי לחפות הן על ביטול הטיסות הזרות והן על הצורך לשמר את טיסות הנוסעים והמטענים.

"לפיכך, לאחר פתיחת מבצע צוק איתן, נערכנו למקרים שבמסגרתם טייסים זרים וחברות תעופה זרות יסרבו לטוס לישראל ולמנוע מצבים בהם ישראלים יתקעו בחו"ל וטיסות בוטלו. לכן הטייסים אשר לא נקראו לשירות מילואים התגייסו לתגבור ותוספת טיסות כדי לאפשר את המשך שגרת התעופה אל ישראל וממנה. אנו פועלים במתכונת מתוגברת זו מאז פרוץ הקרבות ונמשיך בכך למען תושבי מדינת ישראל".

עירית רוזנבלום מוסיפה: מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, פנה היום לשר התחבורה ישראל כץ בקריאה להפעיל שדה תעופה נוסף כחלופה לנתב"ג, למקרה בו יתעורר הצורך בכך, לנוכח איומים מפורשים מצד גורמי טרור על פעילות נתב"ג.

לדבריו, בלתי סביר ובלתי הגיוני שמדינת ישראל תחסוך מאמצים לאפשר אלטרנטיבה לשדה התעופה בן גוריון, המהווה כיום את השער האווירי היחיד למדינת ישראל. "אנו שבים וקוראים לך אדוני השר שתפעל להורות לכל הגורמים האחראיים במשרדך לפעול לאלתר להפעלת נמל התעופה עובדה כשדה תעופה נוסף ואלטרנטיבי, הפתוח לפעילות הטיס הבינלאומית לישראל וממנה", כתב פתאל, "הנזקים התדמיתיים והכלכליים אשר צפויים לנבוע מביטולי טיסות לישראל וממנה בעת הזו, הם מיותרים ובלתי אפשריים למדינה, לאזרחיה ולכל ענף התיירות בישראל", סיכם מנכ"ל ההתאחדות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן