Skip to content

נתניהו: כל עוד לא ישוב השקט החמאס ימשיך לספוג מכות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר בתחילת ישיבת הממשלה: "אם החמאס חושב שעל ההפסד הצבאי שלו הוא יחפה בהישג מדיני - הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות המשך טפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות ויתורים - הוא טועה". השר נפתלי בנט קרא לעצור את המשא ומתן ולהתחיל לנקוט בצעדים חד-צדדיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם החמאס חושב שעל ההפסד הצבאי שלו הוא יחפה בהישג מדיני – הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות המשך טפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות ויתורים – הוא טועה. כל עוד לא ישוב השקט, החמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאוד. אם החמאס חושב שלא נוכל לעמוד לאורך זמן – הוא טועה". כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"אנחנו עם חזק. אנחנו עם נחוש". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
"אנחנו עם חזק. אנחנו עם נחוש". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

"אנחנו בעיצומה של מערכה צבאית ומדינית משולבת. המשלחת הישראלית לקהיר פועלת מיומה הראשון תחת הנחיה ברורה מאוד: לעמוד בתוקף על צורכי הביטחון של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "רק אם יהיה מענה ברור לצרכים הביטחוניים שלנו – נסכים להגיע להבנות.

"בחודש האחרון החמאס ספג מכה צבאית קשה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו השמדנו לו את מערך המנהרות שהוא חפר במשך שנים, פגענו במאות מחבלים, יירטנו את הרקטות שהוא צבר במטרה לבצע אלפי פגיעות קטלניות בעורף הישראלי, וסיכלנו את הפיגועים שהוא ניסה לבצע נגד אזרחי ישראל – מן הים, מן האוויר ומן היבשה.

"במזרח התיכון הסוער והבלתי יציב שבתוכו אנחנו חיים, לא מספיק שיהיה יותר כוח, צריך גם נחישות ואורך רוח. החמאס יודע שיש לנו הרבה כוח, אבל אולי הוא חושב שאין לנו די נחישות ואורך רוח, וגם בזה הוא טועה טעות גדולה.

"אנחנו עם חזק, אנחנו עם נחוש. ראינו את זה בגילויים מדהימים של עוצמות וחוסן בשבועות האחרונים, הן אצל החיילים והן אצל האזרחים. אנחנו נמשיך לעמוד יחד איתנים ומלוכדים עד שנשיג את יעדי המערכה – השבת השקט והביטחון לכל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

השר נפתלי בנט קרא לעצור את המשא ומתן ולהתחיל לנקוט בצעדים חד-צדדיים. לדברי בנט, "המצב שבו אנחנו כוססים ציפורניים בציפיה לתשובתו של ארגון טרור רצחני צריך להיפסק. "צריך לעצור מיד את המו"מ עם חמאס, ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן, טרור לא. מול תושבי עזה נאפשר מעבר מוצרים הומניטריים כמו מזון ותרופות, מול כל מפעל נשק או מנהרה וכל בכיר חמאס נפעל ללא מגבלות וללא חסינות, ונגבה מחיר כבד על כל ירי על אזרחינו. כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה", אמר בנט.

השר יובל שטייניץ:  "נמל ימי או אווירי הוא בעצם דיוטי פרי לטילים ורקטות. אסור לנו לוותר על פירוז הרצועה בשום אופן. זוהי דרישה עקרונית", הדגיש השר.

שר האוצר יאיר לפיד קרא לישראל לדרוש לפני הכל את ההגנה על ביטחונה, בדגש על ביטחונם של תושבי הדרום. "אנחנו לא יכולים לצאת מהמבצע הזה כשתושבי הדרום עדיין מותקפים ומרגישים מאוימים. אנחנו צריכים לייצר מתווה בינלאומי שישמור עליהם".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן