Skip to content

אושר קיצוץ רוחבי של 2% במשרדי הממשלה

הקיצוץ, למעט במשרד הביטחון, אושר על ידי שרי הממשלה. התנגדו השרים אורי אריאל ועמיר פרץ. בין השאר יקוצצו במשרד חינוך – 480 מיליון שקל, ברשויות מקומיות - 69.7 מיליון שקל, רווחה ושירותים - 62.6 מיליון שקל, השכלה גבוהה – 175 מיליון שקל והשקעות בתחבורה – 243 מיליון שקל. אושרו גם 1.5 מיליארד שקלים לתכנית חומש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום, לצורך מימון חלק מהוצאות הביטחון במבצע צוק איתן ולצורך מימון השלמת התוכנית לחוסן הביטחוני, קיצוב רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה, למעט משרד הביטחון, בשיעור של 2%, בהסדר קבוע ורב שנתי, בסכום של כ-2 מיליארד שקלים. לקיצוצים התנגדו השרים אורי אוריאל ועמיר פרץ. נמנעו השרים: נפתלי בנט, אורי אורבך וסילבן שלום.

כמו כן אישרה הממשלה תוכניות חומש לפיתוח כלכלי, חברתי והתיישבותי בשדרות ויישובי עוטף עזה בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקלים בחמש השנים הקרובות.

ישיבת הממשלה החליטה על קיצוץ בהסדר קבוע ורב שנתי. צילום: חיים צח / לע"מ
ישיבת הממשלה החליטה על קיצוץ בהסדר קבוע ורב שנתי (צילום: חיים צח / לע"מ)

נותרו בחוץ

לעומת זאת הממשלה לא קיבלה החלטה לחזק את כלל יישובי הדרום. כולל הערים הגדולות כמו אשקלון, אשדוד ובאר שבע. על כך נמסר מהממשלה, כי בימים אלה מקדמים צוותי העבודה תוכנית לפיתוח כלכלי-חברתי ארוך טווח לכלל יישובי הדרום והיא תובא לאישור הממשלה לפני ראש השנה. עוד נמסר, כי במקביל לתכניות ארוכות הטווח, רשויות בדרום, לרבות הערים הגדולות כבר החלו לקבל החזרים על נזקים ישירים שנגרמו להן במהלך המבצע.

המתנגדים לקיצוצים

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הביע בישיבה את התנגדותו לקיצוץ הרוחבי, בהסדר קבוע ורב שנתי ודרש קיצוץ חד פעמי לשנים 2014 – 2015 למימון דרישות הביטחון למבצע צוק איתן. בנוסף, הביע השר אריאל תרעומת על כך ששרי הממשלה עודכנו רק דקות ספורות לפני כניסת השבת על היקף הקיצוץ הצפוי, בלא שניתנה למשרדי הממשלה האפשרות להביע את דעתם המקצועית. בשל כך, השר אריאל הצביע נגד הקיצוץ בתקציב.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ביקש לפצל את ההצבעה ולהפריד בין ההצבעה על הסיוע לישובי עוטף עזה, בו הוא תומך, לבין ההצבעה על המקורות למימונו. לדבריו, קיצץ בתקציבי המשרדים יפגע בשכבות החלשות ביותר. הוא גם ביקש לדרוש ממשרד האוצר להציג חלופות כגון העלאת מס של 1% למשתכרים מעל 15 אלף שקל לפי מדרגות מס, או שימוש.

חלק מהקיצוצים

הקיצוצים הרוחביים יפגעו בהרבה תוכניות עליהן הוחלט טרם מבצע צוק איתן. להלן חלק מהקיצוצים:

משרד החינוך – 480 מילון שקל
רשויות מקומיות – 69.7 מיליון שקל
המשרד לביטחון פנים – 51.1
רווחה ושירותים – 43 מיליון שקל
השקעות בתחבורה – 243 מיליון שקל
משרד הבריאות – 43 מיליון שקל
מענקי משרד השיכון – 40.3 מיליון שקל
השכלה גבוהה – 175 מיליון שקל
הוצאות שונות 95.7 מיליון שקל

תוכנית החומש הכלכלית לעוטף עזה

תוכנית החומש לפיתוח כלכלי של ישובי עוטף עזה ושדרות, שאושרה היום, היא תוכנית אסטרטגית בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים, כאשר בנוסף אושרה תוכנית לתשתיות מיגון ומרכיבי ביטחון ליישובי העוטף בהיקף של 200 מיליון שקלים – בסך הכל 1.5 מיליארד שקלים.

בישיבת הממשלה המיוחדת, שהתקיימה היום במועצת חוף אשקלון, השתתפו ראשי הרשויות מעוטף עזה: ראש מועצת אשכול, חיים ילין, ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי וראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג׳ון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן