Skip to content

הכו באכזריות ערבים בירושלים והואשמו בחבלה בכוונה מחמירה

פרשה גזענית חמורה עולה מכתב אישום שהוגש נגד חבורת בריונים שתקפו באלימות ערבים רק בשל היותם ערבים. כתוצאה מהתקיפה איבדו המותקפים את ההכרה ואושפזו עם שברים בגולגולת ובאף, חתכים וחבלות בפניהם ובגופם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום קשה על תקיפת ערבים רק בגין היותם ערבים הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שבעה צעירים בני 18-27, תושבי ירושלים, ושלושה קטינים, גם הם תושבי הבירה. חמישה מהבגירים הואשמו בנוסף בשיבוש הליכי משפט לאחר שניסו להעלים ראיות ולתאם עדויות.

מכתב האישום, אותו הגישה עורכת הדין יעל איגרא אונגר מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי בסוף  יולי ישבו לתומם שני פלסטינים, א.ש ו-א.ק, תושבי בית חנינה, בגן ציבורי בשכונת נווה יעקב בעיר. בשלב מסוים ניגש אחד הנאשמים אל המתלוננים וביקש מהם סיגריה ומצת על מנת לוודא כי המתלוננים הם ערבים. המתלוננים השיבו בשלילה והוא עזב את המקום. לאחר מספר דקות הוא חזר למקום עם ששת הנאשמים ועם שלושה קטינים שבצוותא התקרבו אל המתלוננים, כאשר הם מצוידים באלות ובקרשים.

אחד המותקפים מאושפז עד היום (צילום: רבנים למען זכויות אדם)
אחד המותקפים מאושפז עד היום (צילום: רבנים למען זכויות אדם)
השניים שרועים חסרי הכרה על הריצפה (צילום: מדף פייסבוק)
השניים שרועים חסרי הכרה על הריצפה (צילום: מדף פייסבוק)

הנאשמים והקטינים הקיפו את המתלוננים וצעקו לעברם: "ערבים, ערבים". אחד הנאשמים פנה למתלוננים ושאל מה הם מחפשים בשכונה, ובין הצדדים התפתחו חילופי קללות. אז התנפלו הנאשמים והקטינים על המתלוננים, כאשר חלקם אוחזים באלות ובקרשים, והחלו להכות את המתלוננים בפראות, והכול בשל היותם ערבים. הנאשם ששאל את הפלסטינים מה הם עושים במקום הלם בחוזקה בראשו של אחד המתלוננים מאחור באמצעות קרש, ונאשם אחר הכה בו באמצעות אגרופן. הפלסטיני נפל על הקרקע ואיבד את הכרתו.

במקביל למעשי הבריונות הגזעניים כלפי אותו פלסטיני, הכו חלק מהנאשמים את הפלסטיני השני באלות, אגרופים ובעיטות עד שגם הוא נפל על הקרקע ואיבד את הכרתו למשך מספר דקות. זה לא סיפק את החבורה הבריונית והנאשמים המשיכו לחבוט במתלוננים השרועים על הקרקע, תוך שהם מכים אותם מכות נמרצות באמצעות אלות ואגרופים ובועטים בהם בחוזקה בראשם, בפניהם ובכל חלקי גופם. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהמקום, כשהם מותירים את המתלוננים שרועים על האדמה בגינה מדממים.

כתוצאה ממעשי התוקפים, נגרמו לפלסטיני אחד חבלות בבית החזה, בגבו ובברכיו והוא סבל מחבלה בראשו ומדימום. במשך ארבעה ימים מעת אשפוזו סבל מכאבי ראש עזים. לחברו נגרמו שברים בגולגולת ודימום, שבר באף, שטפי דם בקרקפת, חבלות בפניו וחולשה בפלג גופו הימני, כאשר הוא מתקשה להזיז את ידו ורגלו הימנית. הוא נזקק לניתוח בראשו ועדיין מאושפז בבית החולים.

כשעה לאחר התקיפה האכזרית נפגשו חמישה מהתוקפים ואחד הקטינים סמוך למקום האירוע. החמישה והקטין שוחחו ביניהם והביעו חשש כי ראו אותם בשעת התקיפה. לכן הם סיכמו ביניהם כי אם מי מהם ייעצר על ידי המשטרה, לא יגיד דבר דבר על התקיפה. מספר ימים לאחר האירוע הנחה אחד הנאשמים נאשם אחר והזהירו "למחוק את כל מה שיש לו בטלפון".

נגד שלושת הקטינים הוגש היום כתב האישום לביהמ"ש המחוזי לנוער בירושלים. הקטינים מואשמים גם הם בשתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הבגירים ואת הקטינים עד תום ההליכים.

1 Comment

  1. ניר
    18 באוגוסט 2014 @ 19:54

    נערים ערבים תקפו צעיר חרדי ביפו 18/08/14
    ברקע הניסיונות של המשטרה למנוע אירועים לאומניים בערים מעורבות, נעצרו שני נערים ערבים בחשד שתקפו צעיר חרדי בצאתו מבית כנסת. מצלמות אבטחה סייעו במעצר החשודים
    אין צדיקים בסיפור הזה של אלימות ערבים/ יהודים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן