Skip to content

תושב ערד מואשם בהסתה לגזענות, לאלימות ולטרור

יחידת הסייבר של המשטרה לכדה את שלומי אברהם מערד, שהקים דפי פייסבוק בהם קרא להקמת כנופיית אל-יהוד שתטבח בערבים. בית משפט השלום בבאר-שבע התבקש לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים ולהרחיקו מרשת הפייסבוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין עבירות של איסור פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות או לטרור ופגיעה ברגשי דת, הוגש היום (שלישי) בבית משפט השלום בבאר-שבע נגד שלומי אברהם (37), תושב ערד. מכתב האישום, שאותו אישר להגשה היועץ המשפטי לממשלה, עולה כי אברהם הקים חשבונות ברשת הפייסבוק בשם "כנופיית אל-יהוד", והעלה אליהם תכנים רבים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי בני החברה הערבית, וכן תכנים שיש בהם פגיעה באמנותם וברגשותיהם הדתיים של בני הדת המוסלמית. החקירה שהובילה להגשת כתב האישום נפתחה בעקבות פנייה של פרקליטות המדינה, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לפתוח בחקירה ביחס למספר עמודי פייסבוק שבהם אותרו התבטאויות גזעניות ואלימות נגד חפים מפשע, ובכלל זה ביחס לעמוד הפייסבוק אשר הקים אברהם, ואשר כונה "כנופיית אל יהוד".

צלום אילוסטרציה סוכנות החדשות pressenz
צלום אילוסטרציה סוכנות החדשות pressenz

החקירה בוצעה על-ידי יחידת הסייבר הארצית במשטרה ולוותה באופן צמוד על ידי עורך הדין שלומי אברמזון מפרקליטות המדינה, ולאחר סיומה ובחינתה בפרקליטות מחוז דרום, הומלץ על הגשת כתב אישום כנגד הנאשם. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין רחל אלמקייס מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי בעקבות אירוע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון, יצר אברהם עמוד פייסבוק בשם "כנופיית אל יהוד" וזאת על מנת לפרסם באמצעותו תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי אנשים בני החברה הערבית. הנאשם העלה תכנים רבים מסוג זה שזכו לחשיפה רבה של אלפי עוקבים, והיוו במה גם לאחרים להעלות הודעות תומכות או להעלות הודעות מטעמם בעלי תוכן דומה. אברהם פרסם באמצעות החשבון, בהזדמנויות רבות, קריאות להתאגד ולבצע פעולות אלימות ונקמה כנגד ערבים. בין יתר פרסומיו: "איטבח אל ערב", "מוות לערבים", "רק טרור יהודי יהרוג טרור ערבי" וקריאות נוספות מסוג זה.

בין הפרסומים הרבים, פרסם הנאשם גם כותרת בעקבות חטיפתו ורציחתו של הנער הערבי בשכונת מזרח ירושלים בתחילת חודש יולי, שבה קרא לביצוע מעשי חטיפה ורצח נוספים כנגד ערבים: "התחילו. אנחנו נמשיך ונסיים את המערכה. ובינתיים 3:1 – היום יהיה 3:9 לעם היהודי. כנופיית אל יהוד בדרכים" ו".. אנחנו במלחמה. לוחמי אל יהוד מכל הארץ קבלו קוד אדום ותצאו היום לפעולות. אנחנו כוח בלתי ניתן לעצירה. מה שקרה בירושלים זה עוד כלום. הלילה הוא ידידנו". כמו כן, פרסם אברהם תמונות רבות אשר בהם נראים רעולי פנים, לעיתים לבושים בציציות, אוחזים באלות, אבנים, סכין או כלי נשק, ולצד התמונות כיתובים כגון: "קבוצה אחת מכנופיית אל-יהוד בפעולה", "רוצים נקמה!!! דם יהודי הוא לא הפקר !!!", "מוות לערבים", "מוות לכל מחבל או שמאלני" ו"כהנא צדק". ביום 2.7.14 נסגר החשבון להמשך פעילות על ידי פייסבוק, ובעקבות זאת פתח הנאשם עוד באותו היום חשבון נוסף בפייסבוק, הנושא את אותו שם. מיד עם פתיחת החשבון החדש, החל הנאשם לפרסם כותרות ותמונות נוספות מאותו סוג.

כמו כן פרסם הנאשם פרסומים שיש בהם כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתם וברגשותיהם הדתיים של בני הדת המוסלמית, ובכלל זה קריקטורה שבה נראה חזיר חובש כאפייה וקורא בקוראן, כשעליה נכתב בערבית ובאנגלית "מוחמד". במהלך הפעילות, נחשפו אלפי עוקבים לכותרות ולתמונות, והם אף זכו לגילויי חיבוב ותגובות מחזקות. בין התגובות הרבות שהתקבלו על הפרסומים הנ"ל, פורסמה תמונתו של ברוך גולדשטיין אשר ביצע רצח המוני במערת המכפלה, ולצידו כותרת: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא". פרקליטת המדינה ביקשה לשחררו לביתו למעצר בית בתנאים מגבילים וציינה כי במידה ויורשע תבקש להטיל עליו מאסר בפועל.

1 Comment

  1. ניר
    5 באוגוסט 2014 @ 19:23

    אני מקווה שהפרקליטות תגלה נחישות כמו זו לגבי פירסומים לרצח אלימות והסתה שרשמו גם ערבים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן