Skip to content

תקדים במחוזי ת"א: ספורטאי בהליך משמעתי רשאי לייצוג על ידי עו"ד

תקדים בעל השפעה על ענפי ספורט אחרים נקבע היום (ג) על ידי בית משפט המחוזי בת"א, בעקבות תביעה של המתעמלת מריה סביילב והמועדון העירוני להתעמלות בחולון. השופטת ביטלה סעיף בתקנון המשמעת של התאחדות הספורט בישראל וקבעה: ספורטאי בהליך משמעתי רשאי לייצוג על ידי עו"ד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקדים בעל השפעה על ענפי ספורט אחרים נקבע היום (ג) על ידי בית משפט המחוזי בת"א, בעקבות תביעה של המתעמלת מריה סביילב והמועדון העירוני להתעמלות בחולון. השופטת ביטלה סעיף בתקנון המשמעת של התאחדות הספורט בישראל וקבעה: ספורטאי בהליך משמעתי רשאי לייצוג על ידי עו"ד

מאת אורלי ממן

ספורטאי העומד לדין בהליך משמעתי בפני ועדת משמעת של איגוד מקצועי רשאי להיות מיוצג בפניה על-ידי עורך דין – כך קבעה היום ד"ר דפנה אבניאלי, שופטת ביהמ"ש המחוזי. השופטת פסקה כי סעיף 7 לתקנון ועדת המשמעת ותקנון בית הדין העליון של התאחדות הספורט, האוסר ייצוג על ידי עורך דין, הוא לא חוקי ובטל.  

עירוני חולון. האלופה אירה ריסנזון (צילום: ויקימדיה)
עירוני חולון. האלופה אירה ריסנזון (צילום: ויקימדיה)

בכך, קיבלה השופטת תביעה של המתעמלת מריה סביילב מחולון, המאמנת שלה והמועדון העירוני להתעמלות בחולון, נגד ההתאחדות לספורט, עמותת איגוד ההתעמלות וגורמים נוספים, שלא איפשרו למתעמלת להיות מיוצגת על ידי עורך דין בהליך משמעתי. הליך שננקט נגדה לאחר שנסעה, בחודש מאי 2009 לתחרות בספרד, ללא אישור ההתאחדות. סביילב נענשה על ידי ועדת המשמעת על ידי הרחקה של חודש ימים, על עירוני חולון נגזר קנס של 2,500 ₪ ועל המאמנת נגזר קנס של 500 ₪ והרחקה על תנאי.

המבקשות ביקשו להיות מיוצגות על ידי עורך דין בהליך המשמעתי אך סורבו. מאוחר יותר אף נדחה ערעורן על העונש שהוטל עליהן, בטענה כי רק אישומים פליליים נגד ספורטאים רשאים לייצוג על ידי עו"ד.

השופטת ציינה כי מדובר בזכות יסוד העשויה לתרום ליעילותו של ההליך ועמדה  בהרחבה על הצורך בייצוג בהליכים משמעתיים. "הגעתי למסקנה כי הסעיף בתקנון, השולל מנאשמים את זכות הייצוג בפני ועדת משמעת של ההתאחדות לספורט, נוגד את כללי הצדק הטבעי ופוגע פגיעה בלתי מידתית בחברים".כמו כן ביטלה השופטת את ההרשעה תוך שהיא קובעת שיש להתיר לנאשמות להיות מיוצגות על ידי עורכי דין כבחירתם.

יצויין כי  מדובר בהחלטה תקדימית המבטלת סעיף בתקנון התאחדות הספורט והשפעתו הינה על כל חברי ההתאחדות שיועמדו מעתה ואילך לדין משמעתי ויבחרו להיות מיוצגים על ידי עורך דין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן