Skip to content

תערוכת "למה?": חוויה מעניינת לילדים, אבל למה אין מיזוג אוויר?

התערוכה האינטראקטיבית, המתקיימת בנמל יפו, מציעה מסע כיפי ומעורר סקרנות, אולם כמה כשלים בארגון מקלקלים את ההנאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת "למה?" בנמל יפו היא בין האירועים המעניינים ביותר לילדים המתקיימים בקיץ זה. הרי כולם יודעים שילדים קטנים שואלים בלי הרף "למה?", כיוון שהם רוצים לדעת ולהבין את הכל. הבעיה הגדולה, ובניגוד לפרסומי המארגנים, התערוכה אינה מיועדת לקטנים מגיל 3, אלא לילדים שמעבר לגיל השאלות הבלתי פוסקניות, כלומר בגילאי 8-14.

למה הפיהוק מדבק?

התערוכה עצמה בנויה כמיצג הליכה מסתעף בתוך מסע אינטראקטיבי מאוד מעניין, ומנסה לענות על מגוון גדול של שאלות, ש"שואלים הילדים" – כך מארגני התערוכה. אולם אינני זוכר שילדים שואלים שאלות פילוסופיות כמו "למה אי אפשר לעצור את הזמן", או שאלות בריאותיות, כמו "למה הפיהוק מדבק"? עם זאת, הילדים שמגיעים לבקר בתערוכה זוכים למענה לשאלות יותר מציאותיות של ילדים, כמו "למה השמיים כחולים", או "מה קורה כשמערבבים אדום עם לבן". ברחבי המסלול בתערוכה פזורים בני נוער צעירים, שמנסים כמיטב יכולתם לענות על השאלות השונות של הילדים, אם כי לא בטוח שנערות ונערים אלו מצליחים להשיב ברמה מספקת, או בשפה עממית ובגובה העיניים של ילדים הצעירים מהם.

למארגני התערוכה והמפיקים השונים (האוניברסיטה העברית בירושלים, מוזיאון המדע בירושלים, עיריית תל אביב ועוד) היו כוונות טובות. ב-40 דקות של סבב חוויתי, הילדים בהחלט נוגעים, שומעים, מושכים, מסתכלים, קופצים, משחקים ונהנים מאינספור הרפתקאות רב מימדיות. אבל כדי לקבל תשובות לרוב השאלות צריך לעמוד בצד החוויה האינטראקטיבית ולקרוא את השילוט. הטקסט כתוב בעברית בגופן מאוד קטן, ללא ניקוד, והשלטים מונחים בגובה של שחקני כדורסל ב-NBA. נראה שרוב הילדים פוסחים על שלטים אלו, וכך מפסידים את התשובות האמיתיות שמסתתרות מאחורי המיצגים.

נוגעים, מושכים, משחקים ומתנסים

סיבה נוספת שפוגמת במיזם החשוב: מיזוג האוויר. הגג של ביתן 2 בן ה-50 שנים לפחות לא חוסך משמש אוגוסט להיכנס בין החריצים. המזגנים הניידים שמונחים פה ושם בין המיצגים, אינם מצליחים לקרר את המבקרים ואין דבר שהקהל חפץ יותר, מאשר לסיים את הביקור בזריזות רבה ביותר ולצאת החוצה לחום המהביל של חודש אוגוסט.  מחוץ לביתן, מסתבר, מזג האוויר קריר יותר.

תערוכת "למה?" היא חוויה מעניינת, מסקרנת וכיפית, המיצגים האינטראקטיביים נהדרים, ובהחלט גורמים לילדים להשתתף ולהתנסות. עם זאת, אם תתקיים שוב בשנה הבאה, כדאי לקיים אותה במקום קריר וממוזג היטב, כך שקהל הסקרנים יוכל ללכת בין המיצגים בסבלנות רבה וללמוד לענות על כל קושיה עד תומה, בטרם ימהר בין העמדות השונות כדי לצאת החוצה ולהתקרר.

תערוכת "למה?" מתקיימת במחסן 2 בנמל יפו. כרטיס: 79 שקל. להנחות, רכישת כרטיסים ולאתר התערוכה, ניתן להקיש כאן.

2 Comments

  1. יסמין שקד
    21 באוגוסט 2014 @ 20:30

    שרית תודה, זה באמת טוב לדעת ששוב מגזימים בסיקור של אירוע. למרות שבאמת מוזר שאין מזגנים במקום כזה, ועוד בשיא הקיץ בישראל. נבוא לבקר בכל מקרה, נשמע מאוד מעניין.

  2. שרית
    18 באוגוסט 2014 @ 16:13

    היינו בתערוכה לפני שבוע ואומנם לא היה קר בפנים, אבל גם לא בלתי נסבל כמו שמתואר. סך הכל היה נעים, הסתובבנו בין המיצגים השונים בכיף והיה נחמד וחינוכי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן