Skip to content

אייל גולן ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות

בית המשפט אימץ היום את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים. חברת ליאם הפקות בע"מ ושלושת מנהליה - אייל ביטון גולן, אריק בני משה וגולן שרעבי, הורשעו בביצוע עבירות מס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
(מקור צילום: ויקימדיה)
אייל גולן. יירצה עבודות שירות (צילום: ויקימדיה)

השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית המשפט השלום בת"א אימצה היום את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים וגזרה על חברת ליאם הפקות בע"מ קנס של 100 אלף שקל; על אייל גולן – ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל; על מנהל הכספים של אייל גולן, אריק בני משה – 9 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס 50 אלף שקל; על אמרגנו של אייל גולן, גולן שרעבי – 8 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס 50 אלף שקל.

"השפעה הרתעתית כללית"

השופטת שגזרה היום את דינם של חברת ליאם הפקות בע"מ ושלושת מנהליה – אייל ביטון גולן, אריק בני משה וגולן שרעבי, שהורשעו בביצוע עבירות מס במסגרת הסדרי טיעון אליהם הגיעו הצדדים, אמרה, כי "מדובר בהסדר טיעון סביר ברף העליון של טווחי הענישה המוסכמים. מקובלת עלי עמדת המאשימה, כי יש בלקיחת האחריות בתיק זה השפעה הרתעתית כללית על הציבור, שיש לה חשיבות במאבק למיגור עבריינות מס".

כתב אישום בעקבות חקירה

לפני כשנה הגישה היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המיסים באמצעות מנהלת היחידה, עו"ד ציפי משה, ועו"ד שירן באדי, כתב אישום שעניינו עבירות מע"מ ומס הכנסה כנגד חברת ליאם הפקות בע"מ ושלושת מנהליה. כתב האישום, אשר הוגש בעקבות חקירה מורכבת ורחבת היקף אשר התנהלה על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, ייחס לאייל גולן עבירות שונות ופחותות מאלו שיוחסו לשאר הנאשמים, שכן חלקן יוחסו לו מכוח היותו מנהל פעיל בחברה ולא בשל ביצוע ישיר של העבירות ועל כן, הסכימה רשות המסים שלא להחמיר בעונשו.

הסדר טיעון

בהמשך הגיעה רשות המיסים להסדר טיעון עם כל הנאשמים, במסגרתו תוקן כתב האישום והנאשמים שילמו את כל חובם לרשות המיסים בהליך האזרחי בסך של 5.6 מיליון שקלים. על פי כתב האישום המתוקן, חברת ליאם הפקות קיבלה חשבוניות פיקטיביות אותן רשמה בספרי החשבונות שלה כהוצאות, הגישה לרשות המסים דוחות כוזבים בהם ניכתה את ההוצאות הפיקטיביות הללו, שהסתכמו במאות אלפי שקלים וכן, דיווחה והוציאה חשבוניות מס רק עבור חלק מן ההכנסות שהתקבלו מהופעותיו של גולן.

בהתאם לכך, ביקשו הצדדים היום מבית המשפט להטיל על אייל גולן 4 חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות, והתביעה עתרה גם לעונש מאסר על תנאי וקנס כספי גבוה ומרתיע הן על אייל גולן והן על חברת ליאם הפקות. על יתר הנאשמים – אריק בני משה וגולן שרעבי – עתרה התביעה לעונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופה של 9 חודשים. גם בעניינם עתרה התביעה לעונשי מאסר על תנאי וקנסות כספיים גבוהים ומרתיעים נוסף לעונש המאסר.

התביעה בטיעוניה ציינה, כי היא רואה חשיבות רבה בלקיחת האחריות מצד הנאשמים, בחיסכון זמן שיפוטי יקר ובסיום ההליך בכפוף להסרת כל המחדלים וכן, בחשיבות הסרת המחדלים ותשלום המיסים במלואם לרשויות המס. לדברי התביעה, יהיה בכך מסר לעברייני המס כי ביצוע עבירות כלכליות אינו משתלם כלל ומסר הרתעתי משמעותי, שכן הפוגע באוצר המדינה לא יצא נשכר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן