Skip to content

נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת דלק פי גלילות

ההסתדרות, עובדי דלק פי גלילות והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם מבטיח תוספת שקלית של 450 שקל בשלוש פעימות ומשפר ומעגן את תנאי העסקתם של העובדים, כולל הסדרת תשלום בגין שעות נוספות, עבודה במשמרות, תוספות שכר וקרן השתלמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

הסכם קיבוצי ראשון, הנותן תוספת שקלית של 450 שקל לשכר היסוד בשלוש פעימות, נחתם היום בין ההסתדרות, עובדי מסופי ניפוק הדלקים של קבוצת דלק ישראל (שותפות דלק פי גלילות) והנהלת השותפות. בטקס החתימה שהתקיים היום בלשכת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בת"א נכחו: מנכ"ל החברה, משה קארדי, ועד עובדי החברה ונציגי ההסתדרות במרחב אשדוד.

עקרונות ההסכם

ההסכם מעגן את תנאי העובדים, ומבטיח תוספות שכר, הכוללות תוספת שקלית של 450 שקל לשכר היסוד, אשר תינתן בשלוש פעימות. בנוסף, העובדים יהיו זכאים למגוון גמולים מיוחדים על משמרות מיוחדות וקריאות פתע. בין היתר, יקבלו העובדים תוספת של 160% על כל שעת עבודה ביום שישי, תעריף של 150% על קריאת פתע ותעריפים שונים למשמרות לילה ומשמרות אחרות, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של כל אחד מהמסופים (אשדוד, ב"ש, חיפה וירושלים).

במסגרת ההסכם, הוסדרה מסגרת שעות העבודה השבועיות ותנאי העסקת העובדים במשמרות. התנאים כוללים בין השאר הגבלה על שינויים זמניים בשעות המשמרת, וכל חריגה מהמגבלות שהוגדרו, תזכה אותם בתגמול נוסף של 25% לכל שעת עבודה. במקרה בו ההנהלה תרצה לבצע שינוי קבוע בסדרי המשמרות, היא תידרש לעשותו בהסכמה עם העובדים, ובהיעדר הסכמה, יובא העניין לבורר חיצוני.

ההסכם הקיבוצי מגדיר תקופה של שנה לקבלת קביעות, המעניקה הגנה מוגברת מפני פיטורים, וזכאות לקרן השתלמות לאחר השלמת 5 שנות ותק.

כמו כן, חברת דלק פי גלילות מתחייבת להעניק לעובדים ארוחות מסובסדות ושי לחג על סך 400 שקל לכל חג ובסך הכל 800 שקל בשנה.

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות: "זהו הסכם ראשון למען העובדים בחברת דלק פי גלילות, ומטרתו לחזק את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. ההסכם הוא תוצאה של מו"מ אינטנסיבי בין ועד העובדים לבין ההנהלה, בראשות משה קארדי, שהשכילה להבין כי העובדים הם אחד מנכסיה העיקריים. הסכם זה מתווסף לשורה של הסכמים קיבוציים שנחתמו לאחרונה ואשר מהווים שלב נוסף במאבקה של ההסתדרות למען צמצום פערים בחברה הישראלית".

משה קארדי, מנכ"ל דלק פי גלילות: למרות העמדות המנוגדות בתחילת המו"מ, מסתבר שבמו"מ הוגן ואחראי אפשר למצוא מכנה משותף ואינטרס בו גם ההנהלה וגם העובדים יצאו נשכרים. תודה לכל השותפים שנטלו חלק במו"מ ובמיוחד ליו"ר ההסתדרות, מר אבי ניסנקורן.

אלכס קבאצ'קו, יו"ר ועד עובדי דלק פי גלילות: אמר היום: "אני גאה בכך שהצלחנו להתאגד ולחתום על הסכם קיבוצי, שמבטיח לנו העובדים בטחון תעסוקתי. אנו חברי הועד יכולים היום להבטיח לעובדים שיש מאחוריהם ועד חזק שדואג לשמור עליהם ולשפר את זכויותיהם".

המו"מ נוהל מטעם ההסתדרות על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, יו״ר ועד העובדים אלכס קבאצ'קו וחברי הועד, מזכירת האיגוד המקצועי במרחב, עו"ד ג'ני שוד והיועץ הכלכלי ליו"ר ההסתדרות, שי בירן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן