Skip to content

קצין צה"ל נחטף ו-2 חיילים נהרגו בדרום הרצועה. הפסקת האש קרסה

קצין צה"ל נחטף הבוקר ברפיח ושני חיילים נוספים נהרגו. צה"ל פתח מייד בנוהל "חניבעל" – מרדף אחרי החטוף. הפלסטינים מדווחים על 40 הרוגים ויותר מ-200 פצועים. מצרים סגרה לחלוטין את מעבר רפיח. שליח האו"ם למזה"ת הודיע בבוקר כי אם יתקבל אישור לדיווח על החטיפה, מדובר בהפרה משמעותית של הפסקת האש. פורסמו שמות חיילי צה"ל שנהרגו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: סג"מ הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי, בן 23, מכפר סבא, הוא החייל שקיים חשש כי נחטף הבוקר בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר בנוסף, כי שני חיילים נהרגו בהיתקלות עם מחבלים באירוע במהלכו נעלמו עקבותיו של גולדין. הודעות נמסרו למשפחותיהם. נוהל "חניבעל" הופעל ברפיח. הנוהל שראשיתו בגבול הצפון, התפשט לגדה המערבית הופעל עתה בדרום. הנוהל אומר כי צה"ל יקיים מרדף, סגירת מעברים, צירי תנועה ומבנים בניסיון למנוע לכידת חייל בידי בחמאס, גם במחיר חייו.

החייל החטוף, הדר גולדין
נעדר - סג"מ הדר גולדין

שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, הודיע בשעות הבוקר כי אם יתקבל אישור לדיווח על חטיפת החייל הישראלי, מדובר בהפרה משמעותית של הפסקת האש ההומניטרית שהחלה בשעה שמונה ויש לגנות זאת בחריפות".

דובר צה"ל מסר היום (שישי) בצהריים כי בסמוך לשעה 9:30 הבוקר נפתחה אש על חיילים בחירבת ח'דיעה באזור רפיח שבדרום הרצועה: "ממידע ראשוני, עולה כי קיים חשש שבמהלך האירוע מחבלים חטפו קצין צה"ל, סגן משנה הדר גולדין. הצבא מקיים מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתורו. הודעה נמסרה למשפחתו". 

בכיר החמאס מוסא אבו מרזוק, השוהה בקהיר, מסר לפני שעה קלה כי בחמאס הצליח לחטוף חייל צה"ל והוא נמצא בידיו. גם הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי אז עדין אל-קסאם, הודיעה כי בידיה מצוי קצין צה"ל חטוף. אבו מרזוק טען עוד כי החייל נחטף לפני תחילתה של הפסקת האש לכן ישראל היא האשמה בקריסת הפסקת האש.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בעת שלוחמי חטיבת חי"ר שפעלה בפאתי רפיח, סרקה וחיפשה מנהרות ופירים חדשים, התקיפו את החיילים לוחמי חמאס. המחבלים פרצו ככול הנראה מכמה פירים, הפתיעו את החיילים וחדרו למתחם שבו שהו לוחמים.

נוהל חניבעל - מניעת דרכי מילוט של החטוף. צה"ל מפציץ ברפיח (צילום: Alray סוכנות חדשות)
נוהל חניבעל - מניעת דרכי מילוט של החטוף. צה"ל מפציץ ברפיח (צילום: Alray סוכנות חדשות)
צילום: Gaza news now
צילום: Gaza news now

במהלך האירוע שימש אחד המחבלים כמחבל מתאבד והתפוצץ על הכוח באמצעות מטען שהיה על גופו. לדברי קצין בכיר, לא ברור אם החייל נפצע במהלך התקרית. כמו כן, ידוע על כמה נפגעים באירוע. מיד לאחר מכן החל צה"ל להפגיז יעדים ברצועה בירי ארטילרי. על פי דיווחי הפלסטינים, נהרגו עד כה יותר מ-40 פלסטינים, ביניהם 25 בני אדם שנהרגו בהתמוטטות בניין בן ארבע קומות במרכז רפיח, בו התגוררו חמש משפחות.

הלחימה, שיגורי פצמ"רים וירי רקטות סיימו למעשה את הפסקה האש. הבוקר בשעה 10:03 הופעלה האזעקה באחד היישובים במועצה האזורית אשכול, בעקבות זיהוי שיגור מרצועת עזה. בשעה 10:51 נשמעה שוב אזעקה במועצה. במקביל דיווחו מקורות פלסטיניים על ירי ארטילרי של צה"ל באזור רפיח. הפלסטינים דיווחו על עשרות הרוגים פלסטינים ויותר מ-200 פצועים. כ-100 בתים באזור רפיח נפגעו ונהרסו.

באזור דרום רצועת עזה מתנהלים חילופי אש כבדים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס. בעקבות האירועים מצרים סגרה מייד לחלוטין את מעבר רפיח ומנעה כל יציאה למצרים. במקביל הודיעו המצרים כי לא יקבלו את המשלחות של ישראל ושל הפלסטינים.

גורם פלסטיני בכיר מסר, כי שליח האו"ם רוברט סרי שוחח בטלפון עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים וזה הודיע כי ההפוגה תמה מבחינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בעיצומו וצה"ל מקיים בשעה זו מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל. גורם צבאי בכיר אמר כי נערכות סריקות וכעת ישנה תקיפה מסיבית של המרחב. "זהו אירוע חמור מאוד וכך אנו מטפלים בו. יש חילופי אש גדולים ודיווחים על מחבלים הרוגים רבים".

הותר לפרסום שמו סרן (מיל'), לירן אדיר (אדרי), לוחם ב"עוצבת ברק", בן 31 מעזוז, שנהרג אתמול בשעות הערב במהלך פעילות מבצעית על גבול רצועת עזה.

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה מהחיילים שנהרגו אתמול בשעות הערב במהלך פעילות מבצעית על גבול רצועת עזה:

רב-סמל (מיל') דניאל מרש, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 22 מראשון לציון. רב-סמל (מיל') הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלוויתו מתקיימת היום (שישי), בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

סרן עמרי טל, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 22 מיהוד. סרן עמרי טל הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו.

סמל-ראשון שי קושניר, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 20 מקריית מוצקין. סמל-ראשון שי קושניר הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלוויתו מתקיימת היום (שישי), בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

סמל-ראשון נועם רוזנטל,  לוחם ב"עוצבת ברק", בן 20 ממיתר. הלווייתו מתקיימת היום (שישי), בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר. משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן