Skip to content

הכניסו מעט גוג'י לחיים

שלמה וולפברג עורך הכרות עם פרי העל החדש אשר נחת לאחרונה בישראל: גוג'י. מסתבר שהוא כל כך בריא, שפשוט שואלים - איך הצלחנו לחיות בלעדיו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלמה וולפברג עורך הכרות עם פרי העל החדש אשר נחת לאחרונה בישראל: גוג'י. מסתבר שהוא כל כך בריא, שפשוט שואלים – איך הצלחנו לחיות בלעדיו?

מאת: שלמה וולפברג

הכירו את פרי העל החדש: ג'וגי, הידוע באנגלית גם כ-WolfBerry. תות יער קטן, אדום, שבא במקורו מחלקיה המסורתיים של סין, ומגיע אלינו בצורתו המיובשת, השומרת על ערכיו התזונתיים המופלאים. כן חברים, זהו פרי-על, שיוכל לשפר את תפקוד הגוף ואת אורח החיים.

פרי הגוג'י, WolfBerry, ובשמו הלטיני: ליסיום ברברום
פרי הגוג'י, WolfBerry, ובשמו הלטיני: ליסיום ברברום

גוג'ים מכילים רמות גבוהות של ויטמין C ופוליסכרידים, מה שעושה אותם למאכל המושלם לחיזוק מערכת החיסון. הם מכילים 18 חומצות אמינו, כולל 8 החיוניות, 11 מינרלים חיוניים ו-22 יסודות קורט וביניהם סידן, ברזל, סלניום, אשלגן ואבץ. יש בהם 9 מיליגרם ברזל ל-100 גרם – זה 100% מהכמות המומלצת היומית! יש בהם 6 ויטמינים חיוניים, כולל ויטמיני B. יש בהם חומצות שומן חיוניות, הם מקור טוב לחלבון וסיבים ואלו רק חלק מנפלאות הגוג'י!

מבחינתי, אני "Rest my Case", במשפט אחד: הגוג'י מדורג במקום השלישי ברשימת צמחי המרפא של הרפואה הסינית המסורתית, המכילה למעלה מ-5,000 צמחים שונים, וזה כבר חתיכת הישג.

עד לא מזמן פרי העל הנחשק לא היה בהישג ידו של כל אחד, עקב מחירו היקר, בין 150 ל-250 שקל לקילו. אך לאחרונה, הופתעתי לגלות שבחלק מחנויות הטבע, ניתן להשיגו כבר במחירים סבירים של 80 שקל לקילו, כמו אגוזים או פירות מיובשים איכותיים אחרים. בשמחה רבה קניתי מספר חבילות והכנסתי בהתלהבות של ילד את הגוג'י האדמדם לתפריטי הצנוע.

אני זוכר שבפעם הראשונה שטעמתי ממנו, מעט מריר להפתעתי, הגוף שלי כאילו התעורר לחיים חדשים. כמו אדם שנזכר מחדש שהוא יכול לצחוק או לבכות, הגוף שלי ממש הרגיש שזהו. זה הדבר שהיה חסר לו כבר הרבה זמן. התיאבון נפתח, מצב הרוח התרומם, האנרגיה התחדשה, הכל לפתע נראה חי ובועט מסביבי.

אני מזמין אתכם לנסות בעצמכם…

גוג'י מיובש - כפי שמגיע לישראל. מקור: ויקימדיה
גוג'י מיובש - כפי שמגיע לישראל. מקור: ויקימדיה

משקה אנרגיה מג'וגי ברי
מאחר וברפואה הסינית, הגוג'י האדום והמריר נחשב כחלק ממזונות האש, הממריצים והמעוררים, ניתן להתשמש בו כמשקה אנרגיה מעולה לספורטאים מקצועיים, לחובבים, ואפילו כתחליף לממריצים טיפה פחות בריאים כמו שוקולד, סוכר או קפאין.

אופן ההכנה

  1. להניח חופן של גוג'י בבקבוק של מים. להמתין מספר שעות.
  2. הוקוס-פוקוס… משקה על אנרגטי.

אפשרויות נוספות
הוספה לתערובת גרנולה, סלט פירות, שייקים, וכמובן לנשנוש מהצד…

לפרטים נוספים על גוג'י: http://gojiberry.co.il

3 Comments

  1. רמי
    27 ביוני 2013 @ 23:59

    שילוב של גוגיברי עם פולי קקאו שמן זית או אבוקדו זרעי ציה או פשתן גרוס מחוללים פלאות במראה החיצוני בחיוניות במרץ ועוד המון סגולות

  2. שלמה
    15 בפברואר 2012 @ 15:23

    תודה רבה על המידע רוחמה. באמת כדאי לבדוק מוצרים שמיובאים מרחוק.

  3. רוחמה
    15 בפברואר 2012 @ 14:30

    מסכימה עם כל מילה. מציעה שכאשר קונים, לבדוק במידת האפשר את מידת הטריות. בסופרמרקט שאני קניתי היו אריזות של שלושה יבואנים שונים בחרתי את האריזה הכי קטנה, כדי לנסות. מבחוץ אפשר היה להרגיש שמה שיש בפנים הוא גוש אחד. כשפתחתי בבית מיד ראיתי את העובש שהדביק את הפריטים זה לזה, וגם כמה תולעים…. חשוב להרגיש מבחוץ שהפריטים נפרדים וחופשיים באריזה, ולא דבוקים לגוש אחד, לא טרי ועבש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן