Skip to content

הפלסטינים: אשתו ובנו של מוחמד דף נהרגו בניסיון חיסול הלילה

ע"פ דיווחים של מקורות פלסטיניים, בהתקפה שבוצעה אמש על בית בשכונת שייח' רד'ואן שבעזה נהרגה אשתו של מוחמד דף ובנו הפעוט. "ישראל פתחה את שערי הגיהינום", הגיבה הזרוע הצבאית של החמאס. בישראל שומרים על שתיקה. גם חמאס לא מציין מה עלה בגורלו של דף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הודעה עמומה שיצאה הלילה (רביעי) מפי בכיר ארגון החמאס, מוסא אבו מרזוק, מסרה כי "ישראל הפרה את הפסקת האש בשביל לחסל את דף, אבל אזרחינו נהרגו". בהודעה לא דווח מצבו של מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון. ע"פ דיווחי הפלסטינים, נהרגו בתקיפה אישה בהריון, פעוט אחד וגבר נוסף שזהותו לא נמסרה. מאוחר יותר מסרה סוכנות הידיעות הצרפתית כי בהתקפה על הבית של משפחת דאחלו בשכונת שיח' רד'ואן שבעזה נהרגו אשתו ובתו של דף. אמש, זמן קצר לאחר הפגיעה בבית בשכונת שייח רדואן, הגיב חמאס בירי מאסיבי של עשרות רקטות אל המרכז והדרום בפרק זמן קצר יחסית. כמה מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ואחרות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל. בחמאס אף ציינו שטיווחו את נתב"ג. "בהתקפה על הבית ישראל פתחה את שערי הגיהינום" פרסמה הזרוע הצבאית של החמאס את תגובתה.

צילום השניה בה הופצץ הבית שבו נהרגו אשתו ובתו של דף (צילום: Gaza now)
צילום השניה בה הופצץ הבית שבו נהרגו אשתו ובתו של דף (צילום: Gaza now)

 

הזרוע הצבאית של החמאס: ישראל פתחה את שערי הגיהינום (צילום מסך)
הזרוע הצבאית של החמאס: ישראל פתחה את שערי הגיהינום (צילום מסך)

מחצות הלילה תקף חיל האוויר תקף 30 יעדי טרור ברחבי הרצועה, רובם חמ"לים של חמאס ואתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה. מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה חמאס שיגר שבע רקטות לעבר ישראל, שלוש מהן יורטו באזור אשדוד. בסביבות השעה 7:30 רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב בשדות נגב. לא ידוע על נפגעים או נזק. ב- 08:00 וב-08:30 נשמעו שוב אזעקות בחוף אשקלון ובעוטף עזה. הזרוע הצבאית של החמאס התפארה כי 18 רקטות M-75, זעזעו את נתיבות, שער הנגב, אשדוד ובאר-שבע.

אזור רפיח מותקף הבוקר (צילום: Gaza now)
אזור רפיח מותקף הבוקר (צילום: Gaza now)

 

תקיפות בעזה הבוקר (צילום: Gaza now)
תקיפות בעזה הבוקר (צילום: Gaza now)

בסך הכל, מאז שחודשה האש אתמול בצהריים, הותקפו כ-60 יעדים על ידי חיל האוויר ברחבי הרצועה. גורמי רפואה רשמיים ברצועה דיווחו הבוקר כי 11 בני אדם נהרגו בתקיפות ישראל מאז הופרה הפסקת האש.

בתוך כך החל צה"ל, הלילה ובשעות הבוקר, לתגבר את כוחותיו בסמוך לרצועת עזה והחל מעביר לנקודות סמוכות, טנקים, נושאי גייסות משוריינים וציוד מכני הנדסי כבד. אמש נמסר כי בתום התייעצויות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, הוחלט לתקוף בעזה עד להודעה חדשה. תוך כך פרסם פיקוד העורף הנחיה בה אסר על התכנסויות של יותר מ-300 איש בטווח של עד שבעה קילומטרים מהרצועה ושל 500 איש בטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה. כמו כן, פיקוד העורף הורה לפתוח מקלטים בערים המרוחקות עד 80 קילומטרים מגבול הרצועה. תושבי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב התבקשו להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. מררגע הפרת הפסקת האש אתמול אחר הצהריים ועד כה נורו מהרצועה למעלה מ-57 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. כיפת ברזל יירטה 7 רקטות ו-2 מתוכן יורטו הבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן