Skip to content

החלה רכבת אווירית לחילוץ ישראלים מאתונה

אל על הפעילה הלילה ולפנות בוקר 4 טיסות מיוחדות לאתונה לחילוץ ישראלים שהגיעו לשם מטורקיה. ארקיע הפעילה לפנות בוקר טיסה אחת לאתונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 737 של אל על
מטוס בואינג 737 של אל על

החלה הרכבת האווירית לחילוץ ישראלים שנתקעו בטורקיה. במשך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות יצאו 4 טיסות מיוחדות של אל על לאתונה כדי להטיס משם לארץ ישראלים שנתקעו בטורקיה והוטסו ליוון. גם ארקיע משתתפת בהיטסים האלה והיא מפעילה טיסות לקפריסין ועמאן. בכל טיסות החילוץ המיוחדות לא גובים סכום כסף נוסף מהנוסעים, בגלל שהמימון של הטיסות האלה הוא ממשלתי.

שלשום לא קיימו הטורקים את הסיכומים שהושגו ולא הטיסו ישראלים למדינות שכנות, כדי שימשיכו משם לטוס בחברות ישראליות לארץ. כשלו גם הניסיונות אתמול לחדש את טיסות חברות התעופה הטורקיות לארץ, כדי להביא לכאן את הישראלים שנתקעו בטורקיה. לכן הוטסו הישראלים התקועים לעיר אתונה ביוון. כתוצאה מכך החלה הלילה ולפנות בוקר רכבת אווירית, כאשר אל על שלחה לאתונה 4 טיסות במטוסי בואינג 737 לאתונה וארקיע שלחה טיסה אחת. על כך אמר שר התחבורה ישראל כץ: "את החשבון עם חברות התעופה הטורקיות, שהתנהגו בצורה מבישה, עוד נעשה בהמשך".

טיסה ראשונה של אל על מאתונה נחתה בישראל לקראת השעה 5 לפנות בוקר, טיסה שנייה שלה משם נחתה בארץ בשעה 07:25 טיסה שלישית נחתה ב-0830 וטיסה רביעית אמורה לנחות בשעה 12:30.

טיסה נוספת של אל על לאתונה מתוכננת לשעה 10:00 עם מטוס רחב גוף ואחר הצהריים מתוכננות עוד 3 – 4 טיסות מיוחדות של אל על לאתונה.

אל על וסנדור יוציאו אחר הצהריים ובערב עוד חמש טיסות חילוץ לאתונה, שתיים מהן במטוסי ג'מבו בואינג 747-400, כדי להטיס לארץ 1,400 נוסעים. בסך הכל הן יפעילו היום 10 טיסות לאתונה לחילוץ הנוסעים מטורקיה במסגרת מבצע החילוץ של משרד התחבורה. במשך שעות הלילה והבוקר הופעלו חמש לאתונה, שבהן חולצו כמה מאות נוסעים. בסך הכל לאחר סיום חמש הטיסות של אחר הצהריים והערב יחולצו מאתונה 2,000 נוסעים.

ארקיע המשתתפת גם היא ברכבת האווירית הוציאה בשעה 4 לפנות בוקר טיסה לאתונה, כדי להטיס משם ישראלים לארץ.

ישראייר מצטרפת לרכבת האווירית לאתונה. לאחר שביצעה כמה טיסות חילוץ למערב אירופה וללרנקה. מצטרפת החברה לרכבת האווירית לאתונה. גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות בקבוצת ישראייר מסר "הצלחנו לחלץ מאות רבות של לקוחות שנתקעו באירופה,  אנחנו ממשיכים להפעיל טיסות לאתונה כחלק מהרכבת האווירית".

אירופיות שלא חידשו טיסותיהן

בולט מאוד אי חידוש הטיסות של קבוצת אייר פראנס הכוללת גם את קלמ וטיסות של קבוצת לופטהנזה, הכוללת אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס וג'רמן ווינגס. אי חידוש טיסותיהן לארץ הוא למרות ההיתר שנתנה רשות בטיחות התעופה האירופית. כמו כן לא חידשו את טיסותיהן לארץ אייר ברלין, ניקי, נורוויג'ן, אייר סרביה, פינאייר ואיגיאן איירליינס. גם חברות התעופה הטורקיות, כמו טורקיש איירליינס ופגאסוס, לא חידשו את טיסותיהן לנתב"ג.

דובר קבוצת לופטהנזה בישראל אמר היום, כי קבוצת לופטהנזה מחדשת החל ממחר בבוקר, בהדרגה, מפרנקפורט, וינה, צירך ובריסל, את טיסותיה לנתב"ג.

חברות תעופה זרות ובולטות שחידשו היום את טיסותיהן לנתב"ג הן: איבריה, אליטליה, איזיג'ט, ווייזאייר.

הבוקר הגיע שר התחבורה ישראל כץ לנתב"ג כדי לפקח על המבצע, ואמר לערוץ 10: "ייצבנו את המשבר. לרגע אחד נתב"ג לא הפסיק לעבוד. היו כאלה שרצו לסגור לנו את השמיים. 1,800 ישראלים חזרו ארצה דרך עובדה, 1490 המריאו לחו"ל. אמנם היה שם כשל ארגוני, אבל אנחנו נפיק לקחים. הדבר החשוב שעושים עכשיו הוא לחלץ אלפי ישראלים מטורקיה. אף אחד לא רוצה לראות מתקפות או חטיפת בני אדם על ידי מוסלמים קיצוניים, וזה מה שקורה שם בעקבות ההסתה של ראש הממשלה ארדואן". 

בסך הכל יעברו היום, מחצות לחצות, בנתב"ג 44,048 נוסעים מהם 24,404 נוסעים נכנסים ו-19,644 נוסעים יוצאים, ב-265 המראות ונחיתות – 122 המראות ו-143 נחיתות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן