Skip to content

חברת החשמל תקדים תשלומים לספקים מהדרום

ההחלטה להקדמת התשלומים התבצעה במשותף עם לשכת שר האנרגיה המים והתשתיות. התשלומים יינתנו לבעלי עסקים וליצרנים של תאים פוטו וולטאיים, במרחק 40 ק"מ מהרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל
יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל. צילום: ציפי מנשה
מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן
מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן. צילום: ויקיפדיה

חברת החשמל תקדים בדרום תשלומים לבעלי עסקים וליצרנים של תאים פוטו וולטאיים – PV, שהינם תאים סולאריים המפיקים אנרגיה חשמלית באופן ישיר, באמצעות קליטתה של קרינה אלקטרומגנטית מהשמש.

הקדמת התשלומים תתבצע לבעלי העסקים והיצרנים הממוקמים בטווח של ארבעים ק"מ מרצועת עזה. החלטה זו התקבלה בתיאום עם לשכת שר האנרגיה המים והתשתיות כמחווה מיידית במטרה לסייע ולהקל על מצוקת העסקים בטווח הארבעים ק"מ.

צו השעה

שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים סילבן שלום
שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים סילבן שלום

שר תשתיות הלאומיות האנרגיה והמים , סילבן שלום בירך על המהלך ואמר ״הקדמת התשלומים לספקי החברה, לאור המצב השורר היום, הינה צו השעה. אני מקווה כי חברות רבות נוספות ינקטו בצעד דומה, לטובת הספקים ובעלי העסקים בדרום ובכל חלקי הארץ״.

חטיבת הכספים ומחוז הדרום יערכו מיידית לביצוע ההחלטה כך שהנוהג לתשלום שוטף + 90 לספקים, לא יחול כל עוד האירועים נמשכים.

התשלומים על פי הערכה

על מנת שלא לפגוע בתזרים המזומנים של היצרנים הפוטו וולטאיים ומאחר ולא ניתן להגיע פיזית לקריאת המונים בכל הישובים בעוטף עזה והסביבה, הנחה מנכל החברה אלי גליקמן, לבצע תשלום מיידי על פי הערכה, כך שלא ויוצר מצב בו ספק של חברת החשמל יפגע מעבר לעובדה שהוא שוהה באישורים מוכי ירי.

אלוף במיל. יפתח רון טל , יו"ר חברת החשמל: ״חברת החשמל נרתמת למאמץ הלאומי לסייע לתושבי הדרום בכל תחום שהיא יכולה. באספקת חשמל. בעבודה תחת אש וגם בתחום הכלכלי. אנחנו חברה לאומית. עם אחריות לאומית. ויש לנו מחויבות ללקוחות שלנו בעתות שלום ומלחמה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן