Skip to content

פיגוע דריסה בירושלים: אזרח נרצח, חמישה נפצעו המחבל חוסל

נהג מחפר, תושב ג'אבל מוכאבר, דרס למוות גבר בן 25 והפך אוטובוס של חברת "עלית". המחבל נורה למוות בידי שוטרים. שר הביטחון, מפקד מחוז ירושלים וראש עיריית ירושלים שיבחו את תגובת השוטרים שמנעה פיגוע כבר יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחפר גדול, נהוג בידי נאיף ג'עביס בן 19, מהכפר ג'בל מוכאבר, כפר ערבי השוכן בדרום-מזרחה של ירושלים, סביב רכס ארמון הנציב, מיסודם של בני השבט הבדואי ערב א-סוואחרה, פגע היום (שני) באוטובוס של "עלית" שנע לכיוון ביתר עלית וברכב פרטי ברחוב בר לב פינת משה חיים זקס בירושלים. אזרח שצפה במתרחש הזעיק שוטר וקצין משטרה ולוחם יחידת נחשון שב"ס, שהבחינו באירוע וירו לעבר הטרקטור משני כיוונים ונטרלו את החשוד כמחבל.

צילום: דוד וילדר
צילום: דוד וילדר

סרטון: חיסול המחבל

כתוצאה מהאירוע נפצעו חמישה בני אדם ואזרח אחד שנדרס קודם לנטרול המחבל בידי השוטרים, נפצע קשה ומת מפצעיו. למקום הגיע מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. כוחות משטרה גדולים פועלים כעת במקום. מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי שיבח את פעולת לוחם יחידת נחשון בשב"ס ושני השוטרים שמנעו לדבריו פיגוע חמור וכבד והוסיף כי החקירה תועבר לידי השב"כ. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת שיבח גם הוא את התגובה המהירה שנטרלה את החשוד בפיגוע. "אנחנו ערוכים מאז תחילת "מבצע צוק איתן", הוא הגיב לאירוע, "התגובה המהירה של לוחם יחידת נחשון ושני השוטרים, הביאו לכך שמנעו אירוע כבד". ברקת הוסיף כי הוא מבקש מיהודים כערבים לא לצאת לרחוב ולקחת את החוק לידיים. "מי שינסה להגיב ולקחת את החוק לידיים" הזהיר ברקת, "ימצא את עצמו משלם מחיר כבד, אנחנו נאפשר מחאות מוסדרות, אף נפעל יחד עם המשטרה למנוע ביד קשה מי שינסה לנקום ולקחת את החוק לידיו", אמר ראש העירייה.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' שהוזעק לזירת האירוע ציין גם הוא שהתגובה המהירה מנעה פיגוע כבד יותר. לשאלה אם הוא לא חושש מאירועי נקמה כמו רצח הנער משועפת, ענה השר. "אנחנו יודעים מהיכן יצא המחבל. הוא יצא מאחד השכונות בבירה.הוא מוכר למשטרה מאירוע אחד בעבר, משפחתו נחקרת בשעות אלו". לדבריו משטרת ישראל נערכה לאירוע מסוג כזה והחשש הוא כי יהיו ניסיונות פיגוע נוספים. לדברי השר קיימות התרעות על פיגועים בכל הארץ.


פיגוע בטרמפיאדה

רבע שעה לאחר סיום הפיגוע ברחוב בר לב, נורה חייל צה"ל בידי אלמונים מקטנוע חולף לעברו בעת שעמד בטרפיאדה בכניסה למנהרה באזור הר הצופים בירושלים. החייל נפצע באורח קשה בבטנו מהירי. מאבטח בתחנה ירה לעבר רוכבי האפנוע, אך אלו הצליחו להימלט. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, והם מנהלים מצוד אחר היורה הכולל מסוקים. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה ומצבו הוגדר כבינוני.

החייל מקבל טיפול ראשוני (צילום איחוד והצלה)
החייל מקבל טיפול ראשוני (צילום איחוד והצלה)

דובר מגן דוד אדום זכי הלר מסר: "הוא נורה בכביש בין קמפוס הר הצופים לבית החולים הדסה, מצאנו אותו מוטל על הכביש. הוא היה בהכרה אבל מעורפל עם פציעה בבטן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן