Skip to content

בנק ישראל: היקף המעילות בבנקים זינק ב-2011 פי שלוש, לעומת 2010

סכום המעילות בשנת 2011 נמוך מסכום המעילות בשנה שלפניו. אולם מספר המעילות והמועלים פי שלושה משנת 2010. כך מדווח בנק ישראל, שמציין כי רק חמישה מהלקוחות שנפגעו, פוצו עד כה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סכום המעילות בשנת 2011 נמוך מסכום המעילות בשנה שלפניו. אולם מספר המעילות והמועלים פי שלושה משנת 2010. כך מדווח בנק ישראל, שמציין כי רק חמישה מהלקוחות שנפגעו, פוצו עד כה 

מאת אביב סלע

לפי פרסומי בנק ישראל היקף המעילות זינק בשנת 2011 כמעט פי שלוש לסך של 14.2 מיליון שקל, בהשוואה לשנת 2010 בה הסכום עמד על חמישה מיליון בלבד. דו"ח המעילות שהוכן על ידי בנק ישראל ונשלח ליושב ראש ועדת הכספים מציין כי למרות שסכום המעילות גדל, כמותם ירדה מ-20 בשנת 2010 ל-13 בשנת 2011.

את החריגה בסכום ביחס לאשתקד, מסביר בנק ישראל במעילה גדולה במיוחד שהתרחשה השנה והטיפול בה טרם הסתיים. במעילה זו פתח עובד סניף חשבונות הלוואה על שמו, תוך כדי כך ביצוע רישומים כוזבים של שעבודים נגדם. כאשר הבנק גילה על דבר המעילה העובד הצליח לברוח לחו"ל בטרם נתפס. המשטרה עדיין נמצאת בשלב החקירה.

הלקוחות שנפגעו ממעילה זו עדיין לא זכו לפיצוי משום שהטיפול בפרשה לא הסתיים עדיין והיקף הנזק ללקוחות לא התברר במלואו. לדברי בנק ישראל, במעילה זו הבנק זיהה ליקויים מערכתיים בהליכי מתן האשראי והליכי רישום השעבודים ופועל לתקנם.

ככלל, כספי המעילות שנלקחים מהלקוחות מוחזרים להם, כיוון שחלק מהחקירות עדיין לא הסתיימו, השנה פוצו לקוחות מחמישה מקרים בלבד. במקרים אלו הבנקים פיצו את הלקוחות ב-1.5 מיליון שקל. לדברי בנק ישראל 12 מתוך 13 המעילות הועברו לטיפול המשטרה, כשבמקרה אחד המשטרה לא עורבה בשל חוסר ראיות כנגד העובדת שנחשדה במעילה. בשלוש מעילות הטיפול עדיין לא הסתיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן