Skip to content

פרס ב-CNN: לא תהיה הפסקת אש בלי טיפול במנהרות ובטילים

הנשיא לשעבר קרא לאו"ם להכריז שאבו מאזן הוא הכתובת והוא הריבון הלגיטימי בעזה. "יש לזכור שהרשות הפלסטינית שלטה בעבר בעזה, אבל אנשי חמאס גירשו אותם בכוח ואף זרקו מאות אנשי פת"ח מהגגות אל מותם. החמאס אינו שליט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא תהיה הפסקת אש מוחלטת בלי טיפול מסיבי ורציני במנהרות ובטילים. כך הבהיר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, ראיון מדיני לרשת CNN עם הכתב וולף בליצר. פרס התייחס לסוגיות מדיניות-ביטחוניות מרכזיות העומדות על סדר היום.

"על האו"ם להכריז שאבו מאזן הוא הכתובת והוא הריבון הלגיטימי בעזה". שמעון פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"על האו"ם להכריז שאבו מאזן הוא הכתובת והוא הריבון הלגיטימי בעזה". שמעון פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"ישראל לא תרשה דבר אחר חוץ מסיום סכנת המנהרות וטיפול בטילים", אמר פרס. "אם חמאס ימשיך לירות לעבר אזרחינו, אנחנו נגיב". עוד הדגיש פרס כי המנהיג הלגיטימי היחיד בעזה הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולא החמאס, והוסיף כי על האו"ם להכריז שאבו מאזן הוא הכתובת והוא הריבון הלגיטימי בעזה. "יש לזכור", אמר, "שהרשות הפלסטינית שלטה בעבר בעזה, אבל אנשי חמאס גירשו אותם בכוח ואף זרקו מאות אנשי פת"ח מהגגות אל מותם. החמאס הוא אינו שליט אלא ארגון טרור הלכה למעשה שמסב נזק כבד לעמו".

 הנשיא לשעבר נשאל על ידי בליצר אם תגובת ישראל הינה פרופורציונאלית לאיום, וענה: "מה זו פרופורציונאליות? לא להגיב כלל? אין לנו דבר נגד האזרחים בעזה, אבל חמאס שמים את נשקם בבתים ובבתי ספר, שותלים מוקשים וממלכדים בתים וחדרי ילדים. אף מדינה בעולם לא הייתה מוכנה שיחפרו אל עריה מנהרות מוות וירו טילים על אזרחים חפים מפשע. אנו עושים כל שביכולתנו כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע, אך חמאס הפך כל מקום לחזית ומשתמש בנשים ובילדים, והוא האחראי הישיר לפגיעה בחפים מפשע. ישראל אינה רוצה בסבלם של אזרחי עזה ואנו תומכים בשיקום ופיתוח עזה, אך לא זו הנשלטת על ידי ארגון טרור".

 בליצר שאל גם בנוגע ליחסי ישראל ארה"ב, נוכח הפרסומים בימים האחרונים, ופרס ענה: "אני מכיר באופן אישי גם את הנשיא אובמה וגם את מזכיר המדינה קרי ושניהם חברים אמיתיים ואחראיים של ישראל. ממשל אובמה נענה בחיוב לכל הבקשות הביטחוניות שלנו, ואסור לנו לשכוח לרגע עד כמה עמוקה וחשובה הידידות שלנו. מותר לעיתים שיהיו אי הסכמות בין ידידים, אך הידידות חייבת להישמר מעל הכל".

 פרס הדגיש: "לאחר הספקת אש יש לחדש את המשא ומתן עם אבו מאזן. הפתרון היחיד לטווח הארוך הוא שתי מדינות לשני עמים. אין פיתרון אמת ללא שלום, לא עבור הפלסטינים ולא עבורנו ויש לחזק את המחנה המתון הפלסטיני התומך בשלום ולפגוע חזק במחנה הטרור".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן