Skip to content

ישראל וחמאס הסכימו: הפסקת אש הומניטרית ל-72 שעות

על ההתפתחות הדרמטית הזאת הודיעו אמש, אחר חצות, מזכ"ל האו"ם באן קי־מון ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. הפסקת האש תחול החל מהשעה 08:00. ישראל תמשיך בהרס המנהרות במהלך ההפוגה ההומניטרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי 25 ימי לחימה – הסכמה על הפסקת אש הומניטארית ל-72 שעות. על ההתפתחות הדרמטית הזאת הודיעו אמש, אחר חצות, מזכ"ל האו"ם באן קי־מון ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. הפסקת האש תחול החל מהשעה 08:00.

על פי ההודעה שפורסמה, שני הצדדים אישרו את הסכמתם אצל שליח האו"ם לאזור, רוברט סרי. "שליח האו"ם בירושלים רוברט סרי קיבל הודעה מכל הצדדים על הסכמה להפסקת אש שתתחיל בשעה שמונה בבוקר ביום שישי", הודיע הלילה דובר האו"ם בשמם של ג'ון קרי ובאן קי מון, "הפסקת אש שתימשך 72 שעות עם יכולת להאריך אותה. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק עד שהפסקת האש הזו תתמלא. זוהי הפוגה רצויה מאוד ממעשי האלימות".

הפוגה באש. (צילום: נירה ידין)
הפוגה באש. (צילום: נירה ידין)

בהודעת האו"ם ומחלקת המדינה בוושינגטון נאמר שכוחות צה"ל יישארו בשטח במהלך 72 השעות. מזכיר המדינה קרי הבהיר הלילה כי "ישראל תמשיך בפעילות ההגנתית שלה במהלך הפסקת האש". ישראל תמשיך – בהתאם לדרישתה – לפעול לנטרול המנהרות בתוך הרצועה במהלך הפסקת האש.

לשכת רה"מ אישרה הבוקר רשמית: "בהתאם להסמכת הקבינט את ראש הממשלה ושר הביטחון קיבלה ישראל את הצעת ארה"ב והאו"ם להפסקת אש הומניטרית בת 72 שעות החל מ-08:00".

כזכור הודיע ראש הממשלה אתמול כי לא יסכים לשום הצעה שלא תאפשר לצה"ל להשלים את הריסת המנהרות. "עד כה, נטרלנו עשרות מנהרות טרור ואנחנו נחושים להשלים משימה זו, עם או בלי הפסקת אש", אמר נתניהו אתמול בישיבת הממשלה, "ולכן לא אסכים לשום הצעה שלא תאפשר לצה"ל להשלים את המלאכה החשובה הזאת לביטחון אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן