Skip to content

נחתם הסכם לשיפור תנאי השכר וההעסקה של הסייעות

ההסכם שנחתם בין הסתדרות המעו"ף לבין מרכז השלטון המקומי כולל: שכר בגין 12 חודשים, במקום 10 חודשים עד כה והסייעות תהיינה זכאיות לתוספת שכר מיוחדת בגובה 10%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

על פי ההסכם החדש, שנחתם בין הסתדרות מנהלי עובדי משק ופקידים (המעו"ף) לבין מרכז השלטון המקומי, יהיו מעתה הסייעות, הצמודות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, המשולבים במסגרות החינוך הרגיל והמיוחד זכאיות לשכר, על פי ההסכמים החלים על העובדים בדירוג המנהלי בהתאם להיקף משרתם, בגין 12 חודשים בשנה. כמו כן, נכון למועד חתימת ההסכם – העובדות יהיו זכאיות גם ל"תוספת הסייעות" בגובה 10%.

נוסח ההסכם קובע, כי בפגרות מהלימודים, הרשות המקומית תוכל להעסיק את העובדות בכל תפקיד על פי החלטתה, תוך מתן עדיפות להעסקה בתחום החינוך, ולמעט עבודה שבמהותה היא עבודת כפיים פיזית.

ההסכם החדש מעגן גם את נושא החופשות של הסייעות והחונכות. על פי ההסכמות, עובדות אלו יהיו זכאיות ל-22 ימי חופשה שנתית. בנוסף לכך, כל עובדת המועסקת 6 ימים בשבוע, תהיה זכאית גם ל-4 ימי חופשה פנימית בתשלום, על פי בחירתה, זאת בימים בהם לא מתקיימים לימודים סדירים בביה"ס.

מאבק ממושך

ההסכמות בין הצדדים מגיעות בעקבות מאבק ממושך שמנהלת ההסתדרות למען זכויותיהן של החונכות והסייעות הצמודות. עד לשנת 1999 הועסקו עובדות אלו כעובדות קבלן על ידי הרשויות המקומיות וקיבלו שכר מינימום על פי שעות עבודה בפועל וללא זכויות סוציאליות. ב-1999 חתמיה ההסתדרות על הסכם קיבוצי אשר הפך את הסייעות הצמודות לעובדות הרשות המקומית והעניק להן זכויות הדומות בעיקרן לזכויות של יתר עובדי הרשות. אחד ההבדלים המרכזיים היה הגבלת תשלום השכר לסייעות רק לחודשי העבודה במהלכם הסייעות היו צמודות לתלמידים. במילים אחרות, בתום שנת הלימודים ובמהלך החופש, הסייעות לא היו זכאיות לשכר.

"שליחות חברתית ממדרגה ראשונה"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר היום: "זהו שלב ראשון לשיפור תנאי הסייעות. אני רוצה לברך את יו"ר הסתדרות המעו"ף על ההישג החשוב למען הסייעות הצמודות. עבודת הסייעות היא שליחות חברתית ממדרגה ראשונה ומלבד מילות ההערכה, עבודתן ראויה לתגמול הולם. במקביל לשיפור התנאים, ההסתדרות תמשיך לדון מול מרכז השלטון המקומי לגבי עניינים נוספים הקשורים להעסקת הסייעות גם בשנת הלימודים הקרובה".

ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף: "ההסכמות החדשות שהושגו מול מרכז השלטון המקומי מהוות בשורה של ממש. הסתדרות המעו"ף תמשיך לפעול בכל הערוצים העומדים לרשותה על מנת שהשיפור בתנאי העסקתן של הסייעות יימשך גם בעתיד ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן