Skip to content

אבו מאזן להרצוג: לחזור למו"מ על קביעת גבולות הקבע

בשיחה ראשונה של אישיות ישראלית בכירה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מאז מבצע "צוק איתן", חזר אבו מאזן על עמדתו לפיה יש לחזור לשולחן המו"מ על בסיס העיקרון של קביעת גבולות הקבע תחילה, עם לוח זמנים נוקשה. הרצוג הבהיר לאבו מאזן כי הליבה של כל הסכם הוא בהסדרי ביטחון יציבים וחזקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הגיע הזמן שישראל תגדיר כיצד היא רואה את גבולות המדינה הפלסטינית". כך אמר היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג.

אבו מאזן: לקבוע גבולות תוך זמן קצוב (צילום: נירה ידין)
אבו מאזן: לקבוע גבולות תוך זמן קצוב (צילום: נירה ידין)

הרצוג שוחח היום עם אבו מאזן. הייתה זו שיחה ראשונה של אישיות ישראלית בכירה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מאז מבצע "צוק איתן". אבו מאזן חזר בפני הרצוג על עמדתו כפי שהוצגה בימים האחרונים לפיה יש לחזור לשולחן המו"מ על בסיס העיקרון של קביעת גבולות הקבע תחילה, עם לוח זמנים נוקשה. לדברי אבו מאזן הצורך בקביעת גבולות התחדד לנוכח התמורות שחלות במזרח התיכון.

הרצוג השיב לאבו מאזן שהוא רואה ברשות הפלסטינית בראשותו את הגורם המדיני המרכזי וכי בעקבות המערכה קיימת הזדמנות אזורית נדירה להסדר מדיני. הרצוג הבהיר לאבו מאזן כי הליבה של כל הסכם הוא בהסדרי ביטחון יציבים וחזקים וזהו גם האינטרס הפלסטיני. "אנחנו רואים צורך בכך שהרשות הפלסטינית תקבל אחריות על עזה כחלק מהסדרה כוללת של חזון שתי המדינות".

עוד אמר הרצוג לאבו מאזן כי יש להימנע מצעדים מדיניים חד צדדיים שעלולים לפגוע בסיכויי ההסדר ובמקום זאת יש להיכנס למו"מ אמיתי על בסיס עקרונות הביטחון והגדרת הגבולות תחילה.

אבו מאזן הסכים עם הרצוג שלישראל ולרשות הפלסטינית, כמו למדינות ערביות נוספות, יש אינטרס משותף לעצור את התפשטות ארגון דאעש.

השניים סיכמו שיפגשו עם שובו של אבו מאזן מסבב פגישות בעולם הערבי. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן