Skip to content

צה"ל: סמ"ר אורון שאול הוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע

היום בשעות אחר הצהריים הגיעו נציגי צה"ל למשפחתו של לוחם גולני ומסרו למשפחה כי תמה החקירה ובנם הוגדר סופית כחלל שמקום קבורתו לא נודע. לא תתקיים הלוויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע סמל ראשון אורון שאול ז"ל
הוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע סמל ראשון אורון שאול ז"ל

דובר צה"ל מוסר כי היום (שישי) בשעה 14:40 קבע הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, אשר עמד בראש בית-דין מיוחד שהוקם לצורך זה, את מותו של חייל צה"ל, סמל ראשון אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני, שנפל בקרב ברצועת עזה בכ"ב בתמוז תשע"ד, 20 ביולי 2014. כך נמסר מצה"ל למשפחתו של החייל על ידי ראשת אגף כוח האדם, האלוף אורנה ברביבאי, הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, ומפקד עצבת הבשן, תת-אלוף אופק בוכריס, שהגיעו לבית המשפחה בפורייה עלית.

עוד הובהר למשפחה, כי מבחינה הלכתית, אורון שאול מוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. בכך הגיעה לסיומה השאלה בדבר היות אורון חלל או חטוף חי בידי החמאס. משפחתו, שנאחזה בשביב התקווה כי הבן עודנו בחיים לאחר שצה"ל הודיע כי גופתו לא נמצאה ועדיין לא הושלמו כל הליכי החקירה בדבר האפשרות שנותר בחיים, קיבלה יום את ההודעה. בכך גם הגיעה לסיומה התעמולה הפסיכולוגית שאותה ניסה החמאס להפעיל בהודיעו כי בידיו חייל חטוף.

ברביבאי הסבירה למשפחה, כי בטרם התקבלה ההחלטה, נשקלו השיקולים ההלכתיים, הרפואיים ושיקולים רלוונטיים נוספים, אותם מסרה למשפחה אך לא לציבור. צה"ל הודיע כי נציגיו ימשיכו להיות בקשר רציף עם המשפחה וכי צה"ל יתמוך בה בכל מה שנדרש. משפחתו של אורון טרם הגיבה והתכנסה באבלה העמוק. על פי הלכות הדת, עקב ההגדרה של אורון כחלל שמקום קבורתו לא נודע לא תתקיים הלוויה והמשפחה אינה מחויבת לקיים שבעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן