Skip to content

חנין זועבי: החקירה במשטרה – חלק ממסע הרדיפה כנגדי

חברת הכנסת החשודה בהסתה והעלבת שוטרים, הבטיחה להפוך את משפטה, אם יתקיים, למשפט פוליטי. היא קראה להשוואה בין דבריה להסתה נגדה של שר החוץ, אביגדור ליברמן. זועבי: "הגשתי למשטרה עשרות תלונות על הסתה נגדי, אך היא לא מצאה לנכון לפתוח בחקירה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זוהי חקירה מיותרת שהיא חלק ממסע הרדיפה נגדי", כך הגדירה היום ח"כ חנין זועבי את חקירתה במשרדי יחידת להב 433 בלוד. זועבי הגיעה הבוקר (שני) לחקירה המשטרתית ונחקרה חמש שעות בחשד להסתה ולהעלבת עובד ציבור בבית משפט השלום בנצרת. בתום החקירה היא שוחררה לביתה וממצאי החקירה ייבחנו ויועברו לידי ראשי יחידת החקירה הארצית ואגף החקירות והמודיעין לגיבוש עמדת המשטרה.

לפני כשבוע פנה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שדווח לו על אירוע שהתרחש ברחבת בית משפט השלום בנצרת בתחילת חודש יולי השנה. לטענת שוטרים שהיו במקום, הם הותקפו מילולית על ידי חברת הכנסת שהבחינה בהם בצאתם מכותלי בית המשפט בנצרת. לטענתם, במהלך דיונים בהארכת מעצר של ערבים שהפגינו נגד מבצע "צוק איתן", היא הטיחה בהם אמירות קשות ופוגעניות. בין היתר כינתה אותם זועבי "משתפי פעולה עם המדכא נגד בני עמם", והוסיפה כי "צריך לנקות בהם את הרצפה".

"אני לא מפחדת ממשפט". חנין זועבי (צילום: נירה ידין)
"אני לא מפחדת ממשפט". חנין זועבי (צילום: נירה ידין)

המחוז הצפוני העביר את החומרים לגורמי הפיקוד ואגף החקירות ובהמשך לכך הנחה המפכ"ל את ראש האגף לחקירות ולמודיעין לנקוט לאלתר בכל ההליכים הדרושים על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת.

לאחר בחינת החומרים על ידי אגף החקירות והמודיעין ואישור היועמ"ש הנחה ראש האגף לחקירות ולמודיעין על ניהול החקירה בלהב 433. לאחר זימונה לחקירה סירבה זועבי להתייצב ודרשה שבמקביל תיחקר תלונתה נגד שוטרים שלטענתה תקפו אותה. כמו כן ביקשה חברת הכנסת לקבל לידיה את מכלול הראיות נגדה. ראש אגף החקירות ביקש את הנחיית היועץ המשפטי וזה קבע כי על חברת הכנסת להתייצב לחקירה במועד חדש אליו תוזמן וכי אין שום חסינות לאף חבר כנסת מחקירה משטרתית.

"אני לא מפחדת ממשפט", אמרה זועבי בצאתה מהחקירה, "אני אהפוך את המשפט למשפט פוליטי ובו יצטרכו להשיב שוטרים, חברי כנסת וגם שרים שרודפים אותי", היא הוסיפה. "חשבו שיתפסו אותי על מקרה כל כך שולי. שישוו בין הדברים שאמרתי בבית המשפט לבין עשרות הדברים וההצהרות של חברי כנסת ושרים. מול ההסתה הפרועה והישירה של ליברמן נגדי. הגשתי למשטרה עשרות תלונות על הסתה נגדי, אך היא לא מצאה לנכון לפתוח בחקירה", אמרה לתקשורת. עוד אמרה: "במדינה הזאת הגזענים הם אלו ששופטים את הדמוקרטיה, ואלו שרוצים להגן עליה ועל השוויון והזכות למחות מוצאים עצמם בחקירה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן