Skip to content

הפרה ראשונה של הפסקת האש – שתי רקטות נורו מהרצועה

ארבע שעות לפני תום הפסקת האש הרשמית, נורו שתי רקטות לעבר אשכול. הן התפוצצו בשטח פתוח. חמישה מחבלים נהרגו בסג'עאיה בעת הכנת מטענים או פצצות. מקורות פלסטיניים דיווחו כי החמאס החל בסגירת חשבונות וחיסל חמישה בני אדם שנחשדו בריגול לטובת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע שעות לפני תום הפסקת האש היא הופרה בעוטף עזה. שתי רקטות שוגרו לפנות בוקר (שישי) לעבר אשכול. הרקטות התפוצצו בשטח פתוח בלי לגרום לנפגעים או לנזק לרכוש. בעת השיגור ב-04:01, הושמעה אזעקת צבע אדום ביישובי המועצה האזורית אשכול. במקביל נערכים בישראל לאפשרות שהחמאס יממש את איומיו ויפר את הפסקת האש החל מהשעה שמונה בבוקר. גורם צבאי בכיר אמר כי צה"ל לוקח ברצינות את איומי החמאס וכי צה"ל יגיב בחומרה רבה אם הפסקת האש תופר בידי החמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועה.

אתמול (חמישי) הודיעו כלי תקשורת של החמאס על "תאונת עבודה" בה נהרגו חמישה מחבלי חמאס, ככול הנראה בעודם מכינים מטענים או פצצות לשימוש למקרה של חידוש הלחימה עם ישראל. רשת הטלוויזיה "אל-אקצה" של החמאס, דיווחה כי הם נהרגו ב"תאונת עבודה"על כך וכך גם באתר Gaza Now News, שהוסיף כי ההרוגים הנם פעילי הזרוע הצבאית גדודי עז א-דין אל-קסאם. דובר משרד הבריאות הפלסטיני אשרף אל-קודרא מסר כי מדובר בארבעה בני אדם שנהרגו בתאונה במחנה הפליטים ג'בליה בצפון רצועת עזה. לדבריו, גופותיהם נלקחו לבית החולים כמאל עדואן.

תאונת עבודה בסג'עאיה (צילום ארכיון: עזה תחת מתקפה - תקשורת פלסטינית)
תאונת עבודה בסג'עאיה (צילום ארכיון: עזה תחת מתקפה - תקשורת פלסטינית)

מנגד, לפי דיווח אחר מרצועת עזה, המעורבים נפגעו ומתו מפיצוץ שמקורו בנפל שנשאר בשטח ולא הופעל בזמן הלחימה בין ישראל לחמאס.
אמש דיווחו מקורות פלסטינים כי גופתו של דובר החמאס לשעבר, אימן טה, נמצאה מתחת להריסות מבנה בשכונת סג'עאיה במזרח עזה. בהצהרה שפרסם חמאס נמסר כי טה נהרג מהפצצות חיל האוויר בסג'עאיה. על פי ההצהרה, הוא נפצע באורח אנוש מהתקיפות ומת זמן קצר לאחר מכן, אך מקורות בעזה מסרו כי "טה נעצר בידי החמאס עקב ניצול השפעתו והתעשרות ללא זכות, והוצא להורג", וגם עקב בחשד כי ריגל עבור מצרים. החמאס מצדו הצהיר כי הדובר לשעבר נהרג בעת הפצצות חיל האוויר בשכונה. גורם בטחוני מסר לאתר חדשות פלסטיני כי החמאס כבר הוציא להורג מספר בני אדם שנחשדו בריגול לטובת ישראל. "המרגלים האלו הוצאו להורג לאחר שנתפסו 'על חם' מדווחים על המיקום של כוחות ההתנגדות או מפריעים לפעילותם", הסביר הגורם.

אמש, במסיבת עיתונאים של ארגון החמאס שנערכה בעזה, אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובדייה, כי אנשיו "מוכנים להצית את המערכה מחדש ולהפוך את הטנקים של צה"ל לצעצועים". עוד אמר: "נפתה את צה"ל במלחמה קרקעית רחבה ונגרום לו לאלפי הרוגים ומאות אסירים אם האויב הציוני לא ייכנע לדרישותינו". הוא הוסיף כי ההתנגדות והעם מוכנים לשלם מחיר ולשבור את צבא הכובשים. לא נסכים שהמערכה הזו תסתיים בלי הפסקה אמתית של התוקפנות בכל צורותיה, וסיום אמתי של המצור. הביטוי האמתי לכך הוא הקמת הנמל – כל דבר אחר הוא רמאות", אמר אבו עובדייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן