Skip to content

גידול מצטבר של 13.6% במסירות שני שליש משנת 2014 לעומת אשתקד

בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2014 נמסרו 173,810 מכוניות. בסוף חצי השנה הראשונה של 2014 ולפני המלחמה האחרונה היה גידול של 21% ולאחר המלחמה רק כ- 14%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדו"ח שפרסם היום איגוד יבואני הרכב בישראל עולה, כי בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2014 חלה עליה של 13.6% במסירות רכב, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וזאת לאחר שבחודש שעבר דווח על עליה מצטברת של 14.4% במסירת רכב חדש ומכך קצב גידול המסירות ירד. ניתן להניח שחלק גדול ממגמת הירידה נובע ממלחמת "צוק איתן" שהקשתה על קבלה ומסירת רכב חדש.

יצרנית הרכב הקוריאני, יונדאי, ממשיכה להוביל עם 23,320 מכוניות שנמסרו וירידה של 5.5% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. במקום השני ממשיכה להרשים טויוטה עם גידול של 37.7% במסירות וסה"כ 19,632 מכוניות שנמסרו. במקום השלישי ממשיכה להרשים היצרנית היצרנית הדרום קוריאנית השנייה, קיה, עם גדול של 21.8% ומסירת 18,631 מכוניות חדשות.
רביעית מזדה עם צמיחה מדהימה של שני שליש ומסירת 13,189 מכוניות חדשות. במקום החמישי סקודה עם 10,280 מכוניות ( עליה של 17.2% לעומת 2013) ובמקום השישי סוזוקי עם 9,800 מסירות ( גידול של 44%) ואחריה מיצובישי שיותר מהכפילה את כמות הרכבים שמסרה מתחיל 2014. מיצובישי מסרה 9,094 מכוניות ( גידול של 121% ) ואחריה עם ביצועים לא פחות טובים, שברולט, עם 9,032 מסירות ( גידול של 116% ).

סוגרות את העשיריה הראשונה:
• במקום התשיעי פורד עם 7,007 מכוניות חדשות וירידה של 31% במסירות לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
• סוגרת את העשירייה הראשונה ניסאן, עם 6,756 מסירות וירידה מצטברת של כ- 12% לעומת תקופה מקבילה בשנת 2013.

ומה באשר למכוניות היוקרה? כמה מכוניות ממותגי היוקרה נמכרו השנה בישראל?
• מרצדס מסרה 1,602מכוניות עם גידול של 20%.
• BMW מסרה 1,272 מכוניות בוואריות וגידול של 8%.
• פורשה – 39 לעומת 45 אשתקד
• פרארי – 5
• מזארטי – 25

מניתוח נתוני איגוד יבואני הרכב מסתמן גידול מואץ יותר של קטגוריית SUV לעומת רכב פרטי סדאן. SUV צמח ב- 8 החודשים הראשונים של השנה בכמעט 20% עם 21,172 רכבי כבישטח חדשים ויקרים. ראוי לציין שבארה"ב קיימת אותה מגמה כאשר פלח ה- SUV מגיע כבר ל36.5% משוק הרכב האמריקאי בעוד הסדאן ירד להיות הפלח השני עם 35.4% מכלל המכוניות בארה"ב. לפני 5 שנים סדאן היו 36.3% משוק הרכב ואילו SUV היו רק 31.4%. האם גם אצלנו SUV יעבור את הסדאן. סביר להניח שלא, אולם מגמת הגידול של פלח שוק זה ברורה ועקבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן