Skip to content

רכישת אוטובוסים חדשים תתבצע בהליך תחרותי

כך מתברר מהסכם שחתמו משרד התחבורה עם אגד ודן. הרכישה התחרותית תהיה ללא התערבות ממשלתית. על פי ההסכם, באוטובוסים יותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, כולל מתן אפשרות לנוסעים לגלוש חינם באינטרנט ומסכים שידווחו בכל עת על מיקום האוטובוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה, חברות אגד ודן חתמו על הסכם חדש המאפשר, לראשונה, לחברות האוטובוסים לרכוש אוטובוסים חדשים בהליך תחרותי ולחסוך מדי שנה עשרות מיליוני שקלים, שיופנו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית, באמצעות הגדלה וחידוש של ציי האוטובוסים שלהן.

אוטובוס יוטונג חדיש, בניסוי בחברת אגד. צילום אתר אגד
אוטובוס יוטונג חדיש, בניסוי בחברת אגד. צילום אתר אגד

ההסכם החדש שנחתם מבטל את קרן ההצטיידות המיועדת לחידוש צי האוטובוסים
של חברות אגד ודן וקובע מתווה חדש המאפשר להן לרכוש אוטובוסים, בהליך תחרותי ושוויוני, ללא מעורבות הממשלה ותוך התחשבות בשוק הייצור המקומי.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין, כי ההסכם שנחתם תואם את מדיניות משרד התחבורה והממשלה להרחבת שירותי התחבורה הציבורית בישראל ושיפור רמת השירות לציבור. לדבריו, רכישת אוטובוסים חדשים ואיכותיים, במחירים זולים יותר יאפשר לאגד ודן לרכוש מספר רב יותר של אוטובוסים ובכך הציבור ייהנה מתחבורה ציבורית זמינה, מהירה ונוחה יותר.

מידע זמין בכל עת

על פי ההסכם שנחתם בכל האוטובוסים החדשים שירכשו, יותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, לניהול צי רכב שיספקו לנוסעים מידע בכל עת על מיקומם. כמו כן יותקנו בהם רשת תקשורת אלחוטית, המאפשרת לנוסעים גלישה חינם באינטרנט אלחוטי (Wi-Fi).

בכל אוטובוס יותקנו מסכי מידע אלקטרונים שיציגו לנוסעים, בזמן אמת, מידע תחבורתי על הקו, הכולל בין השאר את שם התחנה הבאה, מסלול הקו, התקדמות האוטובוס ביחס למסלול הנסיעה ומידע על קווים נוספים הפועלים לאורך מסלול הנסיעה.

כמו כן, תותקן בכל אוטובוס מערכת אוטומטית למניעת תאונות המתריעה הן בפני הנהג והן בפני מוקד בקרה של החברה על מצבים מסוכנים, כמו למשל התרעה בטרם התנגשות, סטייה מנתיב הנסיעה וכדומה. בנוסף תותקן בכל אוטובוס מערכת אוטומטית לכיבוי אש באוטובוסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן