Skip to content

שר הביטחון יעלון: לא נאפשר אף הפרה של הריבונות שלנו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "האו"ם יעשה לעצמו טובה ענקית אם במקום המתקפות האוטומטיות על ישראל, הוא יפנה את תשומת לבו ואת ועדות החקירה שלו לעבר אותם טרוריסטים שרומסים את הערכים והנורמות שעליהם נוסד האו"ם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל עוקבת מקרוב אחר הארועים ברמת הגולן ולא תאפשר שום הפרה של ריבונותה ברמת הגולן ובאף חלק אחר של מדינת ישראל. כך הבהירו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בפגישות עם חברי קונגרס מארה"ב.

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם חברי הקונגרס דנה רוהרבאכר וגרגורי מיקס. בפתח הפגישה אמר להם ראש הממשלה: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר האירועים ברמת הגולן, שם חטפו טרוריסטים של אל-נוסרה משקיפים של האו"ם. אנו רואים את אל-נוסרה, חמאס, חיזבאללה שנתמכים על ידי איראן, כמו גם את אל-קאעידה וארגוני הטרור האחרים, שמפירים כל נורמת התנהגות בינלאומית ומרסקים אותן בלבנון, בסוריה ובעזה.

"האו"ם יעשה לעצמו טובה ענקית". נתניהו ומשלחת הסנטורים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"האו"ם יעשה לעצמו טובה ענקית". נתניהו ומשלחת הסנטורים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אני חושב שהאו"ם יעשה לעצמו טובה ענקית אם במקום המתקפות האוטומטיות על ישראל, הוא יפנה את תשומת לבו ואת ועדות החקירה שלו לעבר אותם טרוריסטים שרומסים את הערכים והנורמות שעליהם נוסד האו"ם", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שזהו מאמץ משותף שעל כולנו לעשות כנגד ארגוני הטרור האסלאמיים שמאיימים על התרבויות והחברות שלנו. אני יודע שזהו חלק מהעמדה המשותפת שלכם ואני מברך על כך. עמידה משותפת של ישראל, ארה"ב והמדינות המתורבתות האחרות תעזור למאבק באיום זה. העובדה שישראל, ארצות הברית ומדינות מתורבתות אחרות ניצבות יחד עוזרת להתמודד מול האיום הרציני הזה על עתידנו".

"אי יציבות כרונית". שר הביטחון עם משלחת הקונגרס (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)
"אי יציבות כרונית". שר הביטחון עם משלחת הקונגרס (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)

חבר הקונגרס רוהרבאכר אמר: "ראש הממשלה, אנחנו מכירים בכך שישראל היא הכוח המוביל יציבות ושיוביל לשלום ארוך-טווח באזור. שאר האזור שטוף ברודנות ובחוסר צדק, בבריונות וטרור שמגיע מלמעלה, מהאנשים שמנהיגים את הארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים. הם אינם מהווים איום רק על ישראל, אלא הם מאיימים גם על שלום העולם ועל ביטחונה של ארצות הברית. אנחנו גאים מאוד בעמדה האמיצה שאתה נוקט, ואתה יכול לסמוך עלינו".

חבר הקונגרס מיקס אמר: "אתם ידידינו כפי שאנחנו ידידיכם ואנחנו נעמוד יחדיו. למרות שלעתים יש לנו בקונגרס חילוקי דעות, יש דבר אחד שעליו אנחנו מסכימים כולנו – דמוקרטים ורפובליקנים – ואנו משלחת דו-מפלגתית: יחדיו אנחנו תומכים בידידינו, בידידה האמתית היחידה שלנו במזרח התיכון, ישראל. אנחנו רוצים להבטיח שאתם יודעים שתמיד נעמוד שכם אל שכם, מתוך הבנתנו שמה שמשפיע עליכם משפיע גם עלינו. ברוח זו, אנחנו באים בשיתוף פעולה ואומרים שאנחנו שואפים להמשיך ולקדם את הקשר המצוין שלנו ולעבוד יחדיו כחברים וכאחים ואחיות".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נפגש הבוקר עם משלחת בראשות יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, חבר הקונגרס אד רויס וחבר הקונגרס אליוט אנגל.

במהלך הפגישה הוצגה לחברי המשלחת פעילות צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן קיבלו חברי המשלחת הסבר בנוגע לשימוש חמאס במתקנים אזרחיים לירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל,  ושימוש בתושבי עזה כמגן אנושי.

שר הביטחון יעלון אמר: "בימים האלו, בשכונה הקשה במזרח התיכון יש אי יציבות כרונית. אנו פוגשים אתגרים חדשים, שכוללים את כל סוגי האסלאם הרדיקאלי, בין אם זה דאעש, חמאס, חיזבאללה, גורמי אל קעידה כפי שנמצאים ברמת הגולן, מעבר לגבול, כשבראש נמצא האיום האיראני – הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון.

"רק סיימנו את מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, ובו היכולות של מערכת כיפת ברזל היו יוצאות מן הכלל והצילו חיי ישראלים. רק אתמול, מערכת פטריוט יירטה כלי טיס בלתי מאויש שחצה את הגבול ברמת הגולן. זה חלק ממלחמת האזרחים בין כוחות הצבא הסורי וכל סוגי המיליציות, המורדים והאופוזיציה שנלחמים אחד בשני. לא נאפשר אף הפרה של הריבונות שלנו ברמת הגולן או בכל חלק אחר של ישראל", הדגיש השר יעלון. "אנחנו מעריכים מאוד את הסיוע האמריקני. יש יחסים מיוחדים בין הפנטגון למשרד הביטחון וביני לבין עמיתי וידידי מזכיר ההגנה צ'אק הייגל. אנו חולקים את השקפותינו בנוגע למתרחש במזרח התיכון, ואנחנו מאמינים שנדע ביחד, ארצות הברית וישראל, להתמודד עם האתגרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן