Skip to content

ירידה של 20% במספר התלמידים שנהרגו בתאונות דרכים בערים

במהלך שנת הלימודים תשע"ד נפגעו 2,249 תלמידים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוחם 188 נפגעו באורח קשה ו-16 תלמידים נהרגו בתאונות דרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיליוני תלמידים יחזרו השבוע לספסל הלימודים, אך האם הם יגיעו למוסדות הלימוד ביישוביהם בבטחה? על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוניה המהימנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך שנת הלימודים תשע"ד (חודשים ספטמבר-יוני 2012-2013), נהרגו בתאונות דרכים 16 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) ביישובים השונים בישראל. מדובר על ירידה של 20% לעומת שנת הלימודים התשע"ג, במהלכה נהרגו 20 תלמידים בתאונות דרכים ביישובים.

בנוסף נמצא, כי בממוצע של עשר השנים האחרונות (2004-2013), נהרגים בתוך הערים מדי שנת לימודים (חודשים ספטמבר-יוני) כ- 22 תלמידים בגילאי 5-19, ילדים ובני נוער. על פי הנתונים, למעלה מ- 3,000 תלמידים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים, מתוכם בממוצע כ- 250 נפגעים קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. על פי הנתונים ניתן לראות כי ההשקעה של המדינה בחינוך התעבורתי מניבה פירות ומובילה להפחתה במספר התלמידים שנהרגים בתאונות דרכים. בכדי להמשיך במגמה זו ולהפחית עוד יותר את מספר ההרוגים יש להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים".

התפלגות הנפגעים בתאונות דרכים בקרב תלמידים עפ"י ערים במהלך שנת הלימודים 2013
• בירושלים נפגעו 221 תלמידים, שלושה תלמידים נהרגו ו- 39 תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בתל אביב נפגעו 137 תלמידים, 15 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 105 תלמידים, תלמיד אחד נהרג וארבעה תלמידים נפצעו באורח קשה.
• באשדוד נפגעו 82 תלמידים, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים, שלושה תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בראשון לציון נפגעו 76 תלמידים3, תלמיד אחד נהרג, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקווה נפגעו 71 תלמידים, תלמיד אחד נהרג ו- 11 נפצעו באורח קשה.

הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן