Skip to content

לפיד מאיים על ראשי החמאס: נחפש אתכם ונמצא אתכם

במקביל ממשיך לפיד להרחיב את פעילותו המדינית. במהלך סוף השבוע הודה לפיד לסנטורים בכירים וחברי קונגרס בכירים שתמכו בהעברת הסיוע לייצור כיפות ברזל לישראל. "העברת התקציב על ידכם מסמלת שוב את עומק הידידות והיחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות שלנו. האזרחים בישראל מעריכים מעומק הלב את התמיכה של בית הנבחרים בארה"ב במהלך מבצע 'צוק איתן'"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, יאיר לפיד מגביר את מעורבותו בתחום המדיני-ביטחוני וממשיך לאיים ישירות על ראשי החמאס.

לפיד התראיין היום לסוכנויות הזרות ואמר: "ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתמצא ותחסל את מוחמד דף וחבורתו". לפיד הוסיף כי ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתמצא ותחסל את מוחמד דף וחבורתו: "למוחמד דף וחבורתו אני רוצה להבטיח מכאן. אנחנו נחפש אתכם ואנחנו נמצא אתכם", אמר שר האוצר. "כמו שארה"ב לא שקטה ולא נחה עד שמצאה וחיסלה את בן לאדן, כך ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתמצא ותחסל את מוחמד דף וחבורתו על מה שהם עוללו לילדי ישראל ולילדי עזה בשבועות האחרונים".

איום ישיר על מוחמד דף. לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
איום ישיר על מוחמד דף. לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בראיונותיו לסוכנויות הזרות אמר לפיד כי צה"ל יעשה כל מה שצריך לעשות כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום: " למדינת ישראל יש חובה להגן על תושבי הדרום. ממשלת ישראל תעשה כל דבר, בין אם זה מדיני או צבאי כדי להבטיח את השקט הזה לתושבי הדרום. מגיע להם את זה מאתנו וצה"ל יעשה כל מה שצריך לעשות בשביל להבטיח את השקט".

במקביל ממשיך לפיד להרחיב את פעילותו המדינית. במהלך סוף השבוע הודה לפיד לסנטורים בכירים וחברי קונגרס בכירים שתמכו בהעברת הסיוע לייצור כיפות ברזל לישראל. לפיד, שוחח בטלפון עם הסנטור האמריקאי, מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד והודה לו על העברת הסיוע על סך 225 מליון דולר לישראל לטובת ייצור כיפות ברזל. לפיד הודה לריד על התמיכה והדגיש בפניו כי העברת התקציב מסמלת שוב את עומק הידידות והיחסים האסטרטגיים בין ישראל וארה"ב.

בנוסף, שלח לפיד מכתבי תודה לסנטורים וחברי קונגרס בכירים בארה"ב ובהם: יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, מנהיג הרוב של בית הנבחרים, קווין מקרת'י, מנהיגת הדמוקרטיים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, מצליף הדמוקרטים בבית הנבחרים, סטני הויאר, מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, הסנטור ג'ון מקיין, הסנטור לינדזי גרהאם ועוד.

"אני רוצה להודות לכם על תמיכתם בהעברת החוק שאפשר העברת תקציב של 225 מיליון דולר לייצור מערכות כיפות ברזל שהוכיחה את היעילות שלה ביצירת הגנה מפני הטילים המשוגרים לעברנו מרצועת עזה", כתב לפיד לסנטורים ולאנשי הקונגרס.

במכתבו התייחס לפיד ליחסים האסטרטגיים בין ישראל וארה"ב: "העברת התקציב על ידכם מסמלת שוב את עומק הידידות והיחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות שלנו. האזרחים בישראל מעריכים מעומק הלב את התמיכה של בית הנבחרים בארה"ב במהלך מבצע 'צוק איתן'.  אלו היו ימים קשים בהם התמודדנו עם אויב שלא רואה ערך לא לחיי האזרחים שלו ולא לחיי האזרחים בישראל ושבאופן עקבי בוחר במוות על פני החיים".

בסיום מכתבו התייחס לפיד לפרוז רצועת עזה: "אנחנו חייבים כעת להביט קדימה ולהביא לפירוזה של רצועת עזה כחלק מתהליך של צמיחה כלכלית ופיתוח ממנה ייהנו גם תושבי רצועת עזה וגם אזרחי ישראל".

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ אמר הערב כי אם חמאס ימשיך לבצע ירי רקטות לעבר שטחי ישראל הממשלה תשקול אפשרות של כיבוש זמני של רצועת עזה.

 "אם חמאס ימשיך באש עוד ימים או שבועות, לא תהיה לנו ברירה. נצטרך לשקול השתלטות מלאה על עזה למשך מספר שבועות או חודש-חודשיים, כדי להכריע את חמאס, לפרז את עזה מטילים ותעשיית הטילים ולצאת החוצה", הוא אמר בראיון לתכנית המטה עם נדב פרי בערוץ 10.

 השר המשיך ואמר כי בממשלה לא היו מופתעים מכך שחמאס חידש את האש לאחר סיומה של הפסקת האש בת 72 השעות והוסיף כי הוא אינו בטוח שארגון הטרור רוצה בכלל להפסיק את האש. "אנחנו לא שולחים משלחת ולא מנהלים משא ומתן כל עוד יש אש", הוא אמר בתגובה לדיווחים לפיהם המשלחת הישראלית תצא עוד הערב לקהיר.

 "אנחנו בימים לא ברורים, על פרשת דרכים. אני מניח שתוך יומיים-שלושה יתבהר אם נלך להסדרה או הסלמה. לא הייתי מוציא מחשבון את הרחבת התקיפה שוב", הוא אמר והבהיר כי גם אפשרות של החזרת הפעילות הקרקעית בתוך הרצועה קיימת.

בינתיים מכחישים בישראל דיווחים פלסטיניים כי המשלחת הישראלית עומדת לחזור לקהיר במוצאי שבת. גורמים מדיניים מדגישים כי לא ינהלו משא ומתן כל עוד נמשכים השיגורים מעזה.

גורם מעורה בשיחות אמר הערב לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הפלסטינים הסכימו להסיר את הדרישה להקמת נמל מדרישותיהם בקהיר. בעניין הסוגיה של פתיחת מעבר רפיח, נאמר כי הושגה הסכמה בין המצרים לפלגים הפלסטינים על כך שהשליטה במעבר תינתן לרשות הפלסטינית. בירושלים בינתיים לא נמסרה תגובה על הדברים.

בתוך כך – בכיר בחמאס טוען כי ישראל הציעה החזרה של שבויים וגופות של אנשי חמאס בתמורה לשרידי גופותיהם של סגן הדר גולדין, שהובא בתחילת השבוע למנוחות, וסמל ראשון אורון שאול שהוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע. לדברי הבכיר, חבר הלשכה המדינית מוחמד נזאל, "משאים ומתנים על גופות ייעשו בנפרד מהשיחות על הפסקת אש". בהצעה שניתנה לפני פיצוץ השיחות דובר לכאורה על 18 גופות אנשי חמאס ו-15 שבויים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן