Skip to content

הממונה על שוק ההון מחייב את הגופים המוסדיים להתחבר למסלקה הפנסיונית

באוצר טוענים כי המסלקה תייעל את תהליכי העבודה, תאפשר ניהול ובקרה טובים יותר, ותגביר את השקיפות בניהול חסכונות הציבור  מאת רונית שימרון הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם היום טיוטת חוזר המחייבת את כל הגופים המוסדיים להשתמש במסלקה פנסיונית מרכזית, ולהיערך לפעילות באמצעותה. פרסום טיוטת החוזר הוא צעד נוסף בהיערכות להקמת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באוצר טוענים כי המסלקה תייעל את תהליכי העבודה, תאפשר ניהול ובקרה טובים יותר, ותגביר את השקיפות בניהול חסכונות הציבור

 מאת רונית שימרון

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם היום טיוטת חוזר המחייבת את כל הגופים המוסדיים להשתמש במסלקה פנסיונית מרכזית, ולהיערך לפעילות באמצעותה. פרסום טיוטת החוזר הוא צעד נוסף בהיערכות להקמת המסלקה הפנסיונית.

פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון

גופים מוסדיים יחויבו להשתמש במסלקה הפנסיונית לטיפול בבקשות שיועברו אליהם באמצעות המסלקה, למתן היזון חוזר לגבי בקשות שהועברו אליהם דרכה, ולהעברת מידע על ניוד כספים בין גופים מוסדיים. סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים יוכלו לבקש מידע אודות חסכונות פנסיוניים קיימים של לקוח מכלל הגופים המוסדיים רק באמצעות המסלקה.

באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון מציינים כי יש חשיבות רבה בהקמת המסלקה, אשר תייעל את תהליכי העבודה, תאפשר ניהול ובקרה טובים יותר, ותגביר את השקיפות בניהול חסכונות הציבור. כחלק מהחזון לשוק פנסיוני דיגיטלי, יחויבו גופים מוסדיים, סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים לבצע חלק ניכר מפעילותם באמצעות המסלקה הפנסיונית.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי "מדובר בצעד נוסף בדרך להקמתה של מסלקה פנסיונית, אשר צפויה להפחית את עלויות הניהול של החסכונות ארוכי הטווח שבידי הציבור".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר: "אנו מייחסים חשיבות עליונה להקמת המסלקה ככלי לפיתוח ולשכלול שוק החיסכון הפנסיוני ועושים מאמץ כדי שהמסלקה הפנסיונית תתחיל לפעול בהקדם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן