Skip to content

היועץ המשפטי הורה על פתיחת חקירה פלילית נגד זועבי

לטענת שוטרים התפרצה עליהם חברת הכנסת בצאתם מדיון בבית המשפט בנצרת, קיללה, איימה וגידפה. בעקבות כך הורה וינשטיין על פתיחת חקירה פלילית נגד חברת הכנסת בחשד להסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הכנסת (בל"ד), חנין זועבי, תושבת נצרת, תחקר באזהרה בחשד להעלבת עובד ציבור והסתה לאלימות. כך החליט אמש (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. החלטה זו באה בעקבות פניית מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, לפרקליטות לבחון חומרים בגין תלונת של שוטרים נגד חברת הכנסת.

ב-9 בחודש התקבל דיווח משוטר תחנת נצרת, לפיו בעת שסיים לטעון בבית משפט השלום בעיר בדיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר, ובעודו עומד עם שוטר נוסף ברחבה הומה אדם בבית המשפט, החלה חברת הכנסת חנין זועבי ששהתה במקום לקרוא לעברם קריאות גנאי קשות. לטענתו, היא פנתה לנוכחים באופן שיש בו לכדי חשד להעלבת עובד ציבור ולהסתה לאלימות.

תחקר באזהרה - חנין זועבי (צילום ארכיון: נירה ידין)
תחקר באזהרה - חנין זועבי (צילום ארכיון: נירה ידין)

המחוז הצפוני העביר את החומרים לגורמי הפיקוד ולאגף חקירות מודיעין במשטרה. בהמשך לכך, הנחה המפכ״ל את ראש האגף, ניצב מני יצחק, לנקוט לאלתר בכל ההליכים הדרושים על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת.

לאחר בחינת הגורמים המוסמכים באגף החקירות והמודיעין הנחה ראש האגף להעביר את החומר לפרקליטות המדינה וציין את עמדתו כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין. בהמשך לכך החליט היועץ לאשר ולהורות למשטרה על חקירתה של זועבי והיום הורה דנינו לראש אגף החקירות והמודיעין לפתוח בחקירה. זה העביר את ביצוע החקירה לידי חוקרי להב 433.

1 Comment

  1. יפה
    28 ביולי 2014 @ 14:33

    כל מספר שנים יש לנו את ההצגה התורנית של היועץ הפוליטי לממשלה וחבריו במשטרה. כבר היינו כל כך הרבה פעמים בסרט הזה כשהממשלה מנסה לספק את בוחריה המתלהמים ובג"צ שוב מכריז על כך שגם אם הדברים הנאמרים מטרידים , הם בדיוק חלק מעבודתו של חבר כנסת כמייצג ציבורים עם דיעות שונות בחברה. מצד שני , מאחר שהימין כבש , לפחות חלקית את בית המשפט העליון , זה עוד מבחן לעצמאותו והגינותו של בית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן