Skip to content

חברות תיירות נכנסת החלו בפיטורים של כרבע מכוח האדם

"בהעדר מנגנון פיצוי ותוכנית לשימור כח האדם, אנו צופים את המשך הפגיעה במארגני התיירות והעמקת גל הפיטורים", אומר יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, שמואל מרום. ואילו באשדוד ייפתח בראש השנה מלון חדש של רשת פתאל, שהתחייבה לנהל אותו לא פחות מ-15 שנים, עם אופציה להארכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנתונים שאספה לשכת מארגני התיירות הנכסת מחבריה, עולה כי חברות רבות החלו בפיטורים מיידים שנעים סביב 25% ממצבת כוח האדם. בנוסף, 15% מהעובדים יצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) אישי ואובדן המחזור לחודשים הקרובים נאמד במאות מיליוני דולרים. זאת מכיון שהשלכותיו של מבצע "צוק איתן" מתבטאות בירידה גדולה במספר התיירים עקב ביטולי סיורים של קבוצות ובודדים, ביטול כנסים וביטולי סיורים של חברות קרוזים.

תיירים מסיירים במצדה. מי שנשען על תיירות נכנסת נפגע קשות. (צילום: אתר משרד התיירות)
תיירים מסיירים במצדה. מי שנשען על תיירות נכנסת נפגע קשות. (צילום: אתר משרד התיירות)

הירידה במחזורי הפעילות בחברות הנשענות על תיירות נכנסת, משליכה על התשתיות ומצבת כוח האדם של החברות העוסקות בתיירות הנכנסת. על מנת שמארגני התיירות הנכנסת יוכלו לשמר את התשתיות וכוח האדם ובמקביל יתמודדו מחדש מול האתגר לשיווק התיירות הנכנסת נדרשות מספר פעולות שנוגעות לשמור כוח אדם ועידוד פעולות שיווקיות.

שמואל מרום יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, מציין כי הפגיעה בתיירות הנכנסת הינה פגיעה קשה וארוכת טווח. הוא מעריך את אובדן הכנסות ב-42 מיליון דולר לצד הפגיעה בכוח האדם. "אני מקווה שיישום ההמלצות אותם העבירה הלשכה למנכ"ל משרד התיירות יישומו באופן מלא ומיידי עם תקציב משמעותי", אמר, "רק פעולה מהירה, בעלת מסה קריטית, תמזער את הנזק ותאפשר למארגני התיירות הנכנסת לחזור לשגרה מהר ככל האפשר".

מחזקים את המלונאות בדרום

ואילו רשת מלונות פתאל חתמה השבוע על הסכם לניהול והפעלת בית מלון חדש אשר יוקם בתוך מבנה קיים בעיר, אשר עמד עד היום לא מאוכלס. המבנה, אשר הוקם על ידי הקבלן שמעון צרפתי, ישופץ על ידי רשת פתאל בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, במטרה להפכו למלון יוקרה. המלון יופעל תחת המותג " לאונרדו פלאזה אשדוד" החל מראש השנה הקרוב.

רשת מלונות אפריקה ישראל היתה אמורה לנהל את המלון, אך חילוקי דעות עם היזם עיכבו את הפתיחה. בתגובה לשאלה נמסר מאפריקה ישראל כי "למרות הסכם ניהול שנחתם בין אפריקה ישראל לבין חברת מלונות השקעות אשדוד בע"מ (אשר עברה לבעלות המלאה של קבוצת צרפתי בחודשים האחרונים), החליטה קבוצת צרפתי להפר את ההסכם אל מול מלונות אפריקה ישראל. מלונות אפריקה ישראל הגישה תביעה משפטית נגד החברה והנושא נדון בימים אלו בבית המשפט".

מלון לאונרדו פלאזה אשדוד. ייפתח כבר בחודש הבא, לראש השנה. (צילום: יח"צ)
מלון לאונרדו פלאזה אשדוד. ייפתח כבר בחודש הבא, לראש השנה. (צילום: יח"צ)

המלון, הממוקם מרחק הליכה מחוף הים ומהטיילת של אשדוד, יכלול 183 חדרים, בהם 11 סוויטות, מסעדת שף, חדר אוכל הפונה לבריכה ולים, טרקלין עסקים עם חדר ישיבות פרטי, בריכת שחיה, מועדון ילדים, ספא וחדרי טיפול, אולם אירועים לכ-500 איש ושלושה חדרי ישיבות מאובזרים טכנולוגית. הוא ישרת את קהילת העסקים המגיעה לאזור, לצד משפחות ותיירות המגיעה בעיקר מצרפת ומרוסיה. במלון יועסקו כ-180 עובדים, תושבי האזור.

זהו המלון השני שפותחת לאחרונה רשת פתאל באזור הדרום: כחודשיים לפני תחילת מבצע "צוק איתן" פתחה הרשת את מלון "לאונרדו" באשקלון, בהשקעה של 15 מיליון שקל.

דוד פתאל, בעלים של רשת מלונות פתאל, אמר: "אנחנו מאמינים בתיירות בישראל. נמשיך להשקיע כאן ולהביא תיירים מישראל ומחו"ל. אשדוד ואשקלון יכולות להפוך לפנינות תיירות עם חופים יפהפיים ואטרקציות תיירות ואנו מקווים לימים שקטים שבהם נוכל להביא לאזור אלפי תיירים ולהגדיל את היקף התעסוקה באזור".

אשדוד, המונה כיום 225,000 תושבים, מכינה עצמה להפוך לעיר תיירות בקצב גובר. על פי החזון העירוני, רצועת החוף הארוכה והיפה בה התברכה העיר, בשילוב בתי מלון ומתקני נופש, מהווה תשתית לריביירה העתידית שתמשוך תיירים מן הארץ ומן העולם. בנוסף, דיונת החול הייחודית, הגדולה בישראל; נחל לכיש, מצודת אשדוד העתיקה, גבעת יונה ומרקם האוכלוסייה הרב-תרבותית והמגוונת, מעצימים את הפוטנציאל התיירותי הגלום בה. בשנים האחרונות נבנתה תוכנית אב לתיירות ותקציבי הפיתוח התיירותי גדלו במאות אחוזים. ההשקעות הרבות יבטיחו את עלייתה של אשדוד בטווח העשור הקרוב למפת התיירות הלאומית והבינלאומית.

לדברי ראובן אלקס, מנכ"ל רשת פתאל, מבצע "צוק איתן" פרץ במקביל לפתיחתו של המלון באשקלון ופגע בתפוסות שלו, אך כבר בסוף השבוע הראשון להפסקת הלחימה נרשמה בו תפוסה של 70% "מה שמעיד על פוטנציאל התיירות באזור".

אלקס אמר שהם קוראים למשרדי הממשלה לתמוך במלונות הדרום אשר איבדו כמעט חודש של הכנסות ולהעביר אליהם כמה שיותר כנסים ואירועים ממשלתיים בשנה הקרובה.

בחודש הקרוב צפויה הרשת לפתוח מלון חדש נוסף בנתניה "לאונרדו פלאזה", זאת לצד ארבעה בתי מלון נוספים אשר אמורים להיפתח בתוך כשנה – בהם שני בתי מלון חדשים בתל אביב (בבית כלל ובמגדל רוטשילד 22 בתל אביב) ובית מלון יוקרתי נוסף – "הרודס" במרינה בהרצליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן