Skip to content

לפיד: אני רוצה להדגיש שוב, לא יועלו מיסים

שר האוצר ובכירי משרדו קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות מבצע צוק איתן ובה ציין, כי אין שום סיבה להעלאות מיסים בעת הזו לדבריו: "אנחנו מעריכים במידה גדולה של ודאות כי נוכל להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. (צילמה: טלי קורל)
שר האוצר יאיר לפיד. (צילמה: טלי קורל)

"אני רוצה להדגיש שוב, לא יועלו מיסים. המשק זקוק עכשיו למנועי צמיחה, לא למשקולות על רגלי האזרחים, ואין שום סיבה להעלאות מיסים בעת הזו. לאורך המבצע תושבי הדרום היו עורף חזק ונחוש שאפשר לנו לפעול בנחישות בשטח הרצועה. כעת תפקידנו הוא להוות להם צוק איתן כלכלי. אנו בוחנים בקפדנות את ההשלכות המדויקות של המבצע על המשק והתקציב. מבדיקות ראשוניות שלנו אנחנו מעריכים במידה גדולה של ודאות כי נוכל להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014".

אילו עיקרי דבריו של שר האוצר, יאיר לפיד, שקיים ביום חמישי מסיבת עיתונאים עם בכירי משרדו בעקבות מבצע צוק איתן. השתתפו בה סגן שר האוצר, מיקי לוי, מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, הממונה על התקציבים, אמיר לוי, החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בוינג'ו ומנהל רשות המסים, משה אשר.

"לא נחסוך שקל מביטחון חיילי צה"ל"

עוד ציין השר, כי "כמו שחזרתי ואמרתי לאורך המבצע, אני אומר גם היום – לא נחסוך שקל מביטחון חיילי צה"ל. מלבד הלוחמים, יש עוד מקום אחד שבו לא נחסוך בהוצאות וזה בפיצוי לתושבי הדרום ולאנשי המילואים. מבחינתנו, אלה ואלה לוחמים, ואלה ואלה זכאים מאתנו לטיפול מיוחד".

הקלות לתושבי הדרום

השר לפיד ציין, שכדי להקל על תושבי הדרום הוא הורה לרשות המיסים לפתוח כבר ביום שני הקרוב סניפים בדרום שיקצרו את ההליכים הבירוקרטים לתושבים. "כל מי שיש לו שאלות על מתווה הפיצויים שכבר נכנסו לתוקף, או זכאי וצריך להגיש טפסים, יוכל לגשת לסניף ייעוץ והכוונה כזה, שייפתח קרוב לביתו ולקבל את כל התשובות. גם אני אהיה שם לראות מקרוב שהעסק מתפקד. בנוסף, יהיו בסניפים יועצים שייתנו שירותים בחינם כדי שכמה שיותר עסקים יוכלו לתבוע את הנזקים המגיעים להם".

לפיד ציין, כי במשרדו בוחנים בקפדנות את ההשלכות המדויקות של המבצע על המשק והתקציב וכי מבדיקות ראשוניות במשרד מעריכים, במידה גדולה של ודאות, כי אפשר יהיה להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014. "במדינה שיש בה חוסן כלכלי הוצאות בלתי צפויות – שנובעות מאירועים ביטחוניים – נלקחות בחשבון מראש. אני רוצה להדגיש שוב, לא יועלו מיסים. המשק זקוק עכשיו למנועי צמיחה, לא למשקולות על רגלי האזרחים, ואין שום סיבה להעלאות מיסים בעת הזו".

עלויות הנזקים

על פי הערכות משרד האוצר העלות התקציבית לטיפול בנזק הישיר לרכוש –מטילים שפגעו בבתים או בעסקים – היא כ-50 מליון שקל, היקף הנזק העקיף יעמוד על פי ההערכות אלה על כ-750 מליון שקל עד מיליארד. לדברי השר, הקרן לנזקי רכוש יודעת לעמוד בפגיעה הזו.

ההוצאה המרכזית היא ההוצאה הבטחונית הישירה. שעות טיסה, הצטיידות וימי מילואים. משרד הביטחון הגיש כבר לאוצר נייר ראשוני והוא נבדק עתה במטרה לנהל עם משרד הביטחון דיאלוג בנושא. "אבל אפילו אם היינו מקבלים אותו כמו שהוא" הדגיש לפיד, "המשק הישראלי יודע לעמוד בהוצאה הזו, והיא מהווה אחוז זניח בתוצר הלאומי שלנו. כבר במהלך המבצע העברנו לביטחון 600 מליון ששקל, צוותי משרד הביטחון יושבים בימים אלו לדיונים אינטנסיביים עם הצוות של החשבת הכללית ואגף התקציבים במשרד האוצר כדי לבחון את כל הדקויות של העלות הביטחונית. כמו שחזרתי ואמרתי לאורך המבצע אני אומר גם היום – לא נחסוך שקל מביטחון חיילי צה"ל".

השפעה על תקציב 2015

לגבי השפעה המבצע על תקציב 2015 הסביר השר לפיד, כי " אני לא אעמיד פנים שהמבצע לא יוצר דיון מחודש בסדר העדיפויות הלאומי. למערכת הביטחון יש דרישות שלא היו לה קודם, וזה לגיטימי, אבל מדינות לא מנהלים לפי מצבי רוח. אני רוצה להדגיש: מהלוחמים אסור לחסוך דבר ולא נחסוך דבר. אנחנו עובדים צמוד עם מערכת הביטחון. יהיה תקציב לנטרול המנהרות. יהיה תקציב להגנת יישובי הדרום. כל מה שצריך ואפשר להוריד מתקציב הביטחון, נמצא במקומות אחרים לגמרי.

מלבד הלוחמים, יש עוד מקום אחד שבו לא נחסוך בהוצאות וזה בפיצוי לתושבי הדרום ולאנשי המילואים. מבחינתנו, אלה ואלה לוחמים, ואלה ואלה זכאים מאתנו לטיפול מיוחד. אתמול הקצנו 30 מיליון שקלים בקרן מיוחדת לפיצוי לאנשי מילואים שהם עצמאים על פגיעה במחזור העסקים שלהם".

"צאו לחופשה בארץ"

באשר לפגיעה בתיירות ובחקלאות אמר לפיד: "אנחנו נטפל גם בהם נקודתית. אני רוצה לקרוא מפה לתושבי מדינת ישראל, צאו לחופשה בארץ. יש לנו ארץ יפיפייה, עם אתרי תיירות ושירותי תיירות נהדרים – מרמת הגולן ועד אילת – וזה גם מעשה ציוני. במקום שהכסף הזה יילך לתורכים, שיילך לסייע לעסקים ישראלים ולמקומות עבודה של ישראלים".

1 Comment

  1. יפה
    8 באוגוסט 2014 @ 11:47

    לא יועלו מיסים אבל גם לא יורדו המיסים שננקטו לשעת החירום בעקבות הגירעון של ה-40 מליארד. לא יורד מס ההכנסה וגם לא המע"מ ולא המס על הדלק ולא המס על העראק , לא יורדו מחירי החשמל , המים וגם יועלו מחירי החינוך. לפיד חושב שהזיכרון שלנו קצר או שאנחנו טפשים. אנחנו כבר חנוקים מהעלאות המיסים והמחירים ששהוא וקודמו הביאו עלינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן