Skip to content

יצאנו אט – לבילוי

עם שוך הקרבות, האירועים חוזרים לקדמת הבימה. מה אפשר לעשות בסוף השבוע הקרוב ברחבי הארץ, עם הילדים וגם בלעדיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חץ וקשת בעין יעל. שלל אטרקציות לכל המשפחה
חץ וקשת בעין יעל. שלל אטרקציות לכל המשפחה

יריד הסקיתומרקט בבית שאן  – חגיגה קולינארית אותנטית בשלל צבעים וטעמים תתקיים החל מיום חמישי ה-7 באוגוסט ועד ה-28 בו במתחם הסראיה בבית שאן, מתחם האירוח יפהפה מהתקופה העות'מאנית. ביריד יציגו תושבי האזור מאכלים ביתיים בשלל טעמים, המייצגים את כור היתוך הקולינארי של האיזור, ובהם תבשילים מהמטבח המרוקאי, העיראקי, הפרסי, הכורדי, האתיופי ואף מאפים הונגריים וקיורטוש, ריבות וקונפיטורות וגם יינות בוטיק מתוצרת מקומית של יקב ויצמן. כן יוצגו גם יצירות אומנות של אומנים ויוצרים מקומיים – תכשיטים, יצירות מעיסת נייר, קרמיקות, תמונות ובנוסף בכל ערב חגיגת מוזיקה בשלל צלילים וסגנונות. הכניסה ליריד ללא תשלום.

ניתן לשלב את הביקור ביריד הסקיתומרקט עם ביקור בחזיון האורקולי "לילות שאן", סיור לילי עם מייצגים אורקוליים מורכבים. הוא פועל בימים ב', ג', ד', ה' עם רדת החשיכה  בכל מחצית השעה. מחיר למבוגר: 55 שקלים, ילד: 45 שקלים.

פרטים נוספים בעיריית בית שאן, טל' 04-6587286/54. מידע על אתרי לינה ואטרקציות נוספות באזור באתר עמותת התיירות האזורית http://www.tour-mgb.org.il.

מתחם הסראייה בבית שאן בו מתקיים יריד הסקיתומרקט הצבעוני. (צילום: דוד אבו)
מתחם הסראייה בבית שאן בו מתקיים יריד הסקיתומרקט הצבעוני. (צילום: דוד אבו)

במוזיאון פעיל עין יעל בירושלים מתקיים  פסטיבל הקיץ הססגוני ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה. הפסטיבל יכלול סיור ברחוב הרומי המרהיב; מגוון סדנאות לכל המשפחה, סדנת פסיפס, סדנת אריגה, סדנת קליעת סלים, סדנת חץ וקשת, סדנת חלילים, סדנת קדרות, סיור בבית המרחץ וביקור בפינת החי, בציר ענבים ודריכה בגת ועוד שלל פעילויות באתר המרהיב.

בכל יום בין השעות 10:00-17:00 וביום שישי עד 10:00 – 14:00 עד ה-31 באוגוסט.

עלות כניסה: 35 שקלים לילד ו-25 שקלים למבוגר

פרטים:  www.einyael.co.il, טלפקס: 02-6451866, חנייה חינם.


פסטיבל "בוצרים ונהנים 2014" – יקב יפתחאל באלון הגליל יארח החל משבת ה-9 באוגוסט ועד ה-30 בחודש בכל יום באוגוסט את השנה השביעית ברציפות של פסטיבל היין והבציר, המותאם לכל המשפחה ולכל הגילאים. במסגרת הפסטיבל יוכלו הילדים לקחת חלק פעיל בבציר ענבי יין בכרם הסמוך ליקב.

ילדים סוחטים ענבים ביקב יפתחאל
ילדים סוחטים ענבים ביקב יפתחאל

בקבוצות קטנות ותחת הדרכה של משפחת אופיר בעלי היקב, יפרידו המשתתפים את הענבים מהשזירות, ימעכו אותם, יסחטו ויסננו במכונות שנבנו במיוחד להפעלה על ידי ילדים ובסוף ההליך, כל ילד יקבל בקבוק אישי של תירוש, פקוק בשעם כמובן. את הבקבוק הוא מוזמן לעטר בתחנת היצירה והאמנות בתגית אישית. בנוסף להליך ייצור הבקבוק האישי מוזמנים ההורים לטעום ממבחר יינות היקב והקטנים יטעמו את הדבש מהמכוורת המשפחתית, וכולם ביחד יחזו בסוף הפעילות במרכז המבקרים, הממוקם בבקתה קסומה בלב המשק, בסרט המסביר על הליך ייצור היין. כל הפעילות היא בהדרכה צמודה.

כרם ויקב יפתחאל נמצאים ביישוב אלון הגליל בסמוך לצומת המוביל. בקרבת מקום לשרידי העיר התנכ"ית יפתחאל ותוואי הנחל הנושא את אותו שם.

המחיר למשתתף 35 שקל, למלווה – 25 שקל. מומלץ לתאם מקומות מראש בטלפון -052-4641849.

יקב יפתחאל ומכוורת אופיר. אלון הגליל. בסמוך לצומת המוביל  http://yfw.co.il/

פארק נאות קדומים מזמין לחוויה משפחתית – "טיול-בישול" מדי יום חמישי החל ב-7 באוגוסט פעילות קייצית בשעות בין ערביים בצבעים של שקיעה ורוח ערב, בין השעות 17:30 – 20:00. חלק מהסיור החוויתי כולל גם התנסות בהכנת מאפה מקראי, קדירת ירקות שורש ובעבודה עם תנור אבנים, ממש כמו בימי התנ"ך. הפעילות מותנית במינימום משתתפים.

המחיר למשתתף (כניסה לפארק, סיור מודרך וטעימות מן הקדרה) – 60 שקלים לאדם מגיל 4.

לפרטים והרשמה – 08-9770770.

נאות קדומים: חוויה משפחתית – "טיול-בישול" מדי יום חמישי
נאות קדומים: חוויה משפחתית – "טיול-בישול" מדי יום חמישי

התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע היא אתר הטבע העירוני הראשון בארץ. התחנה נמצא ברחוב רוטשילד בירושלים, צמוד לבניין הכנסת. התחנה מקיימת מגוון פעילויות, ביניהן ספארי לילה לאמיצים,

פסטיבל אמנות בטבע, חוג צפרות מבוגרים, תערוכת אמנות של פיני אמיתי, טיבוע ציפורים בתחנה ובעינות תלם ועוד מגוון סיורים ותערוכות.

פרטים והרשמה בטל' 052-3869488, [email protected].

במוזיאון המדע בירושלים מוצגת התערוכה "המכונה שבפנים"  שמציגה את הטבע כממציא הגדול ביותר על פני האדמה, וחושפת את מגוון הפתרונות העצום שהתפתחו אצל היצורים החיים על פני כדור הארץ: איך ציפורים עפות בשמים? מי מריח את בת זוגו ממרחק 10 ק"מ? למה לתנשמת אוזניים משני צדי ראשה אבל בגבהים שונים? כיצד הג'ירפה לא מקבלת סחרחורת כשמורידה את ראשה לשתות? איך הנקר לא מקבל זעזוע מוח? מה הופך את הברדלס ליונק המהיר על פני האדמה? ועוד.

סיורים המתקיימים לאורך כל שעות הפעילות מדי שעה. המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע. כרטיסים  בקופת המוזיאון או במכירה מוקדמת בטל' 6226.

אתר: http://www.mada.org.il/.

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות – מציע לילדים שתי פעילויות קיץ חדשות: גוּטְ-מֶן -במהלך סיור רגיל במוזיאון, מופיעה דמות מפתיעה בעלת כובע בארט וכנפיים – זהו גוט-מן, גיבור-על!

גוט-מן  יצטרף לילדים ולמדריכה לסיור תיאטרלי חווייתי בתערוכת הקבע "דיוקן עצמנו במבט לאחור".הפעילות מתקיימת מדי יום שני וחמישי באוגוסט בשעה 10:00. הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 5-9 ונמשכת כשעה וחצי.

 מחיר לפעילות + סדנה: 55  שקלים לילד, מבוגר מלווה: 12 שקלים (כל ילד נוסף: 10% הנחה)

ואילו  בימי שלישי ורביעי בחודש אוגוסט ייהנו הילדים מסדנאות יצירה באגף החדש. נחום גוטמן היה יוצר רב-תחומי: צייר, פסל, סופר, מאייר, יוצר תפאורות, פסיפסים וסמלים. בעקבותיו מוצע לילדים לבחור טכניקה חדשה ולהתנסות בה: פסיפס, פופ-אפ, ציור זז ועוד.

שעות פעילות: 10:00- 13:00 (פעילות זורמת, ניתן להתחיל בכל שעה)

מחיר: 30 שקל, מחיר למלווה: 12 שקל (עלות לכרטיס משולב לסדנא + ערכת מסע לתערוכה "מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים" : 40 שקל)

להרשמה ולפרטים נוספים: 03-5161970 שלוחה 0

http://www.gutmanmuseum.co.il/.

הטכנודע בגבעת אולגה: לגעת, להתנסות ולהבין עשרות תופעות מדעיות. (צילום באדיבות עמותת תיירות כרמלים)
הטכנודע בגבעת אולגה: לגעת, להתנסות ולהבין עשרות תופעות מדעיות. (צילום באדיבות עמותת תיירות כרמלים)

בטכנודע בגבעת אולגה – לנגן בצ'לו ענקי, להשיט סירות בכוחה של השמש, להשתעשע בלונה פארק פיזיקאלי, לגלות את סודותיה של אלומת האור, לפענח את סוד מגדלי האנוי. פארק ומוזיאון המדע בטכנודע מזמינים לגעת, להתנסות ולהבין עשרות תופעות מדעיות מרתקות דרך חוויה פעילה ומעשירה לכל המשפחה. הפארק ומוזיאון המדע הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע.

תוכנית הקיץ המלאה, פרטים נוספים וכרטיסים באתר www.technoda.org.il ובטלפון : 04-6333505 רח' הרב ניסים 2 גבעת אולגה חדרה . גישה נוחה ומהירה מכביש החוף. 30 דק' מת"א או חיפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן