Skip to content

אישום: שלושה קטינים היכו ערבים כנקמה על רצח הנערים

כתב אישום הוגש נגד שלושה צעירים תושבי ירושלים בבית משפט מחוזי לנוער על התעללות והכאת ערבים רק בשל היותם ערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום חמישי כתב אישום נגד שלושה קטינים בני 15 עד 16 שהובאו לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרם עד תום הליכים. השלושה הואשמו בתקיפת ערבים ממניעים גזעניים, כנקמה על החטיפה והרצח של שלושת הנערים בגוש עציון.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין יובל קידר מהפרקליטות, ביקשו הקטינים לפגוע בערבים כנקמה. ב-14 ביולי בבוקר שהו הנאשמים יחד עם קטין נוסף בפארק בשכונת גילה בירושלים. הם הבחינו בפועל שעבד כמנקה רחובות. הם חשדו כי הוא ממוצא ערבי והחליטו להכותו. הקטין הנוסף הסתייג מהמעשה, ביקש לשמש כצלם ונותר במקום.

2012 - אבו טאעה, הוכה בגלל שהוא ערבי (צילום מסך - ארכיון - ערוץ 2)
2012 - אבו טאעה, הוכה בגלל שהוא ערבי (צילום מסך - ארכיון - ערוץ 2)

אחד הקטינים מסר לקטין הנוסף את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו, כדי שיצלם את האירוע, אך הוא לא עשה זאת. אותו קטין שמסר את הטלפון שלו לתיעוד ההתעללות, נטל מקל והוא יחד עם שאר הנאשמים התקרבו אל המתלונן. אחד מהם שאל את המתלונן מה השעה ואחר כך מאיזו עדה הוא. לאחר מכן שאל האם הוא ערבי או טורקי ומה עמדתו לגבי שלושת הנערים החטופים. בשלב זה קרא לעברו מספר פעמים, "אתה ערבי" והחל להכות את הפועל באמצעות מקל בראשו. העובד המוכה התגונן באמצעות המטאטא שבידו והקטין שאחז במקל השליך אותו על העובד, תפס במטאטא ותקף באמצעותו את הפועל.

קטין אחר מהחבורה בעט בפועל ברגלו ולאחר שקיבל מידי חברו את המטאטא, הכה את העובד באמצעות המטאטא בפלג גופו העליון. הקטין שאחז במקל הכה עוד כפעמיים את הפועל בראשו באמצעות המקל. בשלב הזה, בשל צעקות של עוברת אורח על הנאשמים ובריחת הפועל, נמלטו הנאשמים מהמקום.

אך השלושה לא הסתפקו בכך וב-6 ביולי בשעות הצהריים שהו נאשמים 1 ו- 2 עם קטין נוסף סמוך לתחנת אוטובוס בצומת בירושלים. שני הנאשמים והקטין הבחינו באדם שזהותו לא ידועה שיושב בתחנת האוטובוס. הם חשדו כי הוא ממוצא ערבי והחליטו להכותו. השניים התקרבו אליו כשהם אוחזים, כל אחד, אבן בידו והקטין הנוסף מצלם אותם באמצעות המכשיר הסלולארי של נאשם 1. נאשם 1 פנה לנפגע, אחז בידיו בראשו של הנפגע והטיח בו כי הוא ערבי, תוך שהוא נצמד אליו ומאיים עליו בגופו ובאמצעות האבן. נאשם 2 עמד בסמוך לנאשם 1 והנפגע, לשמש כחיץ בין הנפגע לאזרחים אחרים הנוכחים בתחנה, כשהוא אוחז באבן בידו ומזהירם שלא להתקרב.

הנפגע נעמד מול נאשמים 1 ו-2 ואמר כי יתקשר למשטרה. נאשם 1 דרש שוב מהנפגע שיוריד את ראשו ויאפשר לו להכותו ואם לא יעשה כן, יכה בו עם האבן בראשו. הנפגע שאל: "מה עשיתי?". בתגובה, "נאשם 1 נצמד עם ראשו לראשו של הנפגע והשיב "אני אזיין אותך". הנפגע הוציא את מכשירו הסלולארי מכיסו כשהוא אומר "אני אתקשר למשטרה" ופנה אל נאשם 2 והקטין הנוסף ושאל שוב: "מה עשיתי?". בתגובה לכך הנאשם 1 חזר ואמר לו כי יוריד את ראשו ויאפשר לו להכותו, ואם לא יעשה כן יכה בו עם האבן. באותה הגיע האוטובוס ונכנס לתחנה. נאשם 1 הבחין בכך והכה את הנפגע באמצעות ידו השמאלית כשהוא מחזיק בסנטרו של הנפגע ודוחף את ראשו לאחור. מיד לאחר מכן, הכה נאשם 1 את הנפגע פעמיים בראשו באמצעות ידו השמאלית ותפס את ידו של הנפגע כשניסה להתגונן. הנפגע פנה לכיוון האוטובוס וניסה לעלות אליו, תוך כך שהנאשם 1 שב ומאיים עליו כי יכה בו בראשו באמצעות האבן. כשהנפגע הצליח להתחמק ולעלות אל האוטובוס, נאשם 1 זרק לעברו את האבן שהחזיק בידו כל אותה העת.

כאמור, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את השלושה עד תום הליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן