Skip to content

חשד לשחיתות נרחבת ברכבת ישראל. יותר מ-20 חשודים נעצרו

על פי החשד, מפקחי תברואה ברכבת זייפו וניפחו דו"חות תמורת טובות הנאה מחברות קבלן והעלימו מס בסך עשרות מיליונים תוך שיתוף פעולה מלא עם גורמים ברכבת ישראל. בתום חקירה סמויה, פשטו אנשי להב 433 על עשרות בתים ומשרדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-25 חשודים עוכבו לחקירה, חלקם נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות בעבירות שחיתות ברכבת ישראל. בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, עם יחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה ויחידת יהלום של רשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז צפון והמחלקה המשפטית מכס ומע״מ צפון, הפכה הבוקר לחקירה גלויה. הבוקר נערכו הבוקר עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, מנהלים ומפקחים באגף התברואה ברכבת ישראל, עובדי חברות קבלן מתחום הניקיון ושירותי כוח אדם ומעורבים נוספים, וכן הוחרמו רכוש וחשבונות, במטרה לחקור חשד לשוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות בסך עשרות מיליוני שקלים.

החקירה היא בחשד לכך כי החשודים ומעורבים נוספים ביצעו עבירות שוחד, מרמה, עבירות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. החקירה מנוהלת תוך שיתוף פעולה מלא מצד גורמי רכבת ישראל.

שחיתות ברכבת (צילום: פורטל רכבת ישראל)
שחיתות ברכבת (צילום: פורטל רכבת ישראל)

החקירה הסמויה הממושכת העלתה חשד לכך כי מספר מפקחי תברואה ברכבת ישראל זייפו וניפחו דוחות פיקוח על ניקיון מערכי הרכבת, על מנת שיועבר בגינם תשלום יתר לחברה קבלנית המועסקת על ידי רכבת ישראל בתחום זה, זאת בתמורה לטובות הנאה. בנוסף, עלה חשד כי בעלי החברה הקבלנית ומנהלים בה יצרו מנגנון שיטתי של הנפקת חשבוניות מנופחות ו/או פיקטיביות עבור תאגידים להם סיפקה שירותי ניקיון וכוח אדם, ביניהם רכבת ישראל, תוך דיווח כוזב לרשויות המס וקיזוז החשבוניות, בין היתר, באמצעות חברות משנה המועסקות על ידם. מהמשטרה נמסר כי גורמי רכבת ישראל משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה. עוד נמסר כי בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון אחר הצהריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן