Skip to content

היועץ וינשטיין קבע: "לח"כ זועבי אין חסינות מחקירה במשטרה"

היועץ המשפטי לממשלה הגיב למשטרת ישראל ולפרקליטיה של חברת הכנסת שסירבה להתייצב לחקירה בתחילת השבוע וטענה לחסינות. היועץ סירב לאפשר לה לקבל את המידע וקבע כי החסינות של חבר כנסת אינה חסינות בפני חקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דחה הבוקר (רביעי) את בקשתה של ח"כ חנין זועבי לקבל לידיה מידע על תשתית עובדתית בטרם תיחקר. זאת, אחרי שהיועץ נענה לבקשת המשטרה לחקור את חברת הכנסת בעקבות התבטאויותיה כנגד שוטרים מול בית משפט השלום בנצרת לפני כחודש.

זועבי, שזומנה לחקירה במשרדי להב 433 בלוד, לא התייצבה שלשום (ראשון) בבוקר כמבוקש, ופרקליטיה – עורכי הדין חסן ג'בראין ומיסאנה מוראני מהמרכז המשפטי "עדאלה" – טענו כי היא תגיע לחקירה לאחר קבלת המידע כמבוקש ורק אם במקביל תיפתח חקירה במחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטרים שלטענתה תקפו אותה במספר הפגנות שבהן השתתפה. תחילה ביקשו במשטרה לזמנה לחקירה ביום ראשון שעבר אך חברת הכנסת טענה שאיננה פנויה מפאת חג העיד אל פיטר שחל באותם הימים. על כן היא זומנה לשלשום בבוקר לחקירה אליה לא הגיעה. בעקבות כך פנה ראש אגף החקירות ניצב מני יצחק אל היועץ המשפטי ואל פרקליט המדינה, שי ניצן בבקשה שינחו אותו כיצד לפעול לגבי חברת הכנסת.

לחבר כנסת אין חסינות מחקירה - חנין זועבי (צילום מסך: אתר הכנסת)
לחבר כנסת אין חסינות מחקירה - חנין זועבי (צילום מסך: אתר הכנסת)

הבוקר הגיב היועץ המשפטי בנושא, וקבע כי "רשויות החקירה אינן מחויבות להעביר לנחקר, לרבות חבר כנסת, מידע טרם חקירתו על התשתית העובדתית לאירועים ולחשדות שעליהן תתבסס החקירה". " אין חולק על חשיבותה של זכות ההיוועצות וככל נחקר, יכולה ח"כ זועבי להיוועץ עם עורך דין. עם זאת, לאף נחקר אין זכות לקבלת "תיאור האירועים והחשדות נושא החקירה" מראש", פסק היועץ. ביחס לחסינות המהותית העומדת לטענת ח"כ זועבי מפני החקירה עצמה, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי "החוק אינו מקנה לחברי כנסת חסינות מפני עצם חקירתם במשטרה". לסיכום קבע היועץ המשפטי כי "על חברת הכנסת זועבי להתייצב לחקירה במועד שייקבע". סביר להניח כי במידה וחברת הכנסת תעמוד בסירובה להגיע לחקירה, יפנה היועץ המשפטי אל וועדת הכנסת בבקשה להסיר את חסינותה, וכאשר זו תוסר היא תיעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן