Skip to content

מתחדש המאבק לפינוי חומרים מסוכנים ממפרץ חיפה

בעקבות ירי הרקטות לאזור חיפה: התושבים חוזרים ומתריעים נגד הסכנה. ביום רביעי השבוע תתכנס ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת ותציג את מסקנותיה בעניין הסכנות הסביבתיות והבריאותיות במפרץ חיפה ובבתי הזיקוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם השנייה מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" מגיע ירי הרקטות גם לאזור חיפה ומעלה מחדש את החשש מפני פגיעה של רקטות באזור בתי הזיקוק – דבר שעלול להביא לאסון כבד ומהווה סכנה ממשית לחיי אדם.

לאחר מאבק ממושך  שהובילו תושבי העיר חיפה בשיתוף "מגמה ירוקה", שהתחיל ברחובות והגיע עד משכן הכנסת, תציג ועדת הפנים להגנת הסביבה ביום רביעי הקרוב את מסקנותיה בנושא הסכנות הסביבתיות והבריאותיות החמורות הקיימות במפרץ חיפה ובבתי הזיקוק בפרט. לישיבת הוועדה יגיעו עשרות תושבים מחיפה, פעילי "מגמה ירוקה" וארגונים סביבתיים נוספים, נציגי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, עיריית חיפה ובתי הזיקוק. בוועדה בראשותו של ח"כ דב חנין יוגשו המסקנות בדבר הנושאים התכנוניים במפרץ חיפה הנוגעים למפעלים הפטרוכימיים המסוכנים.

בתי הזיקוק בחיפה (צילום: ויקימדיה)
בתי הזיקוק בחיפה (צילום: ויקימדיה)

ארגון "מגמה ירוקה" מברך על הדיון המתמשך של הועדה ומקווה שהיא תאמץ את עמדת הארגונים הסביבתיים ותושבי חיפה כי התרחבות בז"ן היא סכנה לבריאות הציבור. עומרי פרל, דובר מגמה ירוקה חיפה: "במציאות הביטחונית של היום לא חסרות לנו סכנות – וכאן מדובר בסכנת חיים. אנו מתריעים ודורשים את פינוי החומרים המסוכנים מאזור מפרץ חיפה ואנו מקווים שמסקנות הוועדה יביאו גם את עמיר פרץ ויעל גרמן להפסיק להתעלם מהתחלואה והזיהומים הסביבתיים האדירים בחיפה, מהם סובלים התושבים כבר עשרות שנים. כתושב העיר וכפעיל מגמה ירוקה אהיה כאן כדי לעמוד על זכותו של הציבור לדעת מה מתרחש לו מתחת לאף וכדי לעצור את התרחבות בז"ן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן