Skip to content

צווי סגירה לאגף החרדי בבית ספר "שפות ותרבויות" בבית שמש

לאחר שראש עיריית בית שמש החליט על דעת עצמו לייצר חומת חציצה בבית ספר חילוני בעיר, והעביר לשם תלמידות חרדיות - הורה משרד החינוך הורה על סגירת האגף החרדי ובית המשפט הוציא צו ביניים להפסקת הפעילות החרדית בתוך ביה"ס "שפות ותרבויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים נענה היום (שלישי) לבקשת משרד החינוך, באמצעות פרקליטות המדינה, והוציא צו האוסר על עמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תורה לבצע שימוש בכל חלק ממבנה בית הספר שפות ותרבויות בבית שמש, ללא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך. בית המשפט קבע את הדיון בבקשת המדינה ליום חמישי הקרוב. תוך כך הוציא משרד החינוך צו סגירה לאגף המיועד לבנות חרדיות שפתחה עיריית בית שמש בתוך בית הספר היסודי "שפות ותרבויות" בעיר. בהודעה שהוציאה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן נכתב שהמתחם מתנהל ללא רישיון ובניגוד לחוק, והצו ייכנס לתוקף בתוך 30 יום מהיום.

הסערה סביב בית הספר החלה ביום ראשון השבוע, כשהורי 144 תלמידי בית הספר גילו כי בבית הספר נבנתה חומת חציצה שתפריד בפועל בין התלמידים החילוניים לילדות חרדיות. לטענת ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, נוצרה מצוקת מקום בבית הספר החרדי בעיר "משכנות דעת – בית יעקב" ולכן הוא החליט להקצות לתלמידות החרדיות כיתות בבית הספר החילוני בעיר "שפות ותרבויות". הורי התלמידים החילוניים זעמו ובשל כך התעמתו עם הקבלן הבונה את חומת החציצה והשביתו את שנת הלימודים בבית הספר כשהם מקיימים שיעורים פתוחים מול חומת החציצה.

במשרד החינוך לא אהבו את מעשה ראש העיר וטענו כי לעירייה הוצע פיתרון של מבנה חלופי לתפרון מצוקת "משכנות דת". בעיריית בית שמש הגיבו לכך ומסרו כי "ראש העיר שוחח עם שר החינוך שי פירון והציע לו לרדת לשטח ביחד ולראות את מצוקת הכיתות ואז לקבל החלטות מקצועיות ענייניות. כמו כן, עיריית בית שמש תשמח לשמוע על 'הפתרון החלופי הראוי' שעליו מצהיר משרד החינוך' למצוקתן של מאה תלמידות כתה א". אבוטבול הופיע בפני כלי התקשורת וטען כי איננו מבין מדוע באה ההתקפה על מעשיו בעוד וכי לו הדבר היה נעשה בהחלטת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בעירו, לא היה הדבר זוכה לקיתונות של כעס ועניין מצד התקשרת. "אולי חצי מתושבי עירי אינם מרוצים ממעשיי", אמר אבוטבול "אבל חצי אחר מרוצה".

במשרד החינוך מסרו כי המשרד כי "רואה בחומרה את "המחטף" שביצעה עיריית בית שמש, שפעלה להכשיר את הכיתות לחרדיות יומיים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים". במשרד הגדירו את המהלך חד צדדי ובוטה שפוגע במרקם היחסים בין האוכלוסיות המתגוררות בעיר. ועד הורי בית הספר "שפות ותרבויות" מסר כי "אנו מביעים צער שאנו נאלצים להגיע להליכים משפטיים, ומביעים צער עמוק עוד יותר שבתוך ההליכים נמצאים ילדים. יחד עם זאת אנחנו שמחים שנשמר החוק במדינה דמוקרטית ושהוא לא נרמס ברגל גסה, בבריונות ובחטף".

הבוקר הגיעו הורי התלמידים החילונים להפגנה מול בית הספר כשאת פני התלמידים והוריהם קבלו שוטרים ומאבטחים. אחד ההורים עוכב לחקירה לאחר שריסס על פני חומת החציצה את הכתובות: "גדר הפרדה". ו"בושה לציונות".

בושה לציונות - בית הספר בבית שמש (צילום מסך ערוץ 2)
בושה לציונות - בית הספר בבית שמש (צילום מסך ערוץ 2)

 

קיימו שיעור ליד חומת החציצה (צילום מסך ערוץ רשת)
קיימו שיעור ליד חומת החציצה (צילום מסך ערוץ רשת)

בפנייה לבית משפט השלום נטען על-ידי המדינה כי "חרף התנגדותו המוצהרת של משרד החינוך, וחרף מגעים נמרצים בין המשרד לראש העיר ולעירייה בניסיון למנוע את המהלך, ביום פתיחת שנת הלימודים אתמול התברר למשרד החינוך כי ראש העיר והעירייה עשו דין לעצמם, ובלילה שבין ה-31.8.14 ליום 1.9.14 יצרו חציצה מבנית במבנה בית הספר שפות ותרבויות, ולמחרת היום נכנסו תלמידות בית הספר משכנות דעת שבבעלות העמותה ללמוד במבנה". ועוד: "החלטה זו של ראש העיר והעירייה התקבלה בניגוד מוחלט לדין ולנהלים המסדירים הקצאת מבני ציבור ובניגוד לעמדת משרד החינוך; במחטף; מבלי שפורסמה לציבור ובכלל זה למי שעלול להיפגע מהחלטה זו". לסיום טוענת הפרקליטות "כי התנהלותם של ראש העיר והעירייה נגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב חמורים. לא זו בלבד שפעלו במהלך כוחני בניגוד לדין ולנהלים, אלא שעשו כן ברגע האחרון ממש, במטרה ליצור עובדות מוגמרות בשטח ולקנות אחיזה פיזית לבית הספר משכנות דעת במתחם בית הספר שפות ותרבויות לשנת הלימודים תשע"ה, בניגוד לעמדת משרד החינוך".

חצי מתושבי העיר מרוצים ממני - ראש עיריית בית שמש אבוטבול (צילום מסך ערוץ 2)
חצי מתושבי העיר מרוצים ממני - ראש עיריית בית שמש אבוטבול (צילום מסך ערוץ 2)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן