Skip to content

לבנון: נתקשה ליישם החלטות הליגה הערבית בנושא סוריה

לבנון, בת חסותה של סוריה משך שנים ארוכות, וקורבן להתערבות צבאית ופוליטית שלה בשנים אחרות, מתקשה להתיישר עם החלטות הליגה הערבית ומועצת הביטחון של האו"ם. דוברים לבנונים רשמיים יוצאים נגד החלטות באופן פומבי והם לא לבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבנון, בת חסותה של סוריה משך שנים ארוכות, וקורבן להתערבות צבאית ופוליטית שלה בשנים אחרות, מתקשה להתיישר עם החלטות הליגה הערבית ומועצת הביטחון של האו"ם. דוברים לבנונים רשמיים יוצאים נגד החלטות באופן פומבי והם לא לבד

מאת יצחק קמחי-זוארץ

שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור
ריח חזק של בינאום. שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור

החלטת הליגה ערבית מיום א' שעבר בנוגע למשלוח כוחות או"ם בשיתוף כוחות ערביים לצורך פיקוח על המצב בסוריה גררה תגובות רבות בעולם הערבי ומחוצה לו. מעניינת מכולן הייתה תגובתה של לבנון, שכנתה של סוריה מדרום, שלא היססה ויצאה בתגובה חריפה כנגד החלטת הליגה. שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור מסר אתמול כי "ההחלטות בעניין סוריה אינן עולות בקנה אחד עם העמדה הלבנונית בנושא זה".

שר החוץ מנסור ונשיא גוש "השינוי והרפורמה" בפרלמנט הלבנוני, הגנרל מישל עאון, טוענים כי הסעיף הבעייתי ביותר מבחינתה של לבנון הוא זה שקורא לניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם סוריה. על פי עמדת השניים, מדובר בנושא שאינו בא בחשבון מבחינתה של לבנון, מאחר שהיא מקיימת קשרים דיפלומטיים, חברתיים, כלכליים ותרבותיים ענפים עם סוריה ששורשיהם היסטוריים. סעיף אחר שלבנון תתקשה ליישמו, לטענת השניים הוא זה העוסק במתן סיוע בכוח-אדם ובמימון לאופוזיציה הסורית.

שר החוץ הלבנוני הוסיף כי הוא חש "ריח חזק של בינאום" שעולה בכל הקשור לסוגיה הסורית. לטענתו, הוא הציג לשרי החוץ הערבים שאלה לגבי טיב הפתרון המוצע לעניין הסורי בהתכנסותם האחרונה – האם רוצים בנפילת משטרו של בשאר אסד או רק ברפורמות במשטרו. לטענתו של מנסור, שאלתו נותרה בלא תשובה עד עצם היום הזה.

יחד עם התגובות המתריסות מכיוון לבנון בעניין ההחלטות שהתקבלו במהלך ועידת הליגה הערבית ביום א' אחרון, נשמעים גם קולות נוספים המסתייגים מהמהלך. העיתון הלונדוני א-שרק אל-אוסט, טוען כי מקור ממשלתי אלג'יראי מביע קורת רוח מן המהלך ואמר כי "אלג'יריה איננה מתלהבת כלל ממשלחת של כומתות כחולות (כוחות האו"ם) בשיתוף פעולה עם כוחות ערבים. לא קיים פתרון לעניין הסורי פרט לפיתרון פנימי. ייתכן כי פיתרון זה ישען על כוחות האו"ם ועל משקיפים נוספים, אך התנאי הוא כי סוריה תבטיח  לנהל דיאלוג כנה וקונסטרוקטיבי עם כוחות האופזציה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן