Skip to content

יותר מ-20 רקטות תוך שעה וחצי לעבר ישראל

תמה הפסקת האש וארגוני הטרור לא המתינו ופתחו בירי. פיקוד העורף הורה על פתיחת מקלטים עד המרכז. ראשי ישובים דורשים תגובה מיידית. הבית היהודי קורא לנתניהו להחזיר מייד את המשלחת מקהיר. בעזה נמלטים אלפי פלסטינים מאימת תגובת צה"ל שטרם הגיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמה הפסקת האש. הבוקר (שישי), החל מהשעה 08:00 ועד 09:30 נורו יותר מ-20 רקטות ופצמ"רים לעבר אשקלון, חוף אשקלון, אשכול ויישובי עוטף עזה. כיפת ברזל יירטה רקטות בשמי אשקלון. קודם לכן הודיע ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, כי לא הושגה "הסכמה על הארכת הפסקת האש". לדבריו, המצרים הציעו לשני הצדדים להאריך את הרגיעה בעוד שלושה ימים, אולם חמאס דחה את ההצעה.

תושבי היישובים בעוטף עזה הונחו על ידי ראשי המועצות להישאר בטווח של 15 שניות ממרחבים מוגנים. עיריית אשדוד הנחתה את התושבים לא להתקהל במקומות ציבוריים וביטלה אירועים והפעלות במרחבים ציבוריים פתוחים. עיריית ראשון לציון הודיעה כי פתחה שוב את המקלטים. ראשי היישובים עשו זאת על דעת עצמם בלי שפיקוד העורף ינחה זאת. עם תום ישיבה להערכת מצב הבוקר הודיע פיקוד העורף לראשי הערים לפתוח מקלטים עד טווח של 80 ק"מ מהרצועה, כלומר עד מרכז הארץ. נאסרה התקהלות של עד 500 איש בטווח של 40 ק"מ מהרצועה ועד אלף איש בטווח של 80 ק"מ.

ועדות ההתנגדות וארגון הג'יהאד האסלאמי בעזה נטלו אחריות לירי. ארגון הג'יהאד הודיע כי הוא ירה לעבר אשקלון שלוש רקטות גראד.

פלסטינים נמלטים מחשש לתגובת צה"ל (תומ"ת בעת ירי: צילום מסך)
פלסטינים נמלטים מחשש לתגובת צה"ל (תומ"ת בעת ירי: צילום מסך)

מוקדם יותר ב-04:01 נורו שתי רקטות מתוך הרצועה לעבר מועצה אזורית אשכול. הן נפלו בשטחים פתוחים ללא נפגעים או נזק. מוקדם יותר, דיווחה סוכנות הידיעות AP כי גורם בכיר בחמאס הבהיר שהארגון החליט לא להאריך את הפסקת האש בת 72 השעות מאחר שישראל דחתה את כל דרישותיו בשיחות בקהיר.

מפלגת הבית היהודי קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות למשלחת בקהיר לחזור מיד לישראל ולהפסיק כל משא ומתן עם החמאס והפלסטינים. ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר הבוקר כי מי שמבליג על הירי הבוקר יקבל בהמשך רקטות למרכז ולירושלים. למרות זאת, נכון לעכשיו צה"ל טרם הגיב על הירי, אך בעזה נמסר כי אלפי אזרחים נמלטים למרכז עזה מחשש לתגובה ישראלית.

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי: "יש לתת חופש פעולה לחיל האויר ולחיל הים להפגיז כל מקור ירי מעזה לכיוון ישראל. דין תל אביב כדין שדרות ואסור שיתקבל הרושם כי תגובות שונות מבוצעות בעת ירי על ישובים אלו. רק פעולה מסיבית ומיידית אל עבר נקודות הירי מעזה יוכלו לחזק כוח ההרתעה שהושג בשבועות האחרונים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן