Skip to content

סוכני הנסיעות: לסייע למי שבאמת זקוקים לסיוע

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות לשר התיירות: נוסחת הפיצויים והסיוע בענף התיירות צריכה לקחת בחשבון את מידת האיתנות והשרידות של החוליות השונות בשרשרת הענפית. נוסחה אחידה לא תסייע למי שבאמת זקוקים לסיוע ותעביר יותר כספים לחזקים. רמז: הכוונה למלונאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון לאורנדו באשקלון. גם אצל המלונאים יש מי שנפגעו יותר ומי שנפגעו פחות. (צילום: יח"צ)
מלון לאורנדו באשקלון. גם אצל המלונאים יש מי שנפגעו יותר ומי שנפגעו פחות. (צילום: יח"צ)

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות פנתה אל שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, כשהיא מביעה את חששה שדווקא חוליות חזקות בתעשיית התיירות, "דוגמת המלונאים, שנהנו מעדנה כלכלית משמעותית בשנים האחרונות" לדבריה, יקבלו יותר פיצויים וסיוע מאשר חוליות חלשות דוגמת תיירנים קטנים, סוכני נסיעות, בעלי צימרים וכד'. אלה, לטענתה, מתקיימים מן היד אל הפה או רק מעט מעל לכך ורבים מהם נתונים כעת תחת איום קריסה ממשי בשל נזקי המלחמה.

"בדומה לחברה הישראלית כולה", אומרים בהתאחדות, "גם בתוך ענף התיירות קיימות רמות שונות של חוזקות חברתיות ושל איתנות פיננסית. ולכן, משרד התיירות צריך קודם כל להתחשב במידת חוזקן של החוליות שמרכיבות את השרשרת הענפית".

מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, מסביר: "במקביל לעמדה שמציג משרד התיירות לממשלה, שלעניין נזקי המלחמה יש להתייחס לענף התיירות באופן שונה בתוך המכלול הכלכלי של המשק הישראלי, כך יש גם להתייחס להבדלים באיתנות הפיננסית בתוך ענף התיירות עצמו, ולפעול על פי הבדלים אלה ברמת התמיכה ובהיקפה."

ההתאחדות הגישה למשרד התיירות נייר עמדה מפורט ובו מרכיבים שונים לתמיכה ולסיוע בשיקום ענף התיירות, אשר חלקם המכריע לא יגרום להוצאה מקופת המדינה, דוגמת הבקשה לתכנית שימור כח אדם בתיירות, שמימונה יבוא מדמי אבטלה המיועדים עבור המפוטרים הצפויים בענף התיירות.

על פי הערכות ראשוניות שנעשו בהתאחדות, צפויים בענף הנסיעות פיטורים בהיקף של כ-4,000 עובדים המהווים כ-20% מכלל הענף, המונה כ-20,000 עובדים. "תחת השפעות המשבר הקריטי, משרדי נסיעות רבים כבר החלו בפיטורים", מדגישים בהתאחדות.

מהתאחדות המלונות נמסר כי אין לה עניין להגיב "להודעות משוללות כל בסיס".

שר התיירות: כבר נערכים ליום שאחרי

ואילו שר התיירות לנדאו, מסר בתגובה: "קיבלתי את פניית התאחדות משרדי הנסיעות. כבר בימים אלו, פועל משרד התיירות בראשותי כדי להיערך ליום שאחרי: העברנו החלטת ממשלה והקמנו ועדה בראשות מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, על מנת שתקיף את כל ענף התיירות ותיתן את מסקנותיה. הוועדה מתייחסת לכלל המרכיבים בענף התיירות ומקיימת דיונים עם אנשי המקצוע לצד גורמים במשרד האוצר".

השר לנדאו הוסיף כי בכוונתו לפעול לסיוע לכל סוגי העסקים העוסקים בתיירות.  "הקמפיין שבחרנו להשיק בימים אלו, תחת הכותרת 'דווקא עכשיו – חופשה בישראל', נותן מענה גם לעסקים הקטנים ולבעלי האטרקציות ואנו מקבלים תגובות חיוביות רבות, בעיקר מבעלי עסקים קטנים ובינוניים".

אמש קבעה ועדת הכספים כי לפי שעה רק עסקים המרוחקים 40 ק" מגבול עזה יזכו לפיצויים. ההערכה היא כי הפיצוי לתעשיית התיירות לא יצטמצם למרחק 40 הק"מ, אלא יתפרס על פני כל הארץ.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן