Skip to content

נתניהו: "צה"ל יפעל עד השבת הביטחון לאזרחי ישראל"

במסיבת עיתונאים שכינס בקריה, ביחד עם שר הביטחון, אמר נתניהו: "אני מבין ללב משפחת גולדין ומחזק אותה. הדברים שלה היום נגעו ללבי". על ההמשך אמר ראש הממשלה: ייקח כמה זמן שייקח. חמאס יצטרך להבין שהוא ישלם מחיר בלתי נסבל. אני מעדיף להשיג את המטרה באופציה המדינית, אבל אם אין ברירה - נפעיל את כל הכלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מחזק את משפחתו של סגן-משנה הדר גולדין שנחטף אתמול. אני מבין ללב המשפחה, הדברים שלהם נגעו ללבי ואני אשוחח איתם בהמשך הערב. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את בניה הנעדרים הביתה".

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת העיתונאים שכינס הערב בקריה בת"א, עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

השלישיה המובילה ברגע של התייעצות. (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
השלישיה המובילה ברגע של התייעצות. (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

ראש הממשלה הבהיר בדבריו כי צה"ל ימשיך את פעולתו עד להשגת מטרות המבצע: "מבצע צוק איתן נמשך. צה"ל ממשיך לפעול בכל העוצמה כדי להשלים את יעדי המבצע: השבת השקט והשבת הביטחון, לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור.

"במקביל, כוחותינו משלימים בשעה זאת את פעולת הפגיעה והנטרול של מנהרות הטרור ברצועת עזה. עד כה הם נטרלו עשרות מנהרות. הפעולה פוגעת במערך אסטרטגי שהחמאס השקיע בו מאמץ אדיר במשך שנים. היכולת שהחמאס הכין בחפירת המנהרות הללו הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילי צה"ל רבים על ידי תקיפה בו-זמנית מהרבה מנהרות שחודרות לשטחנו".

 נתניהו הדגיש כי לא יגיד מתי יסתיים המהלך ולאן פניה של ישראל. "אין לנו שום מחויבות, זולת לאינטרסים הביטחוניים שלנו", אמר. "זאת החלטה שלי משותפת עם שר הביטחון והרמטכ"ל. אנחנו ניערך במקומות שנוחים לנו כדי להקטין את החיכוך של חיילי צה"ל. אכפת לי מכל חייל וחייל אבל אנו נמשיך בפעולה עד שנשיג את מטרתה, רק אלו השיקולים שלנו", אמר. "אני לא יכול להגיד לאן זה יתפתח, אנחנו שומרים על כל האפשרויות מבחינתנו. כל האפשרויות מונחות על השולחן.

 "לא נקבל את המשך הירי ויש לנו אופציות שונות שאנחנו נפעיל כדי להביא את השקט", אמר נתניהו, "ייקח כמה זמן שייקח. חמאס יצטרך להבין שהוא ישלם מחיר בלתי נסבל. אני מעדיף להשיג את המטרה באופציה המדינית, אבל אם אין ברירה – נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו".

"התמיכה הגבוהה של ארה"ב ואירופה בצורך לפרק את ארגוני הטרור מנשקם היא הישג חשוב למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "היא תחזק את תביעתנו לקשר את שיקומה ופיתוחה של רצועת עזה לפירוזה מרקטות, ממנהרות ועוד. אני מבקש להבהיר שוב: אין לנו דבר נגד תושבי עזה שאינם מעורבים בטרור. להפך, אנחנו מצרים על כל אזרח ואזרח שנפגע בטעות.

"אנו מגייסים את המערכת הבינלאומית לתמוך ביעד הזה של קישור השיקום והפיתוח של עזה לפירוזה, אבל לא פחות חשוב מזה – זה ודאי מפתיע רבים, אבל לא אותנו – הוא הקשר הייחודי שנוצר עם מדינות האזור. גם זה נכס חשוב מאוד למדינת ישראל. עם שוך הקרבות ועם סיום המערכה, הדבר הזה יפתח בפנינו אפשרויות חדשות", הדגיש נתניהו.

"ברגע זה ברור מה מתרחש כאן: החמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו וייפגעו, מתוך מחשבה שהעולם יאשים את ישראל בסבלם. יש רבים בעולם שמבינים בדיוק מיהו החמאס – אותו ארגון שיחד עם קטאר, הבטיח למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ולמזכ"ל האו"ם באן קי-מון הפסקת אש. הוא הוליך את שניהם שולל.

"אני מברך על האמירה הברורה והחדה של נשיא ארה"ב אובמה ומזכיר המדינה קרי, שהטילו את האחריות הישירה להפרת הפסקת האש על החמאס, ועל דבריו של הנשיא אובמה אמש בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני רקטות ומנהרות. קולות דומים שמענו גם ממנהיגים חשובים אחרים בעולם" אמר נתניהו. "אבל לצערנו יש גם קולות שונים, אחרים, ולהם אני אומר: לטרור אין גבולות, היום הוא מאיים על מדינת ישראל, מחר הוא יאיים על המדינות שלכם. אנחנו את שלנו עושים מול התוקפנות הנפשעת של ארגוני הטרור כלפי אזרחינו וחיילינו, אבל מה תעשו אתם? האם תעמדו לצדה של ישראל, מדינה דמוקרטית ומוסרית, הפועלת להגן על אזרחיה – או שתמשיכו לעמוד מנגד ולנקוט עמדה סלחנית מול ארגון טרור רצחני שפוגע בעמנו ומתאכזר לעמו שלו?"

ראש הממשלה הדגיש עוד כי בישראל שוקדים על פיתוח פתרון טכנולוגי לאיום המנהרות והבטיח למצוא פתרון לבעייה, כפי שמצא את הפתרון לבעיית המסתננים והקים את גדר המערכת על גבול מצרים. "נשקיע את המשאבים ואת השכל והגאונות שלנו", הבטיח.

 גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ביקש לחזק את ידיה של משפחת גולדין ומסר את תנחומיו למשפחות הנופלים. השר יעלון הזכיר ביחד עם משפחתו של הדר גולדין גם את משפחתו של לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול, שמקום קבורתו של בנה לא נודע בעת הזו – וביקש לחזק גם את ידה.

"אנחנו נמצאים לקראת השלמת משימת ההשמדה והנטרול של מנהרות הטרור ההתקפיות ברצועת עזה, ועד עתה מתבצעת עבודה מרשימה מאוד בידי מפקדי ולוחמי צה"ל", אמר שר הביטחון. "יש בפעולה הזו מורכבות לא פשוטה המגובה במידע מודיעיני מצוין, וראוי לציין את הנחישות והדבקות במשימה של המפקדים והלוחמים. שילמנו מחיר כבד במהלך הטיפול במנהרות – טובי בנינו נפלו ונפגעו בקרבות למען מימוש המשימה החשובה הזו, הסרת האיום ביישובי עוטף עזה סמוכי הגדר.

"במקביל לטיפול במנהרות, ממשיך צה"ל בפגיעה משמעותית בתשתיות טרור של חמאס וארגוני הטרור האחרים, בעיקר באמצעות תקיפות רבות עוצמה מהאוויר", אמר השר יעלון. "שלא תהיינה טעויות: חמאס משלם מחיר כבד מאוד. בפעילות נחושה וחסרת פשרות אנו ממשיכים בהריסת תשתיות הייצור והטרור שלו, בהריגת מאות מחבלים, בפגיעה באמצעי לחימה, טילים ורקטות. רק הלילה השמיד צה"ל מתקן של האוניברסיטה האסלאמית בעזה, שם עסקו במסווה אקדמי בפיתוח חומרים כימיים של רקטות אשר משוגרות לעבר מדינת ישראל. אנו נחושים להמשיך ולהכות בחמאס. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, יאיר לפיד, שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, והודה לו ולסנאט האמריקאי בשם מדינת ישראל על ההחלטה להגדיל את הסיוע הביטחוני למדינת ישראל ולהעניק תקציב נוסף לייצור מערכות כיפת ברזל.

שר האוצר, הדגיש בדבריו, כי מדינת ישראל רואה חשיבות רבה בשמירה ובהעמקת היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית ובהמשך הידוק יחסי הידידות החמים שנוצרו בין המדינות.

השניים שוחחו בהרחבה על ההתפתחויות המדיניות והבטחוניות בעקבות חטיפתו של סגן משנה הדר גולדין, ובהקשר זה הבטיח מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, כי ארצות הברית תעשה ככל שביכולתה כדי לסייע לישראל במידע על גורלו של החייל הישראלי החטוף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן