Skip to content

מועצת הביטחון: "הפסקת אש עד לתום עיד אל-פיטר ולאחריו"

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, מתח ביקורת חריפה על נוסח ההודעה הנשיאותית של מועצת הביטחון: "באופן פלאי ההצעה לא הזכירה את המילה חמאס, את ירי הרקטות לעבר ישראל או את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה", אמר פרושאור. "אזרחי העולם חייבים לשמוע את האמת. עייפנו מהכפשות ודמוניזציה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת הביטחון של האו"ם קוראת להפסקת אש הומניטרית מידית בין ישראל לחמאס. בהודעה, שאושרה פה-אחד בידי 15 החברות במועצה, נקראו שני הצדדים לכבד את הפסקת האש בתקופת עיד אל-פיטר ואחריו. בהודעה הנשיאותית נקראו הצדדים לקיים "הפסקת אש הומניטרית מיידית וללא תנאים בעזה".

"אל תאמינו לתעמולה של הטרוריסטים". רון פרושאור (צילם: ויקיפדיה)
"אל תאמינו לתעמולה של הטרוריסטים". רון פרושאור (צילם: ויקיפדיה)

להודעת מועצת הביטחון – שבאה פחות מיממה לאחר שיחת אובמה-נתניהו – אין בשלב זה תוקף משפטי, ומטרתה לאותת ולהבהיר לישראל ולחמאס על רצון הקהילה הבינלאומית להשיג רגיעה באזור כמה שיותר מהר.

בהודעה נאמר, בין השאר: "אנו קוראים לישראל ולחמאס לקבל וליישם במלואה את . עוד נאמר בה כי על ישראל לאפשר את העברת הסיוע ההומניטרי הדחוף לרצועת עזה. מועצת הביטחון הביעה בהודעה "דאגה רבה מהתדרדרות המצב בעזה ואובדן חיי אזרחים", והדגישה את הצורך בצעדים שיגבירו את ביטחונם של האזרחים. כמו כן התייחסה מועצת הביטחון למצבורי הנשק שנמצאו במתקני או"ם בעזה: "מתקנים אזרחיים והומניטריים צריכים לזכות לכבוד ולהגנה".
ההודעה תובא לאישור סופי בהמשך היום בדיון במועצת הביטחון.

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, מתח ביקורת חריפה על נוסח ההודעה הנשיאותית של מועצת הביטחון: "באופן פלאי ההצעה לא הזכירה את המילה חמאס, את ירי הרקטות לעבר ישראל או את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה", אמר פרושאור. "אזרחי העולם חייבים לשמוע את האמת. עייפנו מהכפשות ודמוניזציה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

"אל תטעו", אמר שגריר ישראל באו"ם. "חמאס לא עובד לבד. הוא ממומן על ידי קטאר ואיראן. כל טיל שנורה לעבר ישראל מעזה נושא תווית 'תוצרת איראן' בעוד כל מנהרת טרור נתרמה באדיבות האמיר הקטארי.

  "אין יום שבו אנו לא קוראים על אל-קעאידה, דאע"ש וחיזבאללה", המשיך פרושאור ואמר. "כל אלו ארגוני טרור שהכריזו מלחמה על הדמוקרטיה ועל הערכים שעליהם חונכנו. חמאס אינו שונה מהם. אל תלכו שולל אחרי התעמולה של חמאס, תעמולה של ארגון טרור אסלאמיסטי קיצוני".

 פרושאור הוסיף: "בחמאס ניצלו את מאות מיליוני הדולרים שנתרמו על ידי ממשלותיכם כדי לבנות מנהרות טרור. כספי המיסים שלכם לא מופנים לחינוך, רווחה ופיתוח. הם מנוצלים כדי לבנות מאורות טרור. הם יורים על גני הילדים שלנו, שהם ממש כמו גני הילדים שלכם. הם יורים על בתים, בתי ספר, מפעלים ומשרדים – ממש כמו אלה שאתם קמים אליהם בכל בוקר. אל תאמינו לתעמולה של הטרוריסטים, אל תאמינו לעיתונים שטוענים ששני הצדדים אחראים לסכסוך באותה מידה. עשינו כל שאפשר כדי להימנע מהסלמה, אבל חמאס המשיכו במתקפות הטרור. ישראל הסכימה לחמש הפסקות אש, אותן חמאס סרב לקבל.

 "אני קורא לכל אחד ואחת מאזרחי העולם לעמוד לצד ישראל. לעמוד לצד מדינה שנלחמת בטרור ומגינה על אזרחיה כפי שכל אזרח מצפה מהממשלה שלו להגן על חייו ועל חיי ילדיו", קרא שגריר ישראל באו"ם.

המשקיף הפלסטיני ריאד מנצור אמר לאחר ההחלטה כי הוא מקווה שההפוגה ברצועת עזה תישמר, כדי שאפשר יהיה להגיע בעזרת מצרים להפסקת אש בת קיימא.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן