Skip to content

הציבור יהיה שותף לעיצוב דמותו של אזור ים המלח

הציבור יהיה שותף לעיצוב עתידו של ים המלח מתוך 3 אפשרויות שיוצגו על ידי משרד התיירות. בין האפשרויות לעיצוב האזור התיירותי: סגנון נוף מדברי, סגנון נופש על המים או סגנון מסחר ופנאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 


איך תרצו את ים המלח שלכם? מדברי, מסחרי או נופש על המים? הציבור יוכל להביע דעתו ולהצביע על בחירתו באחת מתוך 3 אפשרויות לעיצוב האזור התיירותי, שעיצב משה ספדי 

מאת עירית רוזנבלום

"משרד התיירות מזמין את הציבור במדינת ישראל, להשפיע על עיצוב דמותו העתידית של האזור התיירותי בים המלח", כך הכריז שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, במסיבת העיתונאים בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית של ישראל IMTM. הציבור יוכל לבחור חלופה אחת מתוך שלוש האפשריות שיציג משרד התיירות באתר האינטרנט של המשרד, ואשר תשפיע על קבלת ההחלטה והפיתוח האזורי.

 

האדריכל משה ספדי (משמאל) ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב. צילום דפנה טל
האדריכל משה ספדי (משמאל) ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב. צילום דפנה טל

ההחלטה בדבר התוכנית לשיקום ופיתוח תיירותי וסביבתי של ים המלח, אותה הובילו שר התיירות והשר להגנת הסביבה, אושרה השבוע על ידי הממשלה. התקציב המאושר כולל 833 מיליון שקלים ומשרד התיירות ישקיע מתוכם כ-720 מיליון שקלים.

על מנת לקדם את התוכנית, שכר משרד התיירות את שירותיו של האדריכל הבינלאומי משה ספדי. הציבור יכול לבחור בין 3 אפשרויות לעיצוב אופיו החזותי של ים המלח. האפשרות הראשונה היא בסגנון נוף מדברי הכולל יחידות אירוח פזורות, שימוש במשאבי הטבע לטובת אטרקציות תיירותיות והשתלבות טבעית באזור. האפשרות השנייה היא בסגנון נופש על המים המשלב בתוכו הקמת מלונות על פני המים, ספא ובריאות על המים, חופי רחצה נגישים וחווייה ימית ייחודית של האזור. האפשרות השלישית היא בסגנון מסחר ופנאי הכולל ריבוי שטחי מסחר בין בתי המלון, תוספת אטרקציות בידוריות ויצירת סל של פעילויות תיירותיות במרחב אחד.

 

מבחר של סגנונות, מתוך המצגת של שר התיירות
מבחר של סגנונות, מתוך המצגת של שר התיירות

הסקר יופיע באתר משרד התיירות בכתובת http://www.tourism.gov.il החל מיום ראשון הקרוב, ה-19 בחודש, ואפשר יהיה להצביע עד ה-1 באפריל.
לדברי השר מיסז'ניקוב, משרד התיירות משקיע משאבים עצומים בפיתוח, שימור ועידוד התיירות באזור, שאומות רבות רואות בו פלא עולם. "כעת יש הזדמנות ייחודית לעצב מחדש את אזור ים המלח ואנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הציבור במהלך זה", הדגיש מיסז'ניקוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן