Skip to content

ההפוגה ההומניטרית הוארכה עד הלילה בחצות, לבקשת האו"ם

הארכת הפסקת האש אושרה לבקשת שליח האו"ם לאיזור, רוברט סרי, שהופנתה אל ראש הממשלה נתניהו. הבקשה המקורית הייתה להאריך את ההפסקה בעוד 24 שעות, אך היא אושרה, בשלב ראשון, רק עד חצות. רק בהמשך הלילה אושרה הבקשה המקורית. בירושלים אומרים כי אין סיבה למנוע מתושבי עזה מלהצטייד במצרכים כל עוד צה"ל יכול להמשיך בפעולה נגד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסקת האש ההומניטרית הוארכה, אמש, ע"י הקבינט המדיני-ביטחוני, עד הלילה בחצות לבקשת האו"ם. זאת, למרות שקודם לכן הופרה ע"י החמאס הארכת הפסקת האש, בעוד ארבע שעות – עד אמש בחצות.

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו אמש, במשאל טלפוני, את הארכת הפסקת האש הזמנית, בעוד ארבע שעות, עד אמש בחצות. גם במהלך שעות הפסקת האש המשיכו כוחות צה"ל לפעול לנטרול המנהרות.

טנקים בשטחי הכינוס. מוכנים להמשך הלחימה (צילום: נירה ידין)

טנקים בשטחי הכינוס. מוכנים להמשך הלחימה (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
הפסקת אש (צילום: נירה ידין)

אולם זמן קצר לאחר מכן הופרה הפסקת האש בירי פצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה ולאחר מכן ירי רקטות לעבר גדרה, אשדוד וכמה מיישובי השפלה. בתוך כך הודיע החמאס כי הפסקת האש, מבחינתו, אינה קיימת.

אולם חרף הפרת הפסקת האש ע"י הפלסטינים אישר הקבינט, מאוחר יותר הלילה, את הארכת הפסקת האש עד הלילה בחצות – לאחר דיון סוער שבסופו התנגדו השרים ליברמן, בנט וואהרונוביץ'. הקבינט מתכנס הבוקר לדיון בהמשך הליחמה ברצועת עזה.

הארכת הפסקת האש אושרה עפ"י בקשה שהגיעה אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו משליח האו"ם לאיזור, רוברט סרי. הבקשה המקורית הייתה להאריך את הפסקת האש בעוד 24 שעות, אולם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, אישרו אותה, בשלב ראשון, רק עד אמש בחצות. רק בהמשך הדיון בקבינט אושרה בקשתו המקורית של האו"ם.

בירושלים אומרים כי אין סיבה למנוע מתושבי עזה מלהצטייד במצרכים כל עוד צה"ל יכול להמשיך בפעולה נגד מנהרות הטרור. גורמים מדיניים בירושלים מדגישים: "המלחמה שלנו היא נגד ארגון החמאס – לא נגד האוכלוסייה האזרחית". בירושלים רמזו היום עוד, כי ישראל תהיה מוכנה לבחון בחיוב כינון הפסקות אש הומניטריות נוספות – ובתנאי שצה"ל יוכל להמשיך לטפל במנהרות שנחשפו.

במהלך יום אתמול נמשכו בפאריס המגעים הקדחתניים בין שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, קטאר וטורקיה, במאמץ להגיע לנוסחה שתאפשר את המשך הפסקת האש. שר החוץ של מצרים לא הגיע לפאריס. בתום פגישה של שרי החוץ המעורבים במאמץ קרא שר החוץ הצרפתי לורן פביוס לישראל ולחמאס להאריך את הפסקת האש ההומניטרית מעבר ל-12 השעות שנקבעו. "כולנו רוצים להשיג בהקדם אפשרי הפסקת אש עמידה, שתענה גם על הדרישות הביטחוניות הישראליות וגם על הדרישות הפלסטיניות להתפתחות כלכלית ולסוגיית הגישה לרצועה", אמר פביוס. שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד הדגיש כי הפסקת אש "הכרחית עכשיו כדי למנוע אובדן חיים". האמונד הביע תקווה כי הפסקת האש תימשך 24 או 48 שעות, "עד שנשיג את רמת האמון שתאפשר לצדדים לשבת ולדון בסוגיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן